بعد از سوتی عجیب اینستاگرامی باشگاه پرسپولیس در خصوص هند و تاریخچه روابط ایران و این کشور، حالا حقایق عجیبی در خصوص نحوه مدیریت این صفحه شنیده می شود.
به گزارش شهرآرانیوز، در یک سال گذشته بارها به این موضوع پرداخته شد که در قرارداد عجیب و ترکمانچای گونه کارگزار رسمی پرسپولیس مواردی وجود دارد که اگر در اصلاح آنها اقدامی صورت نگیرد، این باشگاه را دچار دردسر میکند.
تا پیش از این، همه انتقادها بیشتر معطوف مباحث مالی قرارداد بود و اینکه ارتباط دو طرف بیشتر از اینکه نفعی برای سرخپوشان داشته باشد، به نفع طرف مقابل است، اما این بار به جای بحث مالی، توافقات رسانهای که از همان ابتدا جنجالهایی را ایجاد کرد، باعث دردسر برای اردوگاه سرخ شده است.
انتشار یک پست نامتعارف و تشبیه حضور پرسپولیس به لشگرکشی در هند، ناراحتیهایی را برای هندیها به وجود آورده است. درحالی که در این چند روز هم اعضای کاروان پرسپولیس مدام از میزبانی هندیها گلایهمند هستند، در آن سو هم میزبان بابت پست اینستاگرامی سرخپوشان گذشت نکرده و بهای اف سی شکایت کرده است؛ موضوعی که شاید برای پرسپولیس جرایم سنگینی داشته باشد.
پیشتر در دوره مدیریت محمدحسن انصاری فرد مدیرعامل وقت پرسپولیس که این قرارداد را با کارگزار امضا کرد، مباحث رسانهای دردسرهایی را ایجاد کرده بود. در همان ایام مدیر وقت روابط عمومی به دلیل اینکه اعضای رسانهای آتیه داده پرداز بدون هماهنگی اقدام به انتشار مطالب میکردند و مانع از حضور آنها در توییتر، سایت و اینستاگرام و اپلیکیشن میشدند، گلایههایی داشت و در نهایت هم این اختلاف نظرها باعث جدایی او شد. بعد از این دوره هم این مشکلات بر جای خود باقی ماند.
با حضور جعفر سمیعی در پرسپولیس روند مسائل رسانهای تغییراتی کرد و وی که متوجه اشکالات قرارداد با کارگزار شده بود، حتی تا فسخ هم پیش رفت، اما در نهایت این اتفاق رخ نداد. به نظر میرسد در مباحث در اختیار گرفتن رسانههای باشگاه همچنان با شرکت آتیه داده پرداز دچار مشکل باشد و هنوز نتوانسته حق عرفی باشگاه را پس بگیرد.
اکنون به نظر میرسد بیش از پیش مشخص شد که چرا به این قرارداد این همه ایراد گرفته میشد و در روزی که رسانهها انتقاد میکردند که چرا باید اسپانسر همه چیز را در اختیار داشته باشد، برای چنین روزهایی بود. تا زمانی که قرارداد پرسپولیس با آتیه داده برقرار باشد، این باشگاه حتی در مباحث رسانهای هم از خودش چیزی برای عرضه اندام ندارد.
درست است که با حضور سمیعی انتشار مطالب با هماهنگی بوده، اما وقتی در یک اقدام تامل برانگیز در اینستاگرام پرسپولیس مطلبی منتشر میشود که چنین چالش عجیبی را موجب میشود، مشخص است که همچنان برگ برنده دست کارگزار است و توبیخ و جریمه فرد خاطی هم تاثیری در چالشی که سرخپوشان در آینده با آن گریبان میشوند، ندارد.
در همه جای دنیا هم اگر اسپانسری رسانهها را در اختیار داشته باشد، باشگاه یا ارگان مربوطه امکان ندارد بر این درگاههای ارتباطی دسترسی نداشته باشند؛ اتفاقی که در پرسپولیس رخ نداده و اعضای رسانهای اختیاری در انتشار مطالب در صفحات رسمی ندارند و حالا هم باید تاوان یک قرارداد سوال برانگیز را بدهند یا در استرس این باشند که کنفدراسیون آسیا چگونه میخواهد این شکایت را رسیدگی کند.
منبع: فارس