دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند آمریکا: حمله هوایی به سوریه کار ما نبود آمریکا: همکاری گازی پاکستان با ایران خطرناک است حمله پهپادی مقاومت عراق به اسرائیل
سرخط خبرها

وزیر دفاع روسیه: افغانستان احتمالا درگیر جنگ داخلی می‌شود

  • کد خبر: ۷۱۷۰۷
  • ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
وزیر دفاع روسیه: افغانستان احتمالا درگیر جنگ داخلی می‌شود
وزیر دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) گفت، ائتلاف ناتو طی 20 سال گذشته هیچ نتیجه ملموسی در افغانستان به دست نیاورده و این کشور بعد از خروج این ائتلاف به احتمال زیاد با یک جنگ داخلی مواجه می شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در نهمین کنفرانس امنیت بین المللی مسکو اظهار کرد: تحولات افغانستان نیازمند توجه ویژه هم از سوی کشورهای همسایه و هم سازمان‌های بین‌المللی است. باید پذیرفت در مدت ۲۰ سالی که یک ائتلاف چشمگیر از نیروهای غربی در این کشور صرف کرده‌اند این اتلاف نتوانسته نتایج چشمگیر به لحاظ ایجاد ثبات و تشکیل ساختارهای با ثبات دولت در این کشور به دست بیاورد.

 

شویگو خاطرنشان کرد: بعد از خروج نیروهای ناتو به احتمال زیاد جنگ داخلی ممکن است در افغانستان از سر گرفته شود و این جنگ داخلی با همه تبعات منفی آن شامل وخامت هر چه بیشتر وضعیت معیشت مردم، مهاجرت گسترده و اشاعه افراط‌گری به کشورهای همسایه همراه خواهد بود.

 

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد، تروریسم تهدیدی کلیدی برای ثبات در خاورمیانه و آفریقا است.

 

شویگو عنوان کرد: سازمان‌های تروریستی مختلف تهدید اصلی علیه ثبات منطقه هستند. بعد از محو گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق، شبه‌نظامیان تعلیم دیده شروع به مهاجرت فعال به کشورهای دیگر کردند و اکثر آنها به لیبی منتقل شدند و همچنین سلولهای تروریستی در کشورهای مالی، جمهوری آفریقای مرکزی و موزامبیک وجود دارند.

 

از سوی دیگر به گفته شویگو، استقرار موشک‌های میانبرد آمریکا در آسیا می تواند مناطق شرقی روسیه را با تهدید مواجه کند .

 

این وزیر دولت روسیه یادآور شد، بعد از خروج آمریکا از معاهده سلاح‌های هسته‌ای میانبرد دیگر محدودیتی نسبت به تولید و استقرار موشک‌های این دسته از جمله در آسیا وجود ندارد.

 

وی در ادامه این اظهاراتش گفت: از نقطه‌نظر نظامی ترکیب مولفه موشک‌های تهاجمی و ابزارهای دفاع ضد موشکی می‌تواند توازن قوا را نه فقط در منطقه بلکه در سراسر جهان تغییر دهد. چنانچه نسبت به استقرار موشک‌های میانبرد تصمیم گرفته شود این مساله تهدیدی را متوجه مناطق شرقی فدراسیون روسیه می کند.

 

شویگو تاکید کرد، کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا تحت فشارهای اقتصادی خارجی مجبور به ایجاد ائتلاف‌های مشابه با ناتو شده‌اند.

 

وی افزود: فشارهای اقتصادی تهاجمی به منظور ایجاد تغییر در سیاست‌های کشورهای مستقل استفاده می شوند و این یک روند دیگر زمانه اخیر است. در این راستا تحریم‌های مالی و اقتصادی فعالانه استفاده شده و در تکمیل آنها از سیاست زور، حوادث نظامی تحریک‌آمیز و کمپین‌های اشاعه اطلاعات دروغ استفاده می شود. فعال ترین حالت این مساله در جنوب شرق آسیا ابراز شده است . کشورهای این منطقه مجبور به انتخاب ایجاد ائتلاف های مشابه با ناتو شده‌اند و این موضوع به آنها تحمیل شده است.همچنین شرکت کشتی های ناتو در مانور های نظامی در جنوب شرق آسیا ریسک‌های مربوط به حوادث نظامی را افزایش می‌دهد.

 

منبع: ایسنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->