صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

هنرمندان چقدر در فروش آثار هنری در فضای مجازی موفق بوده‌اند؟

  • کد خبر: ۶۶۹۴۴
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
اینکه ویروسی آمد و بساط کار هنرمندان را به‌هم ریخت، آموزشگاه‌ها را تعطیل کرد، در گالری‌ها را تخته کرد، فضای کار هنری را محدود و هنرمندان را خانه‌نشین کرد، یک طرف ماجراست؛ طرف دیگر ماجرا راه‌حل‌هایی است که هنرمندان برای ارائه آثار خود در فضای مجازی امتحان می‌کنند.

قاسمی | شهرآرانیوز، روی دیگر سکه کرونا فرصتی است که در تنگنا به وجود آمده است برای تغییر شیوه ارائه آثار هنری هنرمندان.
اینکه ویروسی آمد و بساط کار هنرمندان را به‌هم ریخت، آموزشگاه‌ها را تعطیل کرد، در گالری‌ها را تخته کرد، فضای کار هنری را محدود و هنرمندان را خانه‌نشین کرد، یک طرف ماجراست؛ طرف دیگر ماجرا راه‌حل‌هایی است که هنرمندان برای ارائه آثار خود در فضای مجازی امتحان می‌کنند.

گویی جهان فضای مجازی در انتظار چنین تلنگری بوده است تا هنرمندانی که پیش‌تر از شیوه سنتی برای فروش آثار خود استفاده می‌کردند، تغییری در سبک و شیوه کار خود بدهند و گام بزرگ‌تری در این جهان بی‌انتها بردارند.
وقتی وارد صفحات هنرمندان در فضای مجازی می‌شویم، چنین تغییری کم‌وبیش حس می‌شود. تا پیش از این اگر هنرمندان برخی آثار خود را معرفی می‌کردند، الان صفحه مجازی خود را به فروشگاهی آنلاین بدل کرده‌اند.

درحالی‌که تعداد زیادی از هنرمندان همچنان از وضعیت موجود و حمایت‌ مسئولان در وضعیت کرونا سرخورده‌اند، برخی از هنرمندان نیز راهی برای حل مسئله یافته‌اند؛ راه‌حلی که به‌احتمال پس از کرونا هم ادامه خواهد داشت و یکی از پیامدهای مثبت کرونا خواهد بود که ممکن است به ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و هنری بینجامد و برای تغییر جدی در سبک و شیوه فعالیت هنرمندان به یاری‌شان بیاید. 

 

 

 
 
گفتگو با رضا مهدوی، نگارگر مطرح مشهدی
 

 

علیرضا بهدانی، خوشنویس مطرح کشور:

اثر هنری خوب راهش را روی دیوار مردم پیدا می‌کند

 
 
 
نوشین وفادار، مدرس عکاسی:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.