به گزارش شهرآرانیوز، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما نتایج نظرسنجی برنامههای این رسانه را تشریح کرد و گفت: «خندوانه» در شبکه نسیم با ۵۴ درصد مخاطب، «سیم آخر» با ۴۶.۴ درصد در شبکه سه، «کودک شو» با ۴۱.۷ درصد در شبکه نسیم و «ایرانگرد با ۴۶.۴ درصد شبکه یک بالاترین مخاطبان را داشتند.
علی طلوعی در یک نشست خبری اعلام کرد: «شوت بال» «دستپخت» ، مسابقه «ایران» ، مسابقه «زوجی نو» ، مستند «حیاتوحش» و «کلبه عموپورنگ» در رتبههای بعدی قرار گرفتند.
رئیس مرکز تحقیقات سازمان درباره مخاطبان «برنامههای ویژه سالتحویل» گفت: بیشترین بیننده را برنامه «عصر جدید» با ۷۰.۵ درصد مخاطب از شبکه ۳ داشت که در نوع خودش هم نصاب جدیدی به شمار میآید. پسازآن برنامه «فرمول یک» شبکه یک با ۳۰.۴ درصد، «سلام» از شبکه قرآن ۱۸.۱ درصد مخاطب و پسازآن «نوروزترین نوروز» در شبکه پنج، «حول حالنا» در شبکه سلامت، «سین هشتم» در شبکه افق رتبههای بعدی پربینندهترینهای تحویل سال را از آن خود کردند.
«نون خ۳»؛ پربینندهترین در میان سریالها
طلوعی با اشاره به استقبال مخاطبان از سریالهای نوروز ۱۴۰۰ بیان کرد: در فضای سریالهای نوروزی حدنصاب خوبی داشتیم. سریال «نون خ۳» در شبکه یک ۸۲.۱ درصد را به خود اختصاص داد که در نوع خود حدنصاب جدیدی برای سریالهای نوروزی بود.
رئیس مرکز تحقیقات رسانه ملی افزود: مخاطبان «نون خ۳» از این سریال حدود ۸۸ رضایت در حد زیاد داشتند و پسازآن به ترتیب سریال «گاندو ۲» با حدود ۶۱ درصد مخاطب و رضایت در حد زیاد بیش از ۸۵ درصد، «همبازی» با 28.2 درصد مخاطب، «نوروز رنگی» با ۲۰ درصد و برنامه «دستانداز» شبکه نسیم با 17.5 درصد رتبههای دیگر را از آن خود کردند.
«تکتیرانداز»؛ پربینندهترین فیلم
وی افزود: پربینندهترین فیلمهای سینمایی نوروز امسال «تکتیرانداز» با ۵۱ درصد مخاطب بود که برای اولین بار از تلویزیون پخش شد و پسازآن «شکرستان» با ۴۰.۸ درصد، «۲۳ نفر» با ۴۰ درصد بودند و پسازآنها نیز فیلمهای «خروج»، «رد خون»، «یدو» که پیش از اکران در سینماها، برای اولین بار از تلویزیون پخش شد و «مهران» رتبههای بعدی را به خود اختصاص دادند. این درحالیکه است که طبق نظرسنجیهای ما همه فیلمهای سینمایی که در نوروز روی آنتن سیما رفت، رضایت ۸۰ درصدی را از آن خود کردهاند.
منبع: ایرنا