صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مشهد درباره اینکه چه افرادی اجازه صدور قبض جریمه دارند، توضیح داد.

جانقربان | شهرآرانیوز- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مشهد درباره اینکه چه افرادی اجازه صدور قبض جریمه دارند، توضیح داد.

سرهنگ حسنعلی امامی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: طبق ماده ۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹ افسرانی که دوره‌های لازم را دیده باشند و درجه‌دارانی که ۱۰ سال خدمت کرده و دوره‌های لازم را دیده باشند، اجازه صدور قبض جریمه دارند.


این مقام مسئول افزود: همچنین سربازانی که دارای درجه ستوانی‌اند و مدرک لیسانس دارند و آموزش دیده‌اند، اجازه صدور قبض جریمه راهنمایی و رانندگی را دارند.

وی گفت: براساس ماده ۲ این قانون به افسران کادر و پیمانی مورد وثوق راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی که برای تشخیص تخلفات مربوط به حمل و نقل تعیین شده و آموزش لازم را دیده باشند، اجازه داده می‌شود تخلفات مربوط را وفق قانون تشخیص دهند و قبض جریمه صادر کنند.

رئیس پلیس راهور مشهد در ادامه گفت: طبق تبصره یک این ماده نیروی انتظامی برای مدت حداکثر ۱۰ سال می‌تواند به درجه‌داران کادر مورد وثوق راهور که دارای دیپلم کامل و گواهی‌نامه رانندگی و نیز ۱۰ سال سابقه خدمت متوالی در راهنمایی و رانندگی بوده و آموزش لازم را دیده باشند، اختیارات و وظایف مندرج در این ماده را از لحاظ تشخیص تخلف و صدور قبض جریمه تفویض کند و در موارد خاص و ضروری از افسران کادر و پیمانی سایر بخش‌های انتظامی که آموزش لازم را دیده‌ند استفاده کند.

سرهنگ امامی یادآور شد: براساس تبصره ۳ این ماده نیز راهنمایی و رانندگی مجاز است از گزارش داوطلبان مورد وثوق آموزش دیده که دارای حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی بوده و دوره آموزشی لازم را دیده باشند، به صورت رایگان در تشخیص تخلف و صدور قبض جریمه توسط مأموران این ماده استفاده کند.

وی گفت: تمامی افرادی که اکنون در راهنمایی و رانندگی قبض جریمه صادر می‌کنند، بدون استثنا دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مشهد درباره توقف خودروهای درحال حرکت نیز اظهار کرد: در صورت مشاهده تخلف، خودرو متوقف خواهد شد. همچنین براساس مجوز دادگستری در حوزه پیشگیری از وقوع جرم راهنمایی و رانندگی مجوز توقف خودروها را داشته است و اجازه دارد در ایست و بازرسی‌ها داخل خودروها را کنترل کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.