صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

استاندار خراسان رضوی:

با اجرای طرح‌های اثربخش، مانع افزایش جمعیت حاشیه‌نشین شهر مشهد شویم

  • کد خبر: ۵۵۸۱
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
استاندار خراسان رضوی گفت: با اجرای برنامه‌های اثر بخش نباید گذاشت که جمعیت حاشیه نشین کلانشهر مشهد افزایش یابد.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در مراسم گشایش نخستین دفتر اجرایی طرح جهاد اجتماعی (نجات) افزود: توجه به حاشیه شهر مشهد یکی از طرح‌های ملی کشور و مورد تاکید مقامات عالی نظام است.
به گفته وی، طرح نجات یک موضوع اجتماعی و گام به گام به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی حاشیه شهر مشهد است و حرکت در این مسیر باید منطقی و همراه با آرامش و مشارکت مردمی باشد.
او ادامه داد: بیان مشکلات و آسیب‌ها نباید همراه با سانسور باشد باید واقعیت‌ها را گفت و مقامات عالی را نیز در جریان گذاشت.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی هم در خصوص این طرح گفت: مشهد دارای جمعیت حاشیه نشین زیادی است و قرار بر این شد طرحی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارائه خدمات بهتر و جلوگیری از رشد حاشیه نشینی در این مناطق اجرا شود که طرح جهاد اجتماعی (نجات) نام گرفت.
سید حمید موسوی افزود: طرح جهاد اجتماعی با همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های مردمی اجرا می‌شود و همه با هم طی یک برنامه منسجم و تقسیم کار مشخص در محلات حاشیه شهر مشهد فعالیت‌ها را انجام می‌دهند.
او ادامه داد:در مرحله نخست این طرح امسال در هشت محله به صورت پایلوت و عملیاتی شروع می‌شود و با شناسایی نقاط ضعف و قوت طرح به مرور در همه ۶۶ محله حاشیه شهر مشهد اجرایی می‌شود.
افزون بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در ۶۶ پهنه حاشیه شهر مشهد ساکن هستند که ۳۰۰ هزار نفر از این تعداد را مهاجران خارجی تشکیل می‌دهند.

منبع:ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.