صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کرونا هزینه سفر با مترو را در مشهد ۳ برابر کرد

  • کد خبر: ۶۸۱۰۹
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: شیوع کرونا هزینه تمام شده هر سفربا قطار شهری را از ۳ هزار تومان به ۹ هزار تومان افزایش داده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: شیوع کرونا هزینه تمام شده هر سفربا قطار شهری را از ۳ هزار تومان به ۹۰۰۰ تومان افزایش داده است.

وحید مبین مقدم در این خصوص افزود: طبق آنالیز‌های انجام شده قیمت تمام شده هر سفر قبل از شیوع ویروس کرونا در سال ۹۹ حدود ۳ هزار تومان بود که این رقم بعد از شیوع کرونا به ۹ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: پیش از کرونا ۲ هزار تومان از هزینه تمام شده سفر را شهرداری به صورت یارانه پرداخت می‌کرد و شهروندان تنها هزارتومان از هزینه‌های تمام شده را برای استفاده از قطار شهری پرداخت می‌کردند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد تصریح کرد: این درحالی است که طبق قانون باید یک سوم از هزینه تمام شده سفر با حمل ونقل عمومی اتوبوس و قطار شهری را دولت، یک سوم را شهرداری و یک سوم دیگر را شهروندان پرداخت کنند که متاسفانه دولت چندین سال که سهم خود را پرداخت نمی‌کند وشهرداری این بار را به دوش می‌کشد.

مبین مقدم با بیان اینکه اکنون و با توجه به تاثیرات شیوع ویروس کرونا هزینه تمام شده هر سفر با خطوط قطار شهری مشهد به ۹ هزارتومان افزایش پیدا کرده است، اظهارکرد: پیش از شیوع کرونا روزانه به صورت میانگین ۲۴۰ هزار مسافر توسط خطوط قطار شهری جابجا می‌شدند که این آمار طی سال گذشته و پس از کرونا به حدود ۸۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده است که همین امر هزینه تمام شده هر سفر را افزایش داده است.

وی ادامه داد: درکنار کاهش قابل توجه مسافر، هزینه‌های ضد عفونی مستمر ناوگان و ایستگاه‌ها و همچنین توزیع اقلام بهداشتی و... نیز از دیگر عوامل افزایش هزینه‌های تمام شده هر سفر با قطار شهری است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد افزود: باتوجه به این موضوع اکنون شهرداری مشهد ۸ هزار تومان از هزینه تمام شده هر سفر را به صورت یارانه پرداخت کرده و شهروندان تنها هزار تومان از این مبلغ را پرداخت می‌کنند و این درحالی است که دولت همچنان مانند سال‌های گذشته سهم خود را پرداخت نمی‌کند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.