صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کاهش ۳۵ درصدی قیمت میوه در میدان بار مشهد

  • کد خبر: ۵۶۶۹
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
در روز‌های اخیر قیمت میوه در بازار عمده‌فروشی مشهد با کاهش مواجه شده است و انتظار می‌رود همین رویه در بازار خرده‌ فروشی شهر نیز رخ دهد.
رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد در گفتگو با شهرآرا از کاهش سی‌وپنج‌درصدی قیمت میوه در میادین بار خبر داد و گفت: افزایش عرضه همراه با کاهش تقاضا سبب ارزان‌تر شدن قیمت میوه در بازار شده است.
 
کاهش قیمت دلار نیز بر نرخ میوه‌های وارداتی تأثیر گذاشته است به طوری که اکنون موز در میادین بار مشهد با قیمت هر کیلوگرم ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان عرضه می‌شود. حیدر ساکن افزود:اکنون در میدان بار مشهد، هر کیلوگرم انار درجه‌یک ۵۰۰۰ تومان، گلابی فرنگی درجه‌یک ۸۵۰۰ تومان، انجیر درجه‌یک ۹۰۰۰ تومان، سیب قرمز درجه‌یک ۵۰۰۰ تومان، نارنگی درجه‌یک ۴۵۰۰ تومان، هلو انجیری درجه‌یک ۶۰۰۰ تومان، لیموشیرین درجه‌یک ۴۵۰۰ تومان، خرمای مضافتی بم درجه‌یک ۱۸ هزار تومان و خرمای کلوته ممتاز ۱۲ هزار تومان عرضه می‌شود.

در حالی پاییز سال گذشته بازار گوشت و فراورده‌های دامی به دلیل رشد قیمت‌ها دچار التهاب شده بود که این روز‌ها فعالان بازار از کاهش قیمت‌ها به دلیل افزایش عرضه دام زنده خبر می‌دهند. رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت دامی مشهد در‌این‌باره به شهرآرا گفت: قیمت دام زنده سبک و سنگین در ۲ هفته اخیر کاهش داشته است. این مسئله سبب شده است گوشت لاشه به قیمت ارزان‌تری در اختیار واحد‌های توزیع‌کننده قرار بگیرد.
 
احمد احدی افزود: هر کیلوگرم لاشه بره نرینه بدون چربی ۸۰ هزار تومان و گوساله بدون چربی ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان به قصابی‌ها داده می‌شود.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.