سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی در دوره ششم شورای مشهد شناسایی ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی| ساماندهی سالمندان متکدی در دستورکار قرارگاه اجتماعی مشهد رضایت مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از خدمات نوروزی شهرداری مشهد حسامی: حل مسائل اساسی شهری باید ازجمله اهداف زیست‌بوم نوآوری باشد مدیریت شهری مشهد از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌کند اعزام کاروان ۳۰۰ نفره راهیان نور شهرداری مشهد به مناطق عملیاتی غرب کشور نگرانی از حمله ملخ‌ها به روستا‌های مشهد، بی‌اساس است | اعلام آخرین وضعیت از مناطق درگیر رونمایی از مدل بهینه زیست‌بوم نوآوری مدیریت شهری مشهد + فیلم طراحی و اجرای مدرن‌ترین زمین بازی کودکان در مشهد | تلفیق بازی، یادگیری و خلاقیت راه‌اندازی زیپ لاین، کابل گلایدر، دوچرخه کابلی و پل ماجراجویی در چهار بوستان بزرگ مشهد قصه ناتمام دیوارهای شهرک شهید بهشتی مشهد | ماجرای دیواری که مسیر اصلی خیابان را مسدود کرده است شهردار مشهد مقدس: اگر روش‌های نوین به کمک مدیریت شهری نیاید، امکان اداره شهر را نخواهیم داشت ویدئو | آغاز مسافرگیری فاز اول خط ۳ متروی مشهد از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ رئیس شورای عالی استان‌ها: دو فوریت طرح اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، برای برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان و کارگران شهرداری‌ها تصویب شد شورای اسلامی شهر مشهد تصویب کرد: نام‌گذاری ۴ سالن ورزشی به نام شهدا | نوسازی ناوگان ون فرسوده و واگذاری ۱۳۰ دستگاه ون «وانا» + فیلم سرویس‌دهی رایگان خط دو متروی مشهد در سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در مرز آلودگی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) نوآوری، ضرورت و فرصت پیش‌روی مدیریت شهر نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در دوره ششم، باید گره‌های چندده‌ساله شهر مشهد باز شود ساختمان ستاد و فرماندهی آتش‌نشانی مشهد در آستانه بهره‌برداری حاشیه هایی از ترافیک پل شهید عباسپور مشهد
سرخط خبرها

تاریکی؛ خطر تازه‌ای که عابران پیاده را تهدید می‌کند

  • کد خبر: ۷۳۸۲۸
  • ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
تاریکی؛ خطر تازه‌ای که عابران پیاده را تهدید می‌کند
مسعود رحیمیان - شهرساز و کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری

در این روز‌ها که تکنولوژی حرف اول را می‌زند و بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مردم، چه کاری و چه تفریحی، وابسته به برق شده است، قطع آن و اعمال خاموشی مکرر در همه مناطق شهر و کشور موجب بروز مشکلاتی در ارائه خدمات دهی به مردم شده است. خاموشی‌های مکرر و بدون برنامه به ویژه در غروب‌ها و شب ها، مشکلاتی برای رانندگان ایجاد کرده و قطعا عامل مهمی در بروز تصادفات خواهد بود.


قطعی برق باعث نابسامانی در تقاطع ها، اخلال در نظم شهری و وضعیت ترافیکی نامناسب در شهر‌ها شده، تا حدی که پلیس راهور ناجا اعلام کرده است که در تصادفات جرحی یا فوتی، اگر کارشناسان پلیس راهور، رابطه سببی بین تصادف و نبود برق و قطعی چراغ تقاطع یا میدان را احراز کنند، بخشی از سهم تقصیر در وقوع تصادف را به شرکت برق خواهند داد.
هنگام بروز خاموشی، رانندگان و عابران پیاده می‌توانند با رعایت برخی موارد بسیار ساده، احتمال بروز تصادف را به حداقل ممکن برسانند. بی توجهی به جلو ازسوی راننده و رؤیت نشدن عابران پیاده، مهم‌ترین دلایل بروز تصادفات هنگام تاریکی و شب هاست.


نداشتن نقص در سیستم روشنایی خودرو و داشتن نور کافی چراغ‌ها تا ۳۰ متر، از مهم‌ترین موارد مؤثر در دید راننده هنگام بروز خاموشی هاست. تمیزی شیشه‌های خودرو برای کاهش خطای دید، ممنوعیت استفاده از نور بالا، رعایت فاصله مناسب با خودرو‌های اطراف، از دیگر نکات مهمی است که رانندگان باید به آن‌ها توجه داشته باشند. به طور کلی شایسته است رانندگان در مواجهه با خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در تقاطع‌ها و میادین با دقت و آرامش بیشتری تردد کنند و از عجله و شتاب بپرهیزند.


عابران پیاده هم باید بدانند که هنگام تاریکی، دیده شدن آن‌ها توسط راننده، بسیار دشوار است. استفاده از لباس‌های رنگ روشن و به ویژه شبرنگ دار می‌تواند حافظ جان عابران پیاده باشد. شب‌ها هنگام عبور از عرض خیابان، استفاده از نور تلفن همراه برای علامت دادن به رانندگان، راهکاری ساده و بسیار مؤثر برای جلب توجه رانندگان، افزایش دید و کاهش سرعت خودروهاست.
همچنین شایسته است عابران پیاده هنگام قطعی برق، از راه رفتن در حاشیه خیابان‌ها به جای استفاده از پیاده رو‌ها جدا اجتناب کنند و برای عبور عرضی فقط از خطوط عابر پیاده یا پل‌های هوایی و زیر گذر‌های ویژه عابر استفاده نمایند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->