صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، در یادداشتی نوشت: گروه طالبان می‌خواهد به جنگ چهل‌ساله و تمام عوامل آن پایان ‏دهد و برای رسیدن به این هدف، توافقنامه قطر امضا شد. ‎

به گزارش شهرآرانیوز؛ «ملا عبدالغنی برادر»، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، گفت که افغانستان به جای نظام ‏غیرمتمرکز، به یک نظام مستحکم اسلامی نیاز دارد.

 

ملا برادر، روز یک‌شنبه -۳۰ جوزا- خرداد- در یادداشتی تحت عنوان «چطور یک افغانستان باثبات، مستحکم ‏و پیشرفته داشته باشیم؟»، به روند صلح، وضعیت افغانستان و نظام آینده پرداخت.

 

در این یادداشت، آمده است که گروه طالبان می‌خواهد به جنگ چهل‌ساله و تمام عوامل آن پایان ‏دهد و برای رسیدن به این هدف، توافقنامه قطر امضا شد‎.

 

ملا برادر، گفته است که هرچند در روند اجرای توافقنامه قطر، مشکلاتی به میان آمد، اما باز ‏هم این توافقنامه، تنها راه برای آوردن صلح در افغانستان است که با آزادی متباقی زندانیان، پایان ‏فهرست‌های سیاه و نظارت و عملی‌شدن سایر موارد باقی‌مانده، زمینه برای پایان بحران افغانستان ‏فراهم خواهد شد‎ .

 

به گفته او، به جای نظام غیرمتمرکز و بی‌اختیار، افغانستان به یک نظام مستحکم اسلامی نیاز ‏دارد.

 

وی افزوده است: «ما آن نگرانی‌هایی را درک می‌کنیم که پس از خروج نیرو‌های خارجی، هم در ‏اذهان افغان‌ها و هم در اذهان جامعه جهانی در مورد چگونگی نظام آینده خطور می‌کند. ما در ‏پاسخ به اینگونه نگرانی‌ها باید بگوییم که این به گفتگو‌های میان‌الافغانی ربط دارد، ما باید ‏پیش از وقت با گمانه‌زنی‌ها فرصت گفتگو را از دست ندهیم‎.»

 

رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، گفته است که این گروه، به حقوق همه شهروندان از جمله ‏اقلیت‌ها، آزادی بیان، آموزش، کار و ... متعهد است‎.

 

وی، به جامعه جهانی اطمینان داده است که دیپلمات‌ها و کارمندان خارجی مؤسسات خیریه در ‏افغانستان، مصون خواهند بود‎.‎

 

ملا برادر، گفته است که گروه طالبان به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان، علیه ‏امنیت کشور دیگری استفاده کند‎.‎

 

رییس دفتر سیاسی طالبان، در این یادداشت، به برخی از موضوعات دیگر نیز اشاره کرده و گفته ‏است که این گروه، می‌خواهد با همکاری جامعه جهانی، با فراهم‌سازی اقتصاد بدیل، اقدامات ‏لازم را برای جلوگیری از کشت و تولید مواد مخدر و درمان معتادان انجام دهد‎.‎

 

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.