جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت
سرخط خبرها

قدرتمندترین کادیلاک تاریخ معرفی شد

  • کد خبر: ۵۸۳۴۱
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
قدرتمندترین کادیلاک تاریخ معرفی شد
کادیلاک به تازگی از محصولی با نام CT۵-V Blackwing رونمایی کرده است. این سدان اسپرت و جذاب که عنوان قدرتمندترین مدل تولیدی کادیلاک تا این تاریخ را در اختیار دارد، به نوعی جانشین CTS-V به شمار می‌رود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ نام کادیلاک برای خیلی از ما با خودرو‌های باشکوه و بزرگش در دهه‌های گذشته عجین شده است. این خودروساز آمریکایی در مالکیت جنرال موتورز است و وظیفه ساخت خودرو‌های لوکس این برند را بر عهده دارد. جالب است بدانید خیلی از نوآوری‌های صنعت خودروسازی محصول این شرکت است. برای نمونه، کادیلاک نخستین شرکتی بود که اتومبیلی با سقف تمام فلزی تولید کرد که بسیار امن‌تر و بی صداتر از سایر سقف‌های آن زمان بود که از چوب و چرم ساخته می‌شد. در سال ۱۹۴۱ هم نخستین خودرو لوکس جهان با دنده اتوماتیک محصول این شرکت بود.
 
با اینکه خودرو‌های تازه این شرکت دیگر خیلی شبیه نمونه‌های خاطره انگیز گذشته نیستند، هم چنان از لوکس‌ترین خودرو‌های دنیا به شمار می‌روند.

کادیلاک به تازگی از محصولی با نام CT۵-V Blackwing رونمایی کرده است. این سدان اسپرت و جذاب که عنوان قدرتمندترین مدل تولیدی کادیلاک تا این تاریخ را در اختیار دارد، به نوعی جانشین CTS-V به شمار می‌رود.

نیروبخش این خودرو قدرتمند یک موتور شش ودودهم لیتری V۸ سوپرشارژ است. این موتور که پیش‌تر در CTS-V به کار گرفته شده است، به لطف بازنگری‌های متعدد، اکنون توانایی تولید ۶۶۸ اسب بخار قدرت و ۸۹۳ نیوتن متر گشتاور را دارد.
نیروی تولیدی موتور کادیلاک CT۵-V Blackwing در حالت استاندارد از طریق گیربکس شش سرعته به سمت چرخ‌های عقب هدایت می‌شود. اگر فردی به دنبال گیربکس اتوماتیک باشد، امکان سفارش نمونه ده سرعته خودکار هم برای او فراهم است. کادیلاک می‌گوید این گیربکس خودکار در مقایسه با نمونه‌های دوکلاچه عملکرد سریع تری دارد.
 
با تکیه بر چنین قوای محرکه توانمندی، CT۵-V Blackwing می‌تواند در عرض فقط ۳.۷ ثانیه سرعت خود را به ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند و در مسیر مستقیم، به حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت دست یابد. هرچند این خودرو از نظر نهایت سرعت تفاوتی با مدل CTS-V ندارد، شتاب آن اندکی بهتر شده است. محصول تازه کادیلاک از نسل چهارم سیستم Magnetic Ride Control جنرال موتورز سود می‌برد. این سیستم که مربوط به مدیریت سیستم تعلیق است، باعث می‌شود این خودرو چه در پیست و چه در جاده عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

در حالت استاندارد، وظیفه متوقف کردن این خودرو به ترمز‌های فولادی محول شده است، ولی مشتریان می‌توانند آن را با ترمز‌های سرامیک کربنی که در مجموع ۲۴ کیلوگرم سبک ترند هم سفارش دهند.

از لحاظ ظاهری، CT۵-V Blackwing با مشخصاتی مثل شکاف‌های بزرگ‌تر سپر جلو و عقب، رنگ مشکی برخی قسمت‌ها از جمله جلوپنجره و اجزای ایرودینامیک فیبرکربنی، اسپویلر و دیفیوزر جدید از CT۵-V استاندارد زیباتر است.
در داخل کابین هم کادیلاک رویه مشابهی را در پیش گرفته و به چند تغییر جزئی بسنده کرده است. بهره گیری از قطعات فیبرکربنی روی کنسول میانی، فرمان و پنل در‌ها و هم چنین شیفتر چاپ سه بعدی مهم‌ترین این موارد هستند.

از دیگر ویژگی‌های شاخص کابین این خودرو باید به نمایشگر بزرگ دوازده اینچی حاضر در پشت فرمان اشاره کرد. این نمایشگر اطلاعات جالبی از قبیل فشار باد تایرها، نیروی G، حالت‌های رانندگی، تنظیمات شروع حرکت و شرایط سیستم مدیریت چسبندگی را ارائه می‌کند.

شرکت کادیلاک برای این خودرو قدرتمند قیمت پایه‌ای برابر با ۸۴,۹۹۰ دلار تعیین کرده است.

منبع: Motor۱.com
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->