صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

خودرو سدان YP۱۱۰، رقیب ایران خودرو و سایپا رونمایی شد + عکس و قیمت

  • کد خبر: ۵۷۸۰۴
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
  • ۷
هدف اصلی از عرضه سدان YP۱۰۰ پر‌کردن جای خالی خودروهایی چون پراید و پژو ۴۰۵ است.
به گزارش شهرآرانیوز، در جریان یک مراسم، شرکت خودروسازی یکسان آریان خودرو که یک شرکت خصوصی است از اولین محصول خود با نام YP۱۱۰ رونمایی کرد.

این خودرو با همکاری دانشگاه علم و صنعت ساخته شده است.

این رویداد می‌تواند اثر بسیار مثبتی را در صنعت خودروی کشور داشته باشد، زیرا یک شرکت خصوصی و مجزا از دو خودروساز بزرگ کشور، اقدام به طراحی خودرو ملی کرده است.

پلت‌فرم این خودرو با نام ysf۱ در دانشگاه علم و صنعت ساخته شده است و می‌توان از آن به‌عنوان اولین پلت‌فرم ساخت کشور نام برد.

قرار است چند محصول دیگر هم روی این پلت‌فرم تولید شود که از جمله آن می‌توان به یک پیکاپ و یک خودرو الکتریکی اشاره کرد.
 
 
 

همکاری صنعت و دانشگاه

در طراحی پلت‌فرم این خانواده محصول با نام YSF۱ از پلت فرم‌های روز دنیا الهام گرفته شده است.

این پلت‌فرم با الگوبرداری از پلتفرم‌های MQB و NSF فولکس واگن، PF۱ پژو – سیتروئن، HearTect سوزوکی و SA هیوندای ساخته شده است.

این پروژه در رده یکی از ۹ مگاپروژه‌های وزارت صمت و تعاون در سال ۱۴۰۰ قرار گرفته است.
 

مشخصات فنی سدان YP۱۰۰

به احتمال بسیار زیاد، بر روی سدان YP۱۰۰ پیشرانه ۴ سیلندر ۱/۵ لیتری با حداکثر ۱۰۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر نصب شود.

این پیشرانه به VVT و MPI مجهز است و استاندارد آلایندگی یورو ۵ را کسب می‌کند.

احتمالا پیشرانه این خودرو از شرکت تی وان یا میتسوبیشی تأمین شود.

قرار است سدان YP۱۰۰ در دو تیپ استاندارد و فول عرضه شود.

هر دو تیپ به تجهیزاتی از قبیل آینه‌های برقی، شیشه‌های برقی، فرمان برقی، ترمز‌های جلو و عقب دیسکی، ESP، سنسور پارک، TPMS، صفحه نمایشگر هفت اینچی با قابلیت کنترل از روی فرمان، شش بلندگو، لامپ‌های هالوژن جلو، لامپ‌های ال‌ای دی عقب و چراغ نور در روز مجهز هستند.

علاوه بر تجهیزات نام برده، تیپ فول سدان YP۱۰۰ به تجهیزات بیشتری نسبت به تیپ استاندارد از قبیل سیستم تهویه مطبوع خودکار، دوربین پارک، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سامانه موقعیت یاب جهانی، استارت دکمه‌ای و رینگ‌های آلومینیومی مجهز می‌شود.
 

سیستم تعلیق و ابعاد

سیستم تعلیق سدان YP۱۰۰ در جلو از نوع مک فرسون و در عقب، از نوع Twist Beam است.

طول، عرض و ارتفاع سدان YP۱۰۰ در حالت استاندارد به ترتیب ۱۴۹۰، ۱۷۱۰، ۴۰۹۰ است.

از لحاظ اندازه بدنه، این خودرو تا حدودی هم اندازه سایپا ساینا است.

طول، عرض و ارتفاع سایپا ساینا به ترتیب ۱۴۸۴*۱۶۶۳*۴۲۱۵ است.
 

یک پلت‌فرم و چند محصول


محصولاتی که قرار است روی این پلت‌فرم منتشر شوند عبارتند از:

خودرو سدان YP۱۱۰ دستی با قیمت فروش ۱۴۵ میلیون تومان در ایران و پنج هزار و ۸۰۰ دلار در بازار‌های جهانی.

این مدل با تیراژ ۶۳ هزار دستگاه در کلاس قیمتی M۱ تولید خواهد شد.

خودرو سدان YP۱۱۰ اتوماتیک با قیمت فروش ۱۹۰ میلیون تومان در ایران و هفت هزار و ۸۰۰ دلار در بازار‌های جهانی.

این مدل با تیراژ ۲۷ هزار دستگاه در کلاس قیمتی M۲ تولید خواهد شد.

خودرو هاپبک YP۱۲۰ دستی با قیمت فروش ۱۵۲ میلیون تومان در ایران و ۶ هزار و ۸۰ دلار در بازار‌های جهانی.

این مدل با تیراژ ۴۲ هزار دستگاه در کلاس قیمتی M۱ تولید خواهد شد.

خودرو هاپبک YP۱۲۰ اتوماتیک با قیمت فروش ۲۰۰ میلیون تومان در ایران و ۶ هزار و ۸۰ دلار در بازار‌های جهانی.

این مدل با تیراژ ۱۸ هزار دستگاه در کلاس قیمتی M۱ تولید خواهد شد.

خودرو CUV YP۱۳۰ دستی با قیمت فروش ۲۲۰ میلیون تومان در ایران و هشت هزار و ۸۰۰ دلار در بازار‌های جهانی.

این مدل با تیراژ ۱۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه در کلاس قیمتی M۲ تولید خواهد شد.

خودرو CUV YP۱۳۰ اتوماتیک با قیمت فروش ۲۷۵ میلیون تومان در ایران و یازده هزار دلار در بازار‌های جهانی.

این مدل با تیراژ هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه در کلاس قیمتی M۲ تولید خواهد شد.

خودرو وانت YP۱۴۰ دستی با قیمت فروش ۱۰۰ میلیون تومان در ایران و چهار هزار دلار در بازار‌های جهانی.

این مدل با تیراژ ۱۵ هزار دستگاه در کلاس قیمتی M۱ تولید خواهد شد.

خودرو الکتریکی YEP۱۲۰ اتوماتیک با قیمت فروش ۵۷۵ میلیون تومان در ایران و ۲۳ هزار دلار در بازار‌های جهانی.

این مدل با تیراژ ۱۰ هزار دستگاه در کلاس قیمتی M۵ تولید خواهد شد.

تولید این محصولات با تولید خودرو سدان YP۱۱۰ در سال آینده با تیراژ ۵۰ هزار دستگاه آغاز خواهد شد.

هدف اصلی از عرضه سدان YP۱۰۰ پر کردن جای خالی خودروهایی، چون پراید و پژو ۴۰۵ در کلاس‌های قیمتی M۱ و M۲ است.
 
منبع: bitrun

بیشتر بخوانید:
 
 
 
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
هنوز نیومده ۲۰۰ میلیون قیمت خورده مطمئنا تا بیاد برسه تو بازار به ۳۵۰ میلیون کارخونه و ۵۰۰ بازار دست پیدا میکنه،چه جوری جای خالی پراید و پژو رو میگیره وقتی قیمتش دوبرابر قیمت پرایده،درضمن اینکه موتورشو میتسوبیشی میزنه که دیگه ایرانی نیست میشه مونتاژ،تا واردات خودرو آزاد نشه وضع ماشین همینه که همینه
ناشناس
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
خدا کنه از این شرکت های خصوصی زیاد بشه تا ایران خودرو و سایپا پوزشون به زمین مالیده بشه
Asd
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
کجاش ملیه ..... موتور ش میتسوبیشی شد که ...!!
محمد
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
این خودرو وقتی موتورش ایرانی نیست، پس چیش ایرانیه؟؟؟
فقط طراحیش؟؟؟
بی نشان
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
هنوز نیومده خودروی تمام ایرانی 220 میلیون چه خبره؟
sam
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
خدا قوت. امیدوارم مافیایی نشه و انحصار قدرت و یکه‌تازی این دو شرکت دولتی متوهم شکسته بسه
ناشناس
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
قیمتش باید زیر 50 میلیون باشه