۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی خراسان رضوی پرداخت شد علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود
سرخط خبرها

تاریکی؛ خطر تازه‌ای که عابران پیاده را تهدید می‌کند

  • کد خبر: ۷۳۸۲۸
  • ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
تاریکی؛ خطر تازه‌ای که عابران پیاده را تهدید می‌کند
مسعود رحیمیان - شهرساز و کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری

در این روز‌ها که تکنولوژی حرف اول را می‌زند و بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مردم، چه کاری و چه تفریحی، وابسته به برق شده است، قطع آن و اعمال خاموشی مکرر در همه مناطق شهر و کشور موجب بروز مشکلاتی در ارائه خدمات دهی به مردم شده است. خاموشی‌های مکرر و بدون برنامه به ویژه در غروب‌ها و شب ها، مشکلاتی برای رانندگان ایجاد کرده و قطعا عامل مهمی در بروز تصادفات خواهد بود.


قطعی برق باعث نابسامانی در تقاطع ها، اخلال در نظم شهری و وضعیت ترافیکی نامناسب در شهر‌ها شده، تا حدی که پلیس راهور ناجا اعلام کرده است که در تصادفات جرحی یا فوتی، اگر کارشناسان پلیس راهور، رابطه سببی بین تصادف و نبود برق و قطعی چراغ تقاطع یا میدان را احراز کنند، بخشی از سهم تقصیر در وقوع تصادف را به شرکت برق خواهند داد.
هنگام بروز خاموشی، رانندگان و عابران پیاده می‌توانند با رعایت برخی موارد بسیار ساده، احتمال بروز تصادف را به حداقل ممکن برسانند. بی توجهی به جلو ازسوی راننده و رؤیت نشدن عابران پیاده، مهم‌ترین دلایل بروز تصادفات هنگام تاریکی و شب هاست.


نداشتن نقص در سیستم روشنایی خودرو و داشتن نور کافی چراغ‌ها تا ۳۰ متر، از مهم‌ترین موارد مؤثر در دید راننده هنگام بروز خاموشی هاست. تمیزی شیشه‌های خودرو برای کاهش خطای دید، ممنوعیت استفاده از نور بالا، رعایت فاصله مناسب با خودرو‌های اطراف، از دیگر نکات مهمی است که رانندگان باید به آن‌ها توجه داشته باشند. به طور کلی شایسته است رانندگان در مواجهه با خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در تقاطع‌ها و میادین با دقت و آرامش بیشتری تردد کنند و از عجله و شتاب بپرهیزند.


عابران پیاده هم باید بدانند که هنگام تاریکی، دیده شدن آن‌ها توسط راننده، بسیار دشوار است. استفاده از لباس‌های رنگ روشن و به ویژه شبرنگ دار می‌تواند حافظ جان عابران پیاده باشد. شب‌ها هنگام عبور از عرض خیابان، استفاده از نور تلفن همراه برای علامت دادن به رانندگان، راهکاری ساده و بسیار مؤثر برای جلب توجه رانندگان، افزایش دید و کاهش سرعت خودروهاست.
همچنین شایسته است عابران پیاده هنگام قطعی برق، از راه رفتن در حاشیه خیابان‌ها به جای استفاده از پیاده رو‌ها جدا اجتناب کنند و برای عبور عرضی فقط از خطوط عابر پیاده یا پل‌های هوایی و زیر گذر‌های ویژه عابر استفاده نمایند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->