تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و کویت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل زیبای افغانستان به تیم ملی فوتسال ایران توسط مهران غلامی چشم روشنی تلویزیون برای افغانستان آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سلاجقه: امسال رهاسازی حقابه توسط طالبان در یک دوره زمانی کوتاه انجام شد مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: در آسیا قدرت‌نمایی می‌کنیم جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ادامه گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان افغانستان روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان رزمایش مشترک برگزار کردند افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) تحلیلی بر نقشه راه سازمان ملل برای افغانستان لیست نهایی تیم ملی فوتسال افغانستان برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن: فوتسال افغانستان پیشرفت باورنکردنی داشته است گزارش دیرهنگام فرماندهی مرکزی آمریکا از حمله مرگبار انتحاری در فرودگاه کابل معاون سفیر ایران در کابل: به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان هستیم پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی را آغاز کرد کرزی، عبدالله و جبهه مقاومت: حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود نصیراحمد فایق: افغانستان به کانون افراط‌گرایی تبدیل شده است ۱۲ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه پایه سلامت احتمال بارندگی و جاری شدن سیل در ۳۴ ولایت افغانستان (۲۵ فروردین)
سرخط خبرها

فاکس نیوز: پهپادهای آمریکایی مواضع طالبان در قندوز و بغلان را هدف قرار دادند

  • کد خبر: ۷۲۰۵۵
  • ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
فاکس نیوز: پهپادهای آمریکایی مواضع طالبان در قندوز و بغلان را هدف قرار دادند
کانال تلویزیونی فاکس‌نیوز به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گزارش کرده است که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی مواضع گروه طالبان را در شمال‌ شرق افغانستان هدف قرار داده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ براساس این گزارش، این حملات ساعاتی قبل از دیدار رییس‌جمهور اشرف غنی و جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده‌ی امریکا در کاخ سفید، انجام شده است.

 

فاکس‌نیوز در گزارش خوب با یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا گفت‌وگو کرده فردی که ترجیح داده نامی از او برده نشود، می‌گوید: مواضع گروه طالبان در ولایت‌های قندوز و بغلان هدف قرار گرفته است که در نتیجه‌ آن شماری از جنگ‌جویان گروه طالبان کشته شده‌اند.

 

گروه طالبان به این حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی واکنش نشان داده و آن‌ را محکوم کرده است.

 

ذبیح‌الله مجاهد، از سخنگویان این گروه این حملات نیروهای آمریکایی را «اعمال تحریک‌کننده» خوانده و گفته است که زمینه را به عکس‌العمل این گروه مساعد می‌کند.

 

مجاهد نوشته است که آمریکایی‌ها باید به‌جای دخالت در جنگ و دوام‌دار ساختن تراژدی افغان‌ها، متوجه برنامه‌ خروج‌شان باشند، در غیر آن مسئولیت بعدی به دوش خود نیروهای آمریکایی خواهد بود.

 

این درحالی است که اخیرا حملات گروه طالبان برای تصرف ولسوالی‌ها در ولایت‌های مختلف افغانستان به‌ ویژه در ولایت‌های حوزه‌ی شمال و شمال‌ شرق این کشور افزایش یافته است.

 

طالبان ادعا می‌کنند که در دو ماه اخیر حدود ۷۰ ولسوالی را تصرف کرده‌اند. نظامیان دولتی نیز ادعا کرده‌اند که طی چند روز اخیر ۱۳ ولسوالی را از طالبان پس گرفته‌اند.

 

وزارت دفاع در روزهای اخیر ویدیوهایی را نیز منتشر کرده‌ است که نشان می‌دهد جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از کشور هدف حملات هوایی قرار گرفته‌اند. گفته شده است که این حملات از سوی نیروهای هوایی ارتش افغانستان انجام شده است.

 

منبع: اطلاعات روز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->