کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده
سرخط خبرها

انهدام ۶ باند سرقت در مشهد

  • کد خبر: ۶۴۵۳۳
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
انهدام ۶ باند سرقت در مشهد
کارآگاهان پلیس در طرحی ضربتی ۵۵ سارق، زورگیر و گوشی‌قاپ را دستگیر کردند
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ گزارش مردمی درباره سرقت‌های سریالی خیابانی در مشهد به سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، موجب شد تا طرحی ضربتی به منظور شناسایی و انهدام باند‌های سرقت، زورگیری و گوشی‌قاپی در دستور کار پلیس آگاهی قرار بگیرد.

مأموران در ابتدا با انجام رصد‌های اطلاعاتی و میدانی اقدام به شناسایی متهمان کردند و برای مدتی این افراد را نامحسوس تحت نظر گرفتند. ضابطان قضایی پس از انجام تعقیب و مراقبت شبانه‌روزی سرانجام مخفیگاه‌های متهمان را شناسایی کردند. کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی پس از پایان تحقیقات اولیه و جمع‌آوری مستندات موجود مرحله دوم عملیات خود را در مشهد اجرا کردند.
کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی با هماهنگی قضایی به محل‌های ردزنی و شناسایی شده مراجعه کردند و در عملیاتی غافل‌گیرانه ده‌ها متهم را که مناطق، خیابان‌ها و برخی از محله‌های مشهد را به ناامنی کشانده بودند جلب قانون کردند.


دستگیری سارقان، زورگیران و تیزروزنان در مخفیگاه‌های خود

روز گذشته رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی در توضیح جزئیات این طرح ضربتی گفت: این عملیات مرحله دیگری از طرح پلیسی «امنیت محله‌محور» بود که در سال‌های گذشته هم پلیس آگاهی در مشهد به اجرا درمی‌آورد و تاکنون نیز ده‌ها متهم در این عملیات‌ها دستگیر شده‌اند.

سرهنگ جواد شفیع‌زاده بیان کرد: این عملیات با استفاده از گزارش مردمی مبنی بر وقوع سرقت‌های سریالی در چند نقطه از شهر مشهد از سوی کارآگاهان پلیس طرح‌ریزی و اجرا شد. مأموران ما در اداره مبارزه با سرقت‌های پلیس آگاهی در این عملیات موفق شدند با ردزنی اطلاعاتی مخفیگاه‌های ده‌ها متهم سابقه‌دار را شناسایی و در اقدامی غافل‌گیرانه ۵۵ سارق، زورگیر و گوشی‌قاپ را دستگیر کنند.

این مقام ارشد پلیس آگاهی استان خراسان رضوی ادامه داد: در این عملیات ۶ باند سرقت، گوشی‌قاپی و زورگیری متلاشی شدند. علاوه بر این کارآگاهان پلیس در بخش دیگری از این طرح ضربتی موفق به کشف ۸۳ فقره گوشی‌قاپی و زورگیری متهمان به دام افتاده شدند.


کشف ۷۴ گوشی تلفن همراه

سرهنگ شفیع‌زاده با اشاره به کشفیات کارآگاهان پلیس در این عملیات گفت: مأموران ما در این طرح ضربتی تعداد ۷۴ دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی را از مخفیگاه‌های متهمان کشف و ضبط کردند. ارزش تقریبی مجموع گوشی‌های سرقتی کشف شده ۲ میلیارد ریال برآورد شده است. ضابطان قضایی در پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی در بخش دیگر این عملیات تعدادی زیورآلات به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال، یک دستگاه خودرو سرقتی و ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه را از متهمان کشف و ضمیمه پرونده آن‌ها کردند. رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی تصریح کرد: ۵۵ متهم به دام افتاده در این عملیات پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای ادامه تحقیقات و کشف دیگر جرائم احتمالی به دادسرا منتقل شدند.


طرح امنیت محله‌محور همچنان ادامه دارد

سرهنگ شفیع‌زاده با بیان اینکه پلیس مقابله جدی با پدیده سرقت را از اولویت‌های کاری خود می‌داند و در چارچوب قانون با سارقان قاطعانه برخورد خواهد کرد، افزود: در راستای کاهش جرائمی همچون سرقت، زورگیری، گوشی‌قاپی و تیزروزنی طرح عملیاتی ارتقای امنیت محله‌محور همچنان ادامه دارد و پلیس برای ارتقای سطح امنیت عمومی جامعه و افزایش امنیت محلات شهر‌ها به صورت شبانه‌روزی در میدان است و چنانچه جرمی برای مأموران ما محرز شود با فرد خاطی بدون هیچ مماشات و در چارچوب قانون برخورد خواهد شد.
رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی در پایان نیز از شهروندان خواست به توصیه‌های بازدارنده و مراقبتی پلیس توجه داشته باشند، زیرا مردم نقش تأثیرگذاری در پیشگیری از وقوع سرقت‌ها می‌توانند داشته باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->