صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: حمایت همه جانبه دستگاه قضائی از مجموعه استانداری همچنان وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامعلی صادقی در مراسم معارفه دادستان عمومی و انقلاب مشهد افزود: در دوره مدیریت کنونی استانداری شاهد فعالیت‌های خوبی در خراسان رضوی هستیم و هماهنگی خوبی در بین مدیران استان وجود دارد که کم سابقه است.

وی اضافه کرد: از سال ۹۱ که به عنوان دادستان مشهد آغاز به کار کردم اقدامات مختلفی صورت گرفت و با توجه به ضرورت توسعه شعب دادسرا در مشهد و استان این شعبه ها از ۱۵۷ شعبه به ۲۱۱ شعبه توسعه یافت.

دادستان عمومی و انقلاب سابق مشهد گفت: در سال ۹۱ میانیگین پرونده های موجودی شعب دادسرا در شهرستان‌ها به جز مشهد ۲۷۰ فقره بود که امروز به ۱۷۰ فقره کاهش یافته است و در مشهد نیز تعداد پرونده ها از ۳۳۰ فقره در سال ۱۳۹۱ به کمتر از ۲۰۰ فقره کاهش یافته است.

صادقی افزود: در حال حاضر در بخش های مختلف نظیر  پیشگیری از وقوع جرم، احقاق حقوق عمومی و حفاظت از بیت المال در کشور پیشتاز هستیم و در جرایم خاص نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این موفقیت‌ها در سایه حمایت‌های مدیران و مسئولان دستگاه قضا صورت گرفت و هنوز کارهایی در بخش های مختلف باید عملیاتی شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به سپردن سکان دادسرای مشهد به محمد حسین درودی گفت: در بین سمت‌های موجود در قوه قضائیه هیچ سمتی به دلیل تعدد وظایف، اختیارات و انتظارات جامعه به اهمیت دادستانی وجود ندارد و امید است با حمایت‌های دادستانی کل کشور شرایط دادسرای مشهد از لحاظ کمی و کیفی و تمام ابعاد بهتر، شفاف تر و موثرتر شود و همه وظیفه داریم دادستان مشهد را همراهی و حمایت کنیم.

رتبه فضای کسب و کار کشور زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست

 علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: رتبه فضای کسب و کار کشور زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست و باید جایگاه کشور در جهان ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۳ رتبه فضای کسب و کار ایران در جهان حدود ۳۵۰ بوده که در سال ۲۰۱۹ این رتبه به ۱۲۸ رسیده است، افزود: ارتقای فضای کسب و کار کشور منجر به چالاک بودن دستگاه های اجرایی و کاهش پرونده ها در دست قضا می شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: فضای کسب و کار کشورها در سه فصل ثبات سیاسی و امینت کشور، قوانین و مقررات و بوروکراسی بررسی می شود که ایران در شاخص ثبات سیاسی و امنیتی در شرایط خوبی قرار دارد.

رزم حسینی افزود: حوزه بوروکراسی در کشور گرفتار کاغذ بازی اداری است که باید در این حوزه کاری جدی صورت گیرد.

وی ادامه داد: باید رتبه ایران در فضای کسب و کار در جهان بین یک تا ۳۰ باشد و تا زمانی که فضای کسب و کار افزایش پیدا نکند دستگاه قضایی باید منتظر فسادهای جدیدتر و پرونده های بیشتر باشد.

در این مراسم که با حضور دادستان کل کشور، جمعی از قضات  و مدیران خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی، شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد برگزار شد حجت الاسلام محمد حسین درودی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مشهد معارفه شد.

پیش از این غلامعلی صادقی دادستان عمومی و انقلاب مشهد بود که شهریور ماه امسال به سمت رئیس کل دادگستری خراسان رضوی منصوب شد.

محمد حسین درودی نیز سمت های معاونت دادستانی و سرپرست دادسرای ناحیه ۹ مشهد و معاونت قضائی دادگستری خراسان رضوی را در کارنامه کاری خود دارد.

منبع: ایرنا

 
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.