جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت
سرخط خبرها

کاهش قیمت چند میلیون تومانی خودرو‌های داخلی

  • کد خبر: ۵۰۲۳
  • ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
کاهش قیمت چند میلیون تومانی خودرو‌های داخلی
ارزیابی قیمت خودرو‌های پرتیراژ داخلی نشان می‌دهد که سریال کاهش قیمت‌ها در بازار همچنان ادامه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از ایرنا، بررسی‌ها حکایت از آن دارد که قیمت خودرو‌های پرطرفدار در بازار ایران، نسبت به هفته گذشته چهار تا پنج میلیون تومان کاهش را تجربه کرده است.
طی هفته گذشته در بازار خودرو شاهد کاهش قیمت برخی از خودرو‌های پرتیراژ ساخت داخل بودیم. اما این افت از کجا نشات می‌گیرد؟ فعالان بازار خودرو معتقدند در کنار «ثبات بازار ارز» و «بهبود عرضه»، اتفاق دیگری که تاثیر مثبتی روی قیمت‌ها در بازار داشته و توانسته روند قیمت‌ها را کاهشی کند، «توقف عرضه عمده محصولات شرکت‌های خودروساز به چند نمایندگی خاص» بوده است.
اشاره فعالان به شیوه عرضه محصولات خودروسازان است که در اصطلاح به آن «فروش سبدی» می‌گویند. پیش‌تر خودروسازان محصولات تولیدی خود را به چند نمایندگی مشخص تحویل می‌دادند و خودرو‌ها توسط آن‌ها به بازار تزریق می‌شد. به‌طور مثال خودروسازان تعداد دو هزار خودرو را در اختیار یک نمایندگی قرار می‌دادند و آن نمایندگی محصولات را در بازار توزیع می‌کرد. اما این شیوه توزیع در حال حاضر متوقف شده و خودروسازان به‌صورت مستقیم خودرو را توزیع می‌کنند.
حال به سراغ بازار خودرو می‌رویم و شرایط قیمتی محصولات موجود در بازار را طی هفته‌ای که گذشت را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم.

شیب نزولی خانواده پراید
مطابق با ارزیابی‌ها آرامش بر بازار خودرو حاکم شده و در حال حاضر قیمت برخی محصولات شیب نزولی به خود گرفته است. طبق اظهارات فعالان بازار، پراید ۱۱۱ در حال حاضر با قیمت ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. این خودرو هفته گذشته با قیمت ۴۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار موجود بود.
دیگر محصول خانواده پراید یعنی مدل ۱۳۱ نیز که هفته قبل با قیمت ۴۴ میلیون تومانی در بازار حضور داشت، این هفته با دو میلیون تومان کاهش به قیمت ۴۲ میلیون تومان رسیده است.
از بازار تیبای صندوق‌دار هم خبر می‌رسد این محصول در شرایط حاضر با قیمت ۴۹ میلیون از سوی فروشندگان عرضه می‌شود؛ بنابراین تیبای صندوق‌دار نسبت به هفته‌های اخیر نزدیک به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خود را از دست داده است.
دیگر محصول خانواده تیبا، یعنی تیبا۲ نیز با قیمت ۵۵ میلیون تومان در بازار حضور دارد. این خودروی هاچ‌بک نیز به تبعیت از مدل سدان خود در مدت مشابه کاهش قیمتی را تجربه کرده است.
ساینا با گیربکس دستی نیز در هفته‌جاری با قیمت ۵۵ میلیون تومان معامله شد. از بازار کوییک با گیربکس دستی نیز خبر می‌رسد این خودرو با پرداخت ۶۲ میلیون تومان در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

از شیر‌ها چه خبر؟
در خانواده پژو، مدل ۲۰۷ اتومات در حال‌حاضر با قیمت ۱۶۰ میلیون تومان در بازار موجود است. همین خودرو با گیربکس معمولی با قیمت ۱۱۶ میلیون عرضه می‌شود. همچنین پژو ۲۰۶ تیپ۲ و تیپ ۵ طی هفته‌ای که گذشت به ترتیب با قیمت ۷۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه شدند. البته این قیمت‌ها مربوط به مدل‌هایی از ۲۰۶ است که بدون آپشن به بازار عرضه شده‌اند. این خودرو‌ها سنسور دنده عقب و ضبط ندارند. از این رو با قیمت پایین‌تر در بازار خرید و فروش می‌شوند. همچنین قیمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار که همواره اندکی از قیمت ۲۰۶ تیپ ۵ بیشتر بود، در حال حاضر با قیمت ۹۱ میلیون تومان از سوی فروشندگان عرضه می‌شود. این مساله نشان‌دهنده قرار گرفتن قیمت پژو صندوقدار زیر قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار است. قیمت این خودرو هم بدون داشتن آپشن ۹۱ میلیون است.
پژو ۴۰۵ معمولی در حال حاضر با قیمت ۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار حضور دارد. مدل SLX این خودرو نیز به قیمت ۷۹ میلیون تومان، در دسترس خریداران قرار دارد. سمند LX نیز با قیمت ۷۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ازسوی فروشندگان به خریداران عرضه می‌شود. همین خودرو با مدل EF ۷ نیز ۷۹ میلیون تومان قیمت خورده است.

مظنه قیمت رنو
حال سراغ محصولات رنو در بازار می‌رویم. طی هفته‌ای که گذشت، ساندرو استپ‌وی اتومات ۱۷۸ میلیون در بازار قیمت خورد. ساندرو نیز با گیربکس اتومات ۱۶۰ میلیون تومان در بازار قیمت دارد و ۱۱۷ میلیون تومان قیمتی است که فعالان بازار برایی پارس‌تندر در نظر گرفته‌اند. تندر E ۲ هم با قیمت ۱۱۳ میلیون تومان قابل خریداری است. رانا هم طی هفته‌ای که گذشت ۷۶ میلیون تومان قیمت خورد. این خودرو طی در هفته گذشته با قیمت ۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار حضور داشت.
بررسی قیمت دنا در بازار نشان می‌دهد در شرایطی که دنا معمولی در بازار با قیمت ۱۰۵ میلیون تومان موجود است. دنا پلاس ۱۴۶ میلیون تومان معامله می‌شود.

نرخ مونتاژی‌ها
حال سراغ دو محصول مونتاژی ایران‌خودرو یعنی پژو ۲۰۰۸ و دانگ‌فنگ H ۳۰کراس می‌رویم. خودروی مونتاژی فرانسوی ایران‌خودرو در بازار ۳۱۰ میلیون تومان قیمت دارد و محصول چینی این خودروساز هم با قیمت ۱۲۵ میلیون تومان قابل خریداری است. همچنین نگاهی به قیمت سه محصول مونتاژی سایپا می‌اندازیم.
چانگان محصول مونتاژی چینی این خودروساز در حال‌حاضر با قیمت ۱۷۲ میلیون تومان از سوی فروشندگان عرضه می‌شود. سراتو محصول مونتاژی کره‌ای سایپا نیز با پرداخت ۲۹۶ میلیون تومان در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. سیتروئن C ۳۳ در حال حاضر با قیمت ۳۵۰ میلیون تومان در بازار داد و ستد می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->