صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

هم‌زمان با شروع مهر ماه و هفته دفاع مقدس

زنگ ایثار در مدارس منطقه ۹ نواخته شد

  • کد خبر: ۶۱۶۱
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲

لیلا جانقربان - هم‌زمان با روز اول مهر ماه و هفته دفاع مقدس زنگ ایثار و زنگ مهر سال تحصیلی جدید در دبیرستان یاس واقع در خیابان رهایی نواخته شد.
میهمانان زیادی در این مراسم که با حضور بیش از 400دانش‌آموز برگزار شد ازجمله خانواده معلم جانباز و شهید کاظم‌نژاد که با تحمل سال‌ها رنج شیمیایی به‌تازگی به جمع شهدا پیوسته است و خیّر مدرسه‌ساز آقای باقرزاده که دو مدرسه در این ناحیه از آموزش و پرورش ساخته است درکنار جمعی از اعضای انجمن اولیا و مربیان حضور داشتند تا به استقبال بچه‌ها بیایند و در کنارشان سال تحصیلی جدید را شروع کنند.
بهاروند، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، ریاحی؛ مدیرکل برق منطقه ای استان، قوامی؛ رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات اداری اداره کل آموزش و پرورش استان، فرهادیان؛ شهردار منطقه9 شهرداری مشهد، ذبیحی، معاون اجرایی شهرداری منطقه9، حیدری؛ معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهردر آموزش و پرورش استان، رأفتی؛ رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان، خدیوی؛ معاون پرورشی و تربیت‌بدنی، جوانشیری؛ رئیس آموزش و پرورش ناحیه6 و جمعی از معاونان وی در حوزه‌های آموزش ابتدایی، هماهنگی اداره، امور بانوان، پشتیبانی و توسعه دیگر حاضران در این مراسم بودند.

 

ضرورت آشنایی با تاریخ دفاع مقدس
در ابتدای این مراسم هم‌زمان با سرود جمهوری اسلامی ایران، گروه موزیک یگان ویژه نیروی انتظامی با اجرای موزیک و سرود مهمانان را همراهی کردند و چند موزیک اهدایی دیگر نیز برای دانش‌آموزان با توجه به فضای ماه محرم و هفته دفاع مقدس اجرا کردند.
سپس مدیر آموزش و پرورش ناحیه6 مشهد طی سخنانی ضمن تبریک سال تحصیلی98-99 به دانش‌آموزان گفت: مهر امسال بیش از 60هزار دانش‌آموز در ناحیه6 آموزش و پرورش سرکلاس می‌روند و آغاز سال تحصیلی را جشن می‌گیرند که امیدوارم با تکیه بر مشارکت‌پذیری و مهارت‌آموزی سال تحصیلی خوبی را در پیش رو داشته باشیم و ساعت‌های خوشی در تعلیم و تربیت بگذرانیم.
جوانشیری افزود: باتوجه به اینکه شروع سال تحصیلی مقارن با هفته دفاع مقدس شده است لازم می‌دانم که تمامی دانش‌آموزان را به آشنایی با تاریخ دفاع مقدس دعوت کنم چراکه لازم است این نسل بدانند که اقتدار ملی امروز ایران چگونه حاصل شده و مدیون چه رشادت‌هایی است.
وی خاطر نشان کرد: اقتدار ملی امروز ما مدیون رشادت‌های مردان و زنانی است که 8سال بی‌دریغ دفاع کردند و ذره‌ای از حق ملی خود کوتاه نیامدند و با خونشان تمامیت مرزهای ایران اسلامی را تثبیت کردند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه6 مشهد افزود: یکی از خوش خبری‌های امسال من هم برای این مدرسه، این است که از این پس مدرسه تک‌شیفتی خواهد بود و مثل سال گذشته در دو شیفت اداره نخواهد شد.


دانش‌آموزان و مسئولیت‌های اجتماعی
مدیرکل برق منطقه‌ای استان هم خطاب به دانش‌آموزان که آینده‌سازان کشور و قشر اثرگذار آینده خواهند بود، گفت: مهم‌ترین مسئله از نظر من برای شما مسئولیت اجتماعی است و اینکه تک تک شما بدانید که در این جامعه چه جایگاهی دارید.
ریاحی افزود: شما دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان جامعه باید بدانید که چه وظیفه‌ای در جامعه برعهده دارید و از نعمت‌های الهی که به رایگان در اختیار ما گذاشته شده به‌درستی استفاده کنید و دیگران را هم به این مهم دعوت کنید.وی با فراخواندن دانش‌آموزان به صرفه‌جویی در مصرف انرژی خاطر نشان کرد: به نظرم یکی از مسئولیت‌های اجتماعی شما ممانعت از اسراف است.
مدیرکل برق منطقه‌ای استان در پایان صحبت‌هایش با پیشنهاد برگزاری مسابقه‌ای در ارائه ایده‌های برتر از دانش‌آموزان خواست که در یک برگه پیشنهادها و ایده‌های خلاقانه خود را در راستای مصرف بهتر انرژی برق به روابط عمومی این ارگان ارائه دهند تا بعد از بررسی ایده‌ها به 3نفر برگزیده هدایای نفیسی اهدا شود.جانباز و آزاده دفاع مقدس، اختیاری در این مراسم  نیز به بیان خاطراتی از دوران جنگ و اسارت در زندان‌های عراق پرداخت. پیام وزیر آموزش و پرورش نیز توسط یکی از دانش‌آموزان قرائت شد و سپس قوامی، رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات اداری اداره کل آموزش و پرورش استان به‌عنوان نماینده مدیر کل آموزش و پرورش استان در این مراسم، پیام مدیر کل را برای دانش‌آموزان خواند و آن‌ها را به علم‌آموزی دعوت کرد.
در پایان زنگ مهر و زنگ ایثار سال تحصیلی جدید در این مدرسه نواخته شد و دانش‌آموزان اولین روز سال تحصیلی را آغاز کردند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.