صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس هواشناسی گفت: امشب با تقویت و گسترش سامانه بارشی در اغلب مناطق کشور از جمله البرز و تهران بارش خواهیم داشت.
به گزارش شهرآرانیوز، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب با تقویت و گسترش سامانه بارشی در اغلب مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، جنوب فارس و نیمه جنوبی خراسان جنوبی بارش باران خواهیم داشت، گفت: امشب شدت بارش در لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد، شمال و غرب ایلام، کرمانشاه، غرب و جنوب اصفهان، تهران، البرز، شمال مرکزی، همدان، مازندران، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهد بود.

او ادامه داد: روز شنبه در شمال شرق و شرق استان‌های ساحلی دریای خزر برخی مناطق سمنان، شمال اصفهان و خراسان جنوبی بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه فردا بارش در خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات گلستان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود ادامه داد: در این مدت بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف و کولاک برف و در سایر مناطق به صورت باران، رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد رخداد تگرگ خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه این سامانه اواخر وقت شنبه از کشور خارج می‌شود یادآور شد: امشب وزش باد شدید تا خیلی شدید برای بیشتر مناطق کشور و روز شنبه برای مناطق نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود. در جنوب، جنوب شرق و مرکز کشور پدیده گرد و خاک رخ خواهد داد.

او با بیان اینکه از یکشنبه تا سه شنبه جوی آرام در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود گفت: از امشب تا شنبه کاهش محسوس ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دما در نیمه شمالی و شنبه تا یکشنبه هم کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در کشور رخ خواهد داد. از روز دوشنبه دما در بیشتر مناطق کشور افزایشی خواهد بود.

ضیائیان گفت: امشب و فردا دریای خزر و از امروز تا یکشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و روز‌های شنبه و یکشنبه دریای عمان متلاطم و مواج پیش‌بینی می‌شود.

او درباره آب و هوای استان تهران گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی است و گاهی بارش پراکنده به تدریج وزش باد و کاهش دما را شاهد خواهیم بود. بیشترین دمای هوای تهران فردا به ۸ درجه و کمترین آن به ۰ درجه می‌رسد.
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.