اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

کرونای هندی هنوز در مشهد مشاهده نشده است

  • کد خبر: ۶۸۵۷۷
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
کرونای هندی هنوز در مشهد مشاهده نشده است
به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هنوز هیچ مورد اثبات شده‌ای از کرونای هندی در محدوده خراسان رضوی به ثبت نرسیده است.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هنوز هیچ مورد اثبات شده‌ای از کرونای هندی در محدوده خراسان رضوی به ثبت نرسیده است.
در حالی که این روز‌ها اخبار متعددی از جهش‌های جدید کرونایی در دنیا منتشر می‌شود و این مدل‌ها به سرعت مرز‌های جغرافیایی را در‌ می‌نوردد، حالا دیگر بعد از شنیدن نام انواع کرونای نیویورکی، آفریقایی، انگلیسی و انواع دیگر آن، چیزی که بیشتر از همه ذهن و فکر مردم کشور و به خصوص همسایگان مرز‌های شرقی استان ما را درگیر خود کرده است، شیوع و انتشار نوع جدید کرونا با نام کرونای هندی و ورود آن از مرز‌های شرقی است.


شناسایی موارد کرونای هندی در کشور

۳۱ اردیبهشت امسال بود که سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اکنون ۱۷ بیمار مبتلا به ویروس جهش یافته کرونای هندی در کشور شناسایی شده اند. سیما سادات لاری به این نکته هم اشاره کرده بود که چندین مورد ابتلا به ویروس کرونای هندی به طور قطع در کشور شناسایی شده است و همه آن‌ها رهگیری شده اند و کنترل این بیماری به خوبی در کشور در حال انجام است.


کرونای هندی هنوز به مشهد نرسیده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مورد گفت: خوشبختانه تا الان مورد مثبتی از کرونای هندی در مشهد و خراسان رضوی گزارش نشده است.
مهدی قلیان در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر افزود: ۳۰ تا ۴۰ نمونه پی سی آر مثبت را برای بررسی به تهران فرستادیم و از این میان، هیچ مورد مستندی به کرونای هندی گزارش نشده است.
وی با بیان اینکه موارد این گونه، برای تشخیص قطعی به انستیتو پاستور و دانشکده بهداشت تهران ارسال می‌شود، افزود: تشخیص قطعی را باید این مراکز به ما به عنوان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کنند.


۶ مورد مشکوک منفی شد

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد فقط ۶ مورد مشکوک به کرونای هندی یافت شد که از این موارد تست گرفته شد و نتیجه آزمایش‌های کرونای هندی این ۶ مورد منفی بود.
محمدجعفر صادقی با بیان اینکه واکسن‌های موجود اکنون انواع کرونا را پوشش می‌دهند، افزود: با تزریق واکسن اگر در موارد نادر ابتلا هم ایجاد شود، کار بیمار به بستری و آی سی یو منتهی نمی‌شود.
وی درباره موارد مشکوک به ویروس کرونای هندی نیز گفت: در این موارد تماس با یک کارگر هندی باعث تردید در ابتلا به کرونای هندی شده بود.


وی با بیان اینکه اکنون تزریق واکسن به سنین ۷۰ سال به بالا ادامه دارد، افزود: البته اگر از این گروه سنی، شهروندی بیش از ۷۰ سال سن داشته و از واکسیناسیون جا مانده باشد نیز می‌تواند با مراجعه به مراکز منتخب برای تزریق واکسن کرونا اقدام کند.


بیش از ۱۵۰ هزار نفر واکسن زدند

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تا ۴ خرداد تعداد ۱۵۲ هزار و ۸۶۲ نفر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسن تزریق کردند. صادقی افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شستن منظم دست ها، حضور نیافتن در هرگونه تجمع و نرفتن به سفر‌های غیرضروری همچنان مهم‌ترین راهکار برای مقابله با ویروس کرونا، حتی نوع جهش یافته آن است. همچنین طبق اعلام وزارت بهداشت، دیروز با تزریق ۱۸۴ هزار دوز در یک روز، رکوردی جدید در زمینه واکسیناسیون هم وطنان به ثبت رسید؛ ضمن اینکه ۱۶۳ نفر نیز به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و ۱۰ هزارو ۴۶۸ نفر نیز به این بیماری مبتلا شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->