صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مصدوم شدن بیش از ۲۵ هزار مسافر نوروزی در سوانح ترافیکی

  • کد خبر: ۶۲۴۲۴
  • ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدومیت بیش از ۲۵ هزار و ۶۹۳ مسافر نوروزی در سوانح ترافیکی در جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدومیت بیش از ۲۵ هزار و ۶۹۳ مسافر نوروزی در سوانح ترافیکی در جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی سراسر کشور خبر داد.

مجتبی خالدی با اعلام آخرین گزارش خدمات اورژانس بیمارستانی در طرح سلامت نوروز از ۲۵ اسفند ۹۹ تا هفتم فروردین ۱۴۰۰ اظهار داشت: کل مراجعان برای دریافت خدمات فوریتی و اورژانسی در این مدت یک میلیون و ۶۹۴ هزار و ۱۸ نفر بوده که از این تعداد یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۳۲۰ نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۳۵۹ هزار و ۶۹۸  نفر بستری شده‌ اند، همچنین ۲۳ هزار و ۹۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۳۷ هزار و ۵۹۰  نفر تحت عمل جراحی اورژانس قرار گرفتند. ۷۳ هزار و ۹۹۶ نفر عمل جراحی الکتیو(غیر اورژانسی) انجام داده‌اند. علاوه بر اینها از تعداد کل مراجعان تعداد ۱۸۳ هزار و ۴۱۷ نفر به دلیل مشکل تنفسی، ۱۰۵ هزار و ۵۲۵ نفر به دلیل مشکلات ترومایی، ۵۸ هزار و ۱۲۳ نفر به دلیل مشکلات قلبی، ۶۱ هزار و ۸۱۸ نفر به دلیل مشکلات گوارشی و پنج هزار و ۵۱۵ نفر به دلیل سکته مغزی مراجعه کرده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه اورژانس پیش بیمارستانی ۱۵۲ هزار و ۲۷۲ ماموریت بوده، گفت: ۲۳ هزار و ۹۸۲ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده که از این تعداد پنج هزار و ۷۵۷ عملیات در محل درمان شده و ۱۹ هزار و ۹۳۶ مورد نیز به مرکز درمانی منتقل شده است؛ همچنین ماموریت‌های غیر ترافیکی ۱۲۸ هزار و ۳۴۴ بوده که ۵۲ هزار و ۹۷۷ نفر در محل درمان و ۵۰ هزار و پنج نفر به مرکز درمانی منتقل شده اند.

خالدی در خصوص حوادث ترافیکی که طی مدت اجرای طرح سلامت نوروزی سال ۱۴۰۰ رخ داده، گفت: تعداد کل ماموریت‌های انجام شده ۲۳ هزار و ۹۲۸ مورد بوده که ۶۰ درصد آن در معابر شهری، ۳۴ درصد آن در معابر برون شهری، پنج درصد در معابر روستایی و یک درصد در سایر محل‌ها رخ داده است.

وی گفت: استان تهران با دو هزار و ۸۵۰ مورد بیشترین ماموریت و استان خراسان رضوی با هزار و ۷۴۰ مورد بیشتری مصدوم اعزامی را داشته است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه تعداد کل مصدومین حوادث ترافیکی ۲۵ هزار و ۶۹۳ نفر بوده، افزود: از این تعداد ۱۷ هزار  و ۸۷۶ نفر مرد و ۶ هزار و ۹۷۹ نفر زن بوده اند که پنج هزار و ۷۵۷ نفر در محل درمان شدند و از ۱۹ هزار و ۹۳۶ مصدوم اعزامی ۱۹ هزار و ۸۶۱ نفر به صورت زمینی و ۷۵ مورد به صورت هوایی به مراکز درمانی و بیمارستانی اعزام شدند.

وی در خصوص حوادث غیر ترافیکی در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۰ نیز گفت: در مجموع ۱۲۸ هزار و ۳۴۴ مورد حادثه غیرترافیکی رخ داده که ۵۶ درصد آن در معابر شهری، ۳۱ درصد معابر برون شهری، ۱۲ درصد در معابر روستایی و یک درصد در سایر معابر اتفاق افتاده است.

خالدی با بیان اینکه تعداد کل مصدومین حوادث غیر ترافیکی ۱۰۲ هزار و ۹۸۲  نفر بوده، افزود: از این تعداد ۵۷ هزار و ۷۰۷ نفر مرد و ۴۲ هزار و ۴۲۹ نفر زن بوده اند که ۵۲ هزار و ۹۷۷ نفر در محل درمان شدند و از ۵۰ هزار و پنج مصدوم اعزامی ۴۹ هزار و ۹۴۴ نفر به صورت زمینی و ۶۱ مورد به صورت هوایی به مراکز درمانی و بیمارستانی اعزام شدند.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.