صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

استانبول در ماه آوریل میزبان مذاکرات صلح افغانستان

  • کد خبر: ۶۱۳۰۹
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
رسانه دولتی ترکیه امروز (جمعه) گزارش داد، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرده که این کشور قصد میزبانی دور جدیدی از مذاکرات صلح افغانستان را در آوریل سال جاری میلادی در استانبول دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خبرگزاری رویترز در این باره نوشت که اظهارات مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه پس از آن مطرح شد که آمریکا با مقام‌های افغانستان، رهبران طالبان و سایرین پیش نویس طرح صلحی را به اشتراک گذاشته و خواستار جایگزین شدن دولت کنونی افغانستان با یک دولت موقت اشتراکی در انتظار انتخابات بر اساس قانون اساسی جدید شده است.

 

این صحبت‌ها از سوی مولود چاووش‌اوغلو در حالی مطرح شده که آنکارا قصد دارد تا یک فرستاده ویژه در امور افغانستان منصوب کند.

 

خبرگزاری تاس روز سه شنبه اعلام کرد، روسیه نیز قصد دارد تا یک کنفرانس را درباره افغانستان اواخر ماه جاری میلادی در مسکو برگزار کند.

 

در همین حال، حمید تهذیب، یکی از معاون‌های سخنگوی وزارت خارجه افغانستان امروز گفت: دولت کابل نیز در کنفرانس بین‌المللی افغانستان که 18 مارس در مسکو برگزار می‌شود، شرکت می‌کند اما سطح این مذاکرات هنوز مشخص نیست.

 

وی ادامه داد: رایزنی‌ها در دولت کابل برای تصمیم گیری درباره شرکت در این کنفرانس ادامه دارد. با توجه به نشست قریب‌الوقوع در مسکو درباره افغانستان که در تاریخ مذکور برگزار می‌شود، این مساله واضح است که دولت افغانستان از هرگونه تلاش برای ایجاد صلحی بادوام در این کشور استقبال می‌کند.

 

این سخنگو افزود: دولت کابل همچنین تلاش‌های کشورهایی چون آمریکا، ترکیه و روسیه را درباره صلح افغانستان به رسمیت می‌شناسد.

 

منبع: ایسنا، عکس امین خسروشاهی، ایسنا

 

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.