صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

از نشان نوروز رونمایی شد

  • کد خبر: ۶۱۱۹۴
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
 نشان نوروز با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رایزن‌ها و وابستگان فرهنگی کشورهای همسایه رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نشان نوروز در مراسم جشن نشان نوروز و نوروز فرهنگی با حضور «سید مجتبی حسینی» معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «سرور بختی» رئیس موسسه فرهنگی اکو و دیپلمات‌های کشورهای آسیای میانه در تالار وحدت رونمایی شد.

 

عابد اکبری دبیر رویداد فرهنگی روایت نوروز در این مراسم گفت: روایت نوروز، روایت تاریخی برای شکفتن و نو شدن است؛ روایت جغرافیای مردمانی است که همزمان با نو کردن جامه‌هایشان رفتار خود را نو می‌کنند.

 

وی افزود: راویان رویداد نوروز می خواهند فرهنگ نوروز را گفتمان کنند و نشان نوروز نیز نشان همدلی است و هر ساله این نشان به راویان نوروز اعطا می شود تا فرهنگ همدلی بین مردم منطقه و جهان گسترش یابد.

 

نشان نوروز در این مراسم به «سرور بختی»، «علی اصغر شعردوست»، «شفیق شرق» وابسته سفارت افغانستان، نماینده سفارت ژاپن، امجد رایزن فرهنگی و علمی عراق، خان میر یان قدس از فرانسه و رافائل مارائلو از ایتالیا اهدا شد.

 

بنیاد رودکی و بنیاد توسعه فناوری های فرهنگی با توجه به اهمیت تقویت ارتباطات و همکاری های فرهنگی در ارتقای همگرایی ها در حوزه تمدنی نوروز اقدام به برگزاری رویداد فرهنگی نوروز کرده است. این مراسم، امسال مصادف با سالروز بعثت پیامبر اکرم (ص) و روز حکیم نظامی گنجوی برپا شد.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.