صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در انتخابات فدراسیون فوتبال، در به همان پاشنه قبلی چرخید و این بار از صندوق انتخابات، نام شهاب عزیزی خادم خارج شد.
حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ انتخابات فدراسیون فوتبال روز گذشته برگزار شد و آن‌گونه که خیلی‌ها تصور می‌کردند، علی کریمی رأی نیاورد. او فقط ۹ رأی آورد و در‌نهایت کسی که بیش از همه مشتاق به این سمت بود، به خواسته‌اش رسید. شهاب‌الدین عزیزی‌خادم چهل‌وسه‌ساله حالا رئیس فدراسیون فوتبال شده است. یکی از پست‌های مهم در بدنه مدیریت کشور و تنها‌پستی که مشروعیت خود را از یک نهاد بین‌المللی می‌گیرد و به‌همین‌دلیل مهم، نگران تغییر نگاه سیاست‌مداران نیست.
 
عضو سابق هیئت‌رئیسه فوتبال که در ۱۰ سال اخیر حضور پر‌رنگی در مدیریت فوتبال داشته است، دیروز سرانجام به جایی که می‌خواست، رسید؛ با ۴۹‌رأی از اعضای مجمعی که نشان دادند همچنان بی‌اعتنا به فوتبالی‌ها و فوتبال‌دوستان هستند! رئیس جدید فدراسیون فوتبال جوان است و آن‌طور‌که خودش می‌گوید، برنامه‌های زیادی دارد، اما با آنچه در خبرسازترین انتخابات هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال افتاد، معلوم است که اتفاق تازه‌ای در فوتبال نخواهد افتاد. در فدراسیونی که فقط با لابی‌بازی می‌توان به آن رسید، امید هیچ جایی ندارد. این یعنی تغییری نخواهیم داشت؛ تاجی رفته و خادمی آمده، همین.

«عزیزی‌خادم» را بشناسیم

عزیزی‌خادم نامی نا‌آشنا برای فوتبالی‌ها نیست، اما کم نیستند کسانی که درباره او چیز زیادی نمی‌دانند. در کارنامه او آمده که متولد بهمن‌۱۳۵۶ است و دکترا‌ی رشته روابط بین‌الملل - مطالعات منطقه‌ای دارد. عضویت در کارخانه ایران‌خودرو، مدیریت در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت رفاه، حضور در هیئت‌مدیره باشگاه سایپا، شرکت پتروشیمی امیرکبیر و شرکت پتروشیمی شازند، گوشه‌ای از سوابق مدیریتی عزیزی‌خادم است.
 
شروع حضور او در فوتبال از سال‌۱۳۹۰ بود که در مبارزه انتخاباتی، علی فتح‌ا... زاده، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال، را شکست داد و به هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال رسید. او در سال‌۱۳۹۵ برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال نام‌نویسی کرد، اما از‌سوی کمیته تعیین‌صلاحیت فدراسیون فوتبال، رد‌صلاحیت شد. امیر عابدینی، یکی از اعضای وقت این کمیته، در مصاحبه با روزنامه قانون، دلیل رد‌صلاحیت عزیزی‌خادم را «نداشتن ۱۰ سال سابقه مدیریت دولتی» عنوان کرد.
 
این بند مد‌نظر، در اصلاحیه جدید از اساسنامه فدراسیون ایران حذف شد تا او بار دیگر برای انتخابات فدراسیون فوتبال نام‌نویسی کند. شهاب‌الدین عزیزی‌خادم بار دیگر برای عضویت در هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، آذر ۱۳۹۶ شانس خود را امتحان کرد، اما مجمع فدراسیون فوتبال به محمود اسلامیان رأی داد. زمانی‌که باشگاه استقلال زیر‌نظر وزارت رفاه زمان وزارت آقای کاظمی بود، عزیزی‌خادم معاون پارلمانی، حقوقی وزارتخانه بود و برنامه‌ریزی برای باشگاه بزرگی مانند استقلال زیر‌نظر او قرار داشت که در همان سال، استقلال قهرمان لیگ برتر هم شد.

«خطیر» دبیر‌کل عزیزی‌خادم می‌شود

نایب‌رئیس بانوان عزیزی‌خادم، شهره موسوی، مدیر‌عامل بادران است؛ کسی که می‌گویند برای رئیس‌شدن خادم، حسابی لابی (شما بخوانید پول خرج) کرده است. حیدر بهاروند نیز که صلاحیت او برای احزاز پست نواب‌رئیسی رد شده، با تصمیم عزیزی‌خادم به‌عنوان سرپرست همچنان در فدراسیون خواهد ماند؛ اما عجیب‌ترین انتصاب رئیس جدید فدراسیون، گماردن علی خطیر به‌عنوان دبیر‌کل فدراسیون است؛ معاون سابق باشگاه استقلال که در دوران حضور کوتاه خود در این باشگاه عامل اصلی بسیاری از حواشی بود، به‌طوری‌که تقریبا همه بازیکنان استقلال علیه او موضع گرفته بودند. خطیر جوان که می‌گویند در ایران بزرگ نشده و مدیربرنامه بین‌المللی است، بدون‌شک پاشنه‌آشیل فدراسیون عزیزی‌خادم است که از مجمع مشورعیت گرفته، ولی بعید است بتواند از جامعه فوتبال مقبولیت بگیرد.

مصاحبه شعار‌گونه عزیزی‌خادم بعد از پیروزی

عزیزی‌خادم پس از انتخابش به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران بسیار خوش‌حال بود؛ آن‌چنان‌که همه دستورالعمل‌های بهداشتی را زیر‌پا گذاشت و با هر که دید، یا دست داد یا در آغوشش کشید. او در اولین مصاحبه خود شادمان از آرزویی که به آن دست یافته، حرف‌های کلی و شعار‌گونه‌ای که معمولا در این مواقع برندگان انتخابات می‌زنند، زد و گفت: از همه عزیزان که در این انتخابات شرکت کردند تشکر می‌کنم و با افتخار می‌گویم که با تعامل با همه ارکان نظام درراستای پیشبرد اهدافمان قدم برمی‌داریم. ما تلاش خواهیم کرد با نگاهی نو و فعال در این راه قدم برداریم.
 
از همه شما عزیزان که تصمیم‌سازان فوتبال هستید هم تشکر می‌کنم؛ ان‌شاءا... با یک نگاه حرفه‌ای برنامه‌هایی را که ارائه کردیم، اجرا می‌کنیم. من به توسعه فوتبال در استان‌ها توجه ویژه‌ای خواهم داشت و با مشورت و تعامل، حرکت خواهیم کرد. وی افزود: باشگاه‌ها و همه ارکان فوتبال در این راه باید به یکدیگر کمک کنند. با یک نگاه جدید پیش خواهیم رفت. در یک سال گذشته زحمات زیادی کشیده شد که امروز انتخابات با یک اساسنامه جدید برگزار شود و من از همه عزیزان که این کار را انجام دادند، تشکر می‌کنم.
 
رئیس جدید فدراسیون فوتبال افزود: ما با کمک باشگاه‌ها نگاهی نو و جدید خواهیم داشت تا در راه توسعه فوتبال قدم برداریم. خودم را موظف و مکلف به مشورت و تعامل سازنده می‌دانم. خدا را شاکرم که امروز اینجا هستم. چه رأی می‌آوردم و چه رأی نمی‌آوردم، خدا را شاکر بودم. وی تأکید کرد: ان‌شاءا... در کنار هم، اقتدار و افتخار را به فوتبال برگردانیم. امروز شاهد تبلور دموکراسی و نگاه‌های جدید در فوتبال بودیم؛ ان‌شاءا... بتوانیم خالصانه در کنار هم برنامه‌های موجود را اجرا کنیم.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.