برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت رئیس‌جمهور شهید در مشهد + فیلم و عکس آغاز عملیات اجرایی بهسازی و نوسازی گذر تاریخی نوغان مشهد گذری بر تاریخ قدیمی‌ترین هتل مشهد | «پارس» با پنجره‌هایی رو به ارگ قدیم تصادف مرگ‌بار کامیونت با موتورسیکلت در محور چناران-مشهد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) صدور بیش از ۱۵۹ هزار مجوز بهره‌برداری از غرف بازار‌های سیار شهرداری مشهد اعلام نرخنامه مصوب عکس پرسنلی اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مشهد تأمین ۱۰۰ لیتربرثانیه آب موردنیاز فضای سبز مناطق غربی مشهد در یکصدوهفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۱۱ تیر ۱۴۰۳) | تقدیر شورا از عملکرد شهرداری مشهد در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری درباره کوچه تاریخی «وحدت» مشهد | عبور از تاریخ کوچه شرکت «کانتور» ترافیک سنگین در اطراف میدان آزادی و بزرگراه شهید چراغچی | سرعت بالا، جان راکب موتورسیکلت را گرفت (۱۱ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۱ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۳۴۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۰ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۱ تیر ۱۴۰۳) بررسی گلایه‌های مشهدی‌ها درباره وضعیت پروژه‌های ناتمام پایانه مسافربری مراسم چهلم شهدای خدمت در مشهد | برگزاری مراسم چهلم شهدای خدمت، فرصتی برای تبیین دستاورد‌ها و خدمات شهید جمهور ضارب نگهبان بوستان خورشید مشهد روانه زندان شد رونمایی از گواهینامه بین‌المللی مدیریت زیست‌محیطی ایزو ۱۴۰۰۱-۲۰۱۵ توسعه کارخانه نوآوری و مراکز نوآوری شهری از اهداف زیرساختی این حوزه مدیریت شهری مشهد است شهروند خبرنگار | درخواست بازگشایی سرویس بهداشتی بوستان شقایق مشهد + پاسخ سلیمی: سایت بانوان بوستان «وحدت» مشهد بازطراحی می‌شود شهردار مشهد: ۱۳۵ میلیارد تومان برای ساخت ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی اختصاص یافته است مطالبه شهروندان برای دیواره‌سازی حاشیه کانال آب سیس‌آباد مشهد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

بوستان «اردیبهشت» شهرک شهیدرجایی مشهد به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر: ۶۷۹۰۷
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
بوستان «اردیبهشت» شهرک شهیدرجایی مشهد به بهره‌برداری رسید
بوستان «اردیبهشت» شهرک شهیدرجایی مشهد با رویکرد جهادی و در مدت ۱۸۰ روز به بهره‌برداری رسید.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ بوستان ۵ هکتاری اردیبهشت که پس‌از تخریب دیوار نامهربانی ۳۷ ساله شهرک شهیدرجایی به‌جای آن در حال ساخت بود، درست ۶ ماه بعد، یعنی عصر پنج‌شنبه‌ای که گذشت، افتتاح شد تا مدیریت شهری مشهد به یکی دیگر از مطالبات اهالی این منطقه ۲۰۰ هزارنفری پاسخ دهد و گامی دیگر در راستای تحقق شعار «یک حاشیه کمتر، صد‌ها فرصت بیشتر» بردارد و فاصله متن و حاشیه را کمتر کند.


به گزارش خبرنگار ما، نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی در مراسم اقتتاح این بوستان که با حضور شهردار مشهد، رئیس فراکسیون محرومیت‌زدایی مجلس، برخی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و دیگر مدیران شهری و استانی برگزار شد، با بیان اینکه شورای پنجم مشهد شیب شهر را به‌سمت حاشیه‌شهر تغییر داد، گفت: حجم پروژه‌های عمرانی مانند ساخت راه‌ها و خیابان‌های جدید و بوستان‌ها و مراکز تفریحی نشانگر این است که با همت شورای شهر، شیب شهر به‌طرف قشر آسیب‌پذیر در مناطق کم‌برخوردار آمده است و وظیفه دارم از این حرکت شورای پنجم قدردانی کنم.


آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی با تأکید بر اینکه ساخت و راه‌اندازی یک بوستان در ۱۸۰ روز کاری جهادی است، تصریح کرد: ما همت را بر این گذاشتیم که مشهد حاشیه‌شهر نداشته باشد و خوشبختانه در دوران مدیریت شهری کنونی شاهد فعالیت‌های زیاد و خدمات ارزشمندی در این مناطق بودیم و امیدواریم با تداوم این خدمات، حاشیه مشهد از متن شهر آبادتر شود که این آبادی به بهترشدن وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم منجر می‌شود. وی مشکل تنظیم شیب شهر را مشکل همه کشور دانست و افزود: در گذشته شیب آبادانی مشهد به‌طرف مناطق مرفه‌نشین بود و مدیران شهری خودشان را مسئول می‌دانستند آن مناطق را آباد کنند؛ برای نمونه سال‌ها قبل در خیابان فلسطین مشهد گلدان‌های گران‌قیمتی نصب کرده بودند که قیمت هرکدام از آن‌ها هزینه آسفالت یکی از کوچه‌های حاشیه‌شهر بود.

 

امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه شرایط بازگشت به تحصیل بیش از ۱۳ هزار دانش‌آموز ترک‌تحصیل‌کرده در حاشیه‌شهر مشهد فراهم شده است، ادامه داد: معنای حاشیه‌شهر در سال‌های گذشته به حاشیه اجتماع تغییر کرده است و این معنای بدی دارد؛ این یعنی کسانی که در این مناطق زندگی می‌کنند، از امتیازات اجتماعی و وسایل رشد و پیشرفت برخوردار نیستند که این معنا باید تغییر کند.


به وعده خود عمل کردیم

شهردار مشهد نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران از حل مشکل ۳۷ ساله اهالی خیابان مهریز و شهرک شهیدرجایی با ساخت این بوستان خبر داد و گفت: این زمین ۵ هکتاری پیش از این دیوارکشی، محصور شده بود که در تعامل با آستان قدس رضوی این زمین در اختیار شهرداری قرار گرفت و در کاری جهادی در همان شش‌ماهی که به مردم قول داده بودیم، این زمین به بوستان تبدیل شد.


محمدرضا کلائی ادامه داد: امیدواریم سایر پروژه‌هایی که مکمل بوستان اردیبهشت هستند، مانند بزرگراه شهیدهریری، بوستان کشاورزی و زمین ۲۱هکتاری که مرتبط با بازآفرینی شهری است، به‌سرعت ساخته شود. کلائی با بیان اینکه شعار «یک حاشیه کمتر، صد‌ها فرصت بیشتر» برازنده شهرک شهیدرجایی است، افزود: رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار از وظایف ما و هدف‌گیری ما در ۲ شهرک شهیدرجایی و شهیدباهنر است که بتوانیم شاخص‌های خدماتی آن را به سطحی برسانیم که به‌عنوان منطقه کم‌برخوردار از آن‌ها یاد نشود.


همچنین رئیس فراکسیون محرومیت‌زدایی مجلس شورای اسلامی در این مراسم فعالیت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد در مناطق کم‌برخوردار شهر را باارزش توصیف کرد و گفت: مناطق حاشیه‌شهر نیازمند توجه و سرمایه‌گذاری است و حمایت شهرداری مشهد برای ایجاد چنین فضایی درخور قدردانی است.
سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای شهرداری در جاده رضویه و سرخس ادامه داد: کاری که شهرداری برای مسیر جاده میامی ۷۵ متری رضویه در دست انجام دارد و خدماتی که در جاده سرخس صورت گرفته، ارزشمند است و امیدواریم که این اقدامات به افزایش رفاه عمومی و مشارکت اجتماعی و بهبود زندگی مردم منجر شود.


بوستان ۵ هکتاری با امکانات بوستان ۳۰ هکتاری

همچنین معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد با اشاره به هزینه ۳۲ میلیاردتومانی شهرداری برای افتتاح بوستان ۵ هکتاری اردیبهشت، گفت: عملیات اجرایی این بوستان آبان پارسال آغاز شد و طبق وعده‌ای که به مردم داده بودیم، این بوستان در ۶ ماه در اختیار شهروندان قرار گرفت؛ در این بوستان ۵ هکتاری همه آنچه در بوستان‌های ۳۰ هکتاری شهر مانند زمین فوتبال و والیبال، مسیر دوچرخه و... وجود دارد، پیش‌بینی و ساخته شده است.

 

خلیل‌ا... کاظمی با بیان جزئیات دیگر پروژه‌های عمرانی اجراشده و در دست اجرا در ۲ شهرک شهیدباهنر و شهیدرجایی، گفت: با ساخت تقاطع مصلی، مسیر مستقیمی غیر از خیابان امام‌رضا (ع) برای تشرف زائران از بولوار مصلی و کمربندی به حرم ایجاد شده است و مهم‌ترین اتفاق، ساخت یک جاده ۶ کیلومتری حدفاصل شهرک شهیدباهنر و شهیدرجایی است که مستقیم به این تقاطع متصل می‌شود و بار ترافیکی بولوار حر را کم می‌کند.


تحقق آرزویی ۴۰ ساله

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز با انتشار پستی اینستاگرامی، از افتتاح این بوستان با تعبیر «گامی دیگر در جهت پیمانی که با مردم بستیم» یاد کرد و گفت: بازگشایی این‌بوستان جلوه‌ای حقیقی از تعامل میان نهاد‌های مرتبط با مردم و از جمله آستان‌قدس بود که توانست آرزوی ۴۰ ساله شهروندان این‌منطقه کم‌برخوردار را تحقق بخشد. محمدرضا حیدری افزود: مردم مطمئن باشند خادمان و منتخبانشان هیچ‌گاه از خدمت خسته نمی‌شوند و هرچه برای شهروندان و زائران مشهدالرضا (ع) کار کنیم، باز کم است.


همچنین رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر در حاشیه افتتاح این بوستان بیان کرد: شورای پنجم شعار خاص و بدون پشتوانه عملی درباره حاشیه شهر نداد، اما در عمل تمام توان و انرژی و دقت و حمیت خود را برای ارتقای سرانه‌های این‌محدوده مصرف کرد.
بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر نیز گفت: افتتاح و بهره‌برداری از پارک اردیبهشت ثمره و نتیجه نگاه و رویکردی تعاملی است که بین مدیریت شهری و آستان‌قدس‌رضوی شکل گرفته است.


مجتبی بهاروند، عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز اظهارکرد: بوستان اردیبهشت علاوه بر ارتقای سطح رفاه اجتماعی، نقش به‌سزایی در توانمندسازی ساکنان و ایجاد ارزش افزوده برای املاک آن‌ها دارد که مایه خرسندی است؛ ضمن اینکه این‌پروژه و دستاورد ارزشمند برای ساکنان محدوده خیابان حر و شهرک‌های اطراف در سایه رویکرد تعاملی مدیریت شهری با دستگاه‌های مختلف محقق شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->