صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش کرده که خروج بیشتر نظامیان آمریکایی از افغانستان تا دو هفته‌ی دیگر تکمیل می‌شود و در حدود ۶۵۰ سرباز برای تأمین امنیت سفارت و دیپلمات‌های امریکایی در افغانستان باقی خواهند ماند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آسوشیتدپرس در گزارشی که امروز (جمعه، ۴ سرطان/تیر) منتشر کرده آورده است؛ چند صد نیروی دیگر آمریکایی ممکن است تا ماه سپتامبر به‌منظور کمک به نیروهای ترکیه برای محافظت از میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی، باقی بمانند.

 

به‌گفته‌ی مقام‌های آمریکایی که در این گزارش نامی از آنان گرفته نشده است، آمریکا و ترکیه توافق کرده‌اند که سامانه ضدموشک و راکت (C-RAM) را در میدان هوایی کابل نصب و شماری از نیروها را برای راه‌اندازی این سیستم در این میدان جابه‌جا کنند.

 

طبق اظهارات این مقام‌ها، توافق آمریکا و ترکیه در این خصوص قرار است در هفته‌ی پیش‌رو در آنکارا نهایی شود. اختصاص چند هواپیما برای پشتیبانی از میدان هوایی کابل نیز به نظر می‌رسد بخشی از توافق واشنگتن و آنکارا باشد.

 

این درحالی است که سناتور میچ مکانیل، رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان سنای امریکا پس از دیدار با رییس‌جمهور اشرف غنی و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، در بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرده است که جو بایدن خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را به تأخیر بیندازد.

 

این دیدار روز گذشته در نخستین روز سفر رییس‌جمهور غنی و هیأت همراهش به امریکا، انجام شده است.

 

میچ مکانیل گفته است که طالبان با خروج نیروهای امریکایی جسورتر شده‌اند و درحالی که پیشرفت‌ها و دستاوردها به‌ویژه در عرصه‌ی حقوق زنان در افغانستان را عقب می‌زنند، برای تصرف کابل نیز تلاش می‌کنند.

 

منبع: اطلاعات روز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.