صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

چرا واکسن کرونا برای زیر ۱۸سال وجود ندارد؟

  • کد خبر: ۶۸۶۵۳
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
شاید یکی از سؤالات شما هم این باشد که چرا با وجود اینکه همه‌گیری کرونا در برخی اوج‌هایش گروه سنی کودک و نوجوان را هدف قرار می‌دهد، واکسن برای این گروه سنی توصیه نمی‌شود و ممنوع است!

جانقربان | شهرآرانیوز- شاید یکی از سؤالات شما هم این باشد که چرا با وجود اینکه همه‌گیری کرونا در برخی اوج‌هایش گروه سنی کودک و نوجوان را هدف قرار می‌دهد، واکسن برای این گروه سنی توصیه نمی‌شود و ممنوع است!

معاون بهداشتی علوم‌پزشکی مشهد دراین‌زمینه به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: ممنوعیت استفاده از واکسن برای زیر ۱۸سال یک دستورالعمل جهانی است و فقط به ایران یا مشهد محدود نمی‌شود.

دکتر مهدی قلیان اول افزود: اکنون از واکسن‌های کرونا برای گروه سنی بالای ۱۸سال استفاده می‌شود و درباره استفاده از آن در گروه سنی پایین‌تر باید مطالعات بالینی انجام شود. این مطالعات باید با تأیید سازمان بهداشت جهانی انجام و نتیجه نهایی آن اعلام شود که تاکنون هیچ نتیجه‌ای دراین‌باره اعلام نشده و در زمینه واکسن کرونای ایرانی هم موضوعی دراین‌زمینه هنوز اعلام نشده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در گروه سنی پایین‌تر و کودکان داروی خاصی برای درمان کرونا وجود ندارد، گفت: بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کووید۱۹ در همه سنین به‌ویژه زیر ۱۸سال که واکسیناسیون انجام نمی‌شود، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اولیه و رعایت فاصله اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: نگرانی همه‌گیری کرونا بیشتر در مرگ‌ومیرهای گروه بیماری‌های خاص و افراد مسن است که ضرورت واکسیناسیون این گروه‌ها نه‌تنها در ایران، بلکه در جهان احساس و اثبات شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.