صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: در شرایط فعلی با ریزگرد‌هایی روبرو هستیم که سلامتی افراد حساس را می‌تواند به مخاطره بیاندازد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی اصغر حسنی با بیان اینکه افراد حساس تحت عنوان کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و عروقی تقسیم بندی می‌شوند، اظهار کرد: بررسی کیفیت هوا به چند بخش تقسیم می‌شود که فاکتور‌های آلاینده هوا از جمله دی اکسید نیتروژن، اوزن، ذرات معلق، دی اکسید گوگرد، منو اکسید کربن بررسی می‌شود و براساس آن‌ها شرایط هوا ارزیابی می‌شود.
دکتر حسنی عنوان کرد: اگر سطح آلاینده‌های هوا بین صفر تا ۵۰ باشد هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه افراد، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و ۳۰۰ به بالا خطرناک گزارش می‌شود.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در شرایطی که آلودگی هوا گزارش می‌شود بیماران قلبی و عروقی و سالمندان باید فعالیت بدنی خود را کاهش دهند، اظهار کرد: اگر سطح آلاینده‌ها از ۱۵۱ تا ۲۰۰ باشد برای بیماران قلبی و عروقی و ریوی تردد کردن و انجام فعالیت‌های ورزشی مناسب نیست.

استفاده از ماسک‌های p ۱ و p ۲ در زمان آلودگی هوا

وی با بیان اینکه در مراحل بعدی تمهیدات اجرایی برای تعطیلی مدارس و ادارات و کاهش تردد‌ها اعلام می‌شود، اظهارکرد: اعلام آماده باش به پایگاه‌های اورژانس۱۱۵ که در مکان‌هایی مستقر هستند که آلودگی هوا شدت بیشتری دارد و استفاده از ماسک p ۱و p ۲ در این ایام ضروری است.
دکتر حسنی با اشاره به اینکه کارگروهی نیز در این خصوص در استانداری تشکیل شده است تا سیاست گذاری‌های لازم در این خصوص انجام شود، گفت: توسعه فضای سبزو کاهش تردد خودرو‌های شخصی از جمله این سیاست گذاری‌های است، علاوه براین برخی از عوامل آلاینده از خارج کشور به داخل وارد می‌شوند که برای مدیریت این موضوع تصمیم گیری‌هایی در سطح کلان انجام می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.