صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عملیات پنج گانه برای دستگیری ۵ گروه تبهکار در مشهد

  • کد خبر: ۷۴۹۵۹
  • ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
رئیس پلیس مشهد: ۱۲ سارق حرفه‌ای در شهر شناسایی و دستگیر شدند.

محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ شاید محدودیت‌های شبانه که منجر به کاهش چشمگیر رفت وآمد‌های شهری شد، کمی شتاب قطار گوشی قاپ‌ها را کند کرد، اما آن را متوقف نکرد. از آنجا که گوشی تلفن همراه یکی از کالا‌های گران قیمت، پرمخاطب و همیشه در دسترس است و سرقت آن به نسبت دیگر سرقت‌ها خطر کمتری دارد و راحت‌تر است، سارقان زیادی تن به این سرقت‌های شرورانه می‌دهند.

 

تا جایی که یکی از عملیات‌های همیشگی پلیس نیز رسیدگی به همین پرونده هاست. سرهنگ حسن دهقان پور، رئیس پلیس مشهد در این باره اعلام کرد که در روز‌های گذشته مأموران کلانتری دوازدهم مشهد، ۱۲ سارق را که بیشتر جرائمشان گوشی قاپی است در شهر دستگیر کرده اند و جزئیات پنج عملیاتی که منجر به دام افتادن این شیادان شده را، تشریح کرد.


به دنبال متهمان پلاک مخدوش

در نخستین پرونده‌ای که افسران گشتی کلانتری دوازدهم مشهد آن را پیگیری کردند، یک موتورسیکلت با ۲ راکب در حال پرسه زنی در یکی از خیابان‌های اصلی مشهد بود. پلاک مخدوش موتورسیکلت ظن مأموران را برانگیخت بنابراین به راکبان این وسیله نقلیه دستور ایست دادند، اما راکبان با دیدن پلیس خلاف جهت خودرو‌ها اقدام به فرار کردند که عملیات تعقیب و گریز آغاز شد.
کمی دورتر راننده موتورسیکلت که ترسیده بود، نتوانست کنترل موتورسیکلت را حفظ کند و واژگون شد. مأموران نیز که در تعقیب آن‌ها بودند، هر ۲ نفر را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.


هم زمان با انتقال متهمان به کلانتری، یک شاکی که برای شکایت از گوشی قاپ‌ها به این مقر انتظامی مراجعه کرده بود، این افراد را شناسایی و اعلام کرد که آن‌ها همان روز گوشی اش را ربوده اند.
بررسی سابقه متهمان نشان داد که یکی از آن‌ها ۱۸ ساله و سابقه دار است و دیگری ۱۷ ساله و بدون سابقه کیفری است.
هم زمان با این عملیات، گروهی دیگر از افسران تجسس این کلانتری موفق به شناسایی و دستگیری مرد جوان دیگری شدند که این فرد معتاد نیز در خیابان‌ها اقدام به گوشی قاپی می‌کرد.


حمله مسلحانه به شهروندان برای فرار

اما یکی از مهم‌ترین پرونده‌هایی که منجر به دستگیری یک متهم به گوشی قاپی شد، با گزارش‌های شهروندان در دستور کار دایره تجسس این کلانتری قرار گرفت.
بررسی‌ها با توجه به تحقیقات میدانی در صحنه‌های وقوع جرم منجر به چهره زنی ۲ متهم شد. افسران تیم گشتی با در دست داشتن چهره‌های فرضی از متهمان و با اجرای طرح کنترل مراقبت، این افراد را سوار بر موتورسیکلت در خیابان ملک الشعرای بهار مشهد شناسایی می‌کنند.
ورود مأموران به صحنه برای متوقف کردن این افراد، موجب می‌شود تا آن‌ها به سمت میدان جهاد مشهد بگریزند. افسران گشت که این احتمال را در نظر گرفته بودند سر در پی آن‌ها گذاشتند. سرعت غیرمجاز موتورسیکلت و شلوغی خیابان‌ها موجب شد تا متهمان با یک دستگاه خودرو چری تصادف کنند.


پلیس که منتظر چنین فرصتی بود به سراغ آن‌ها رفت، اما یکی از متهمان توانست از صحنه بگریزد. متهم بعدی هم که پلیس را در یک قدمی خود می‌دید، برای فرار، اقدام به چاقوکشی کرد و قصد داشت یک شهروند را گروگان بگیرد، اما در برابر تجربه افسران کلانتری دوازدهم زانو زد و تسلیم قانون شد.
از این متهم ۲۱ ساله علاوه بر چاقو، ۳ دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شد. وی اعتراف کرد آن‌ها را دقایقی قبل ربوده است.


دستگیری زن گوشی ربا

این پرونده‌ها تنها بخشی از اقدامات تیم‌های تجسس کلانتری دوازدهم مشهد زیر نظر سرهنگ شریفی، رئیس این کلانتری بود که به ثمر رسید. در پرونده مهم دیگری که یک زن خود را میان شهروندان مخفی می‌کرد و اقدامات شرورانه انجام می‌داد، صید قانون شد.
این متهم زنی ۵۴ ساله بود که با حضور در مراکز شلوغ خرید، اتوبوس‌های شرکت واحد و. اقدام به سرقت گوشی‌های بانوان از درون کیف هایشان می‌کرد که در آخرین سرقتش ناکام ماند و با هوشیاری شهروندان شناسایی و تحویل مأموران شد.


متهم ۲۶ ساله سرنخ یک باند سرقت

آخرین پرونده‌ای که منجر به شناسایی و دستگیری ۷ سارق شد، با دستگیری یک جوان ۲۶ ساله معتاد به اتهام گوشی قاپی در دستور کار مأموران قرار گرفت.
تیم رسیدگی کننده به این پرونده که احتمال می‌دادند این فرد در سرقت هایش همدستانی نیز داشته باشد، پس از هماهنگی قضایی مخفیگاه او را در خیابان طبرسی بررسی کردند. با حضور افسران به این پاتوق شرارت، ۶ مظنون دیگر که در این مخفیگاه خوابیده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. در بازرسی از این مکان، یک دستگاه خودرو سرقتی نیز کشف شد و متهمان در بازجویی‌های تخصصی تاکنون به ۸ فقره انواع سرقت اعتراف کرده اند. در این باره نیز ۶ مال باخته تاکنون شناسایی شده و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.