صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بحران کرونا به‌اندازه‌ای جدی و فراگیر است که طبق اعلام دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید۱۹ دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، همه بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

مهدی عسکری | شهرآرانیوز؛ به خطرناک‌ترین و بحرانی‌ترین زمان شیوع کرونا در شهر رسیده‌ایم. بحران به‌اندازه‌ای جدی و فراگیر است که طبق اعلام دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید۱۹ دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، همه بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد به حالت آماده‌باش درآمده‌اند و دستور داده شده است همه عمل‌های غیرضروری لغو شود و همه ظرفیت بیمارستان‌های عمومی و خصوصی به درمان کرونا اختصاص یابد.


به‌گفته علی‌اصغر انجیدنی، تعداد بیماران بستری کرونایی زیرپوشش بیمارستان‌های دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از مرز هزار نفر گذشته و این تعداد در خراسان‌رضوی به ۱۳۰۰نفر رسیده است. آمار مراجعات کرونایی به مراکز منتخب کرونا در مشهد به بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است و اکنون نتیجه آزمایش افزون بر ۳۵درصد از مراجعه‌کنندگان به مراکز منتخب دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد مثبت می‌شود.

 

دراین‌میان سهم چشمگیری از کرونا در این شهر به‌دلیل سفر و پذیرش بیماران کرونایی از استان‌های هم‌جوار به خراسان‌رضوی و مشهد است و بخش زیادی از تخت‌های بیمارستانی شهر در اشغال بیماران غیربومی است. وضعیت در شهر‌های سرخس، سبزوار، گناباد، درگز، کاشمر، بینالود، قوچان و چناران هم قرمز است. اکنون بیش از ۳۳۰هزار نفر از اتباع خارجی که بیشتر آن‌ها افغانستانی هستند، زیرپوشش خدمات سلامت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد قرار دارند و خطر انتقال سویه جدید از این جهت نیز وجود دارد.


روز‌های سخت‌تر در راه است

وضعیت قرار است سخت‌تر و بدتر از این هم بشود و به‌گفته انجیدنی، طبق پیش‌بینی‌ها، در هفته آینده کرونا در استان گسترش یافته و در روز‌های پایانی این هفته موج پنجم کرونا در مشهد و خراسان‌رضوی به اوج قله می‌رسد.


آخرین تغییرات در وضعیت قرمز

اکنون و در آخرین تغییرات برای وضعیت قرمز کرونایی، همه فعالیت‌های اداره‌ها و دستگاه‌های موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران، به‌استثنای نیرو‌های مسلح کشور، باید با کاهش تا یک‌دوم کارکنان ارائه‌دهنده خدمات ضروری، کاهش حضور کارکنان سایر دستگاه‌ها به میزان دوسوم و لغو همه مأموریت‌های اداری غیرضروری همراه باشد. ضمن اینکه جلسات ضروری نیز باید با حضور نهایت ۱۵ نفر برگزار شود.


از سوی دیگر در اصناف تجاری، بازرگانی و خدماتی (مشاغل گروه ۲ و ۳ و ۴) ۲ هفته تعطیلی اعمال می‌شود و در صورت عدول از این مقررات، صنف یا اصناف متخلف ۲ هفته پلمب می‌شوند.


مراکز آموزشی، مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی، آموزشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نیز باید کامل تعطیل باشند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.