سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رکوردشکنی کرونا در خراسان رضوی؛ روزانه ۲۰۰۰ کرونامثبت

  • کد خبر: ۷۵۳۸۱
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
رکوردشکنی کرونا در خراسان رضوی؛ روزانه ۲۰۰۰ کرونامثبت
آن طور که معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرده است روزانه حدود ۲۰۰۰ تست کرونا در استان و نزدیک به ۱۸۰۰ تست در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مثبت می‌شود.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ موج پنجم کرونا این روز‌ها به شکلی عجیب و غریب و با افزایشی بی سابقه در حال جولان دادن در کشور و شکستن پی در پی رکورد‌های ابتلا و مرگ و میر است و حالا می‌توان گفت که این موج، سهمیگن‌ترین موج کرونا تاکنون بوده است و آن طور که معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرده است روزانه حدود ۲۰۰۰ تست کرونا در استان و نزدیک به ۱۸۰۰ تست در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مثبت می‌شود و نه تنها امیدی به کاهش بستری‌ها در مشهد و در روز‌های آینده نیست، بلکه پیش بینی‌ها حکایت از افزایش تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها دارد و با این روند رشد کرونا در استان، وضعیت در هفته‌های آینده بسیار نگران کننده‌تر خواهد شد.


مهدی قلیان در نشست خبری ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه اکنون ۱۴۰۰ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: از جمعه تا ظهر شنبه ۳۲۲ نفر به تعداد بستری‌ها اضافه شد و ۳۱۴ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال و روز خوبی ندارند. متأسفانه میانگین بستری روزانه رشد ۷۰ درصدی داشته است و در حالی که در هفته آخر خرداد تعداد بستری‌ها ۱۸۲ نفر بود، در روز‌های آخر تیر به ۳۲۳ نفر رسیده است.


همه آمار‌ها روبه افزایش است

وی ادامه داد: میانگین بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه هم در هفته انتهایی خرداد تنها ۱۹۲ نفر بود و در هفته آخر تیر ۲۹۱ بیمار بدحال در این بخش بستری شدند. میزان فوتی‌ها هم به تبع این اتفاقات افزایش داشته است و به ۱۵ نفر در روز رسیده است.
قلیان با اشاره به مراجعه ۴۰۰۰ نفر به مراکز جامع سلامت برای انجام تست کرونا و غربالگری‌های مربوط به آن بیان کرد: این روز‌ها چیزی نزدیک به ۴۰ درصد تست‌های سریع و حدود ۵۰ درصد از تست‌های پی سی آر مثبت می‌شود.


احتمال کمبود اکسیژن در بیمارستان‌ها

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اکنون بیمارستان‌های استان همچنان ظرفیت پذیرش بیمار را دارند، افزود: درست است که بخش عمده‌ای از تخت‌های بیمارستانی در مشهد و استان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است، اما این بیماران نیاز به اکسیژن دارند و در بیمارستان‌ها تنها ۳۰ درصد از تخت‌ها اکسیژن دائم دارند و با توجه به افزایش بیماران، شاید همین ظرفیت فعلی بیمارستان‌های دولتی جوابگو نباشد.


قلیان افزود: معاونت درمان برای شرایط مختلف کرونایی سطح بندی دارد و در فاز یک ۳۰ درصد از تخت‌های بیمارستان‌ها باید به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کند و در صورت افزایش آمار بستری شده ها، بیمارستان‌های نظامی و خصوصی وارد مدار می‌شوند. این سطح بندی البته براساس دِبی اکسیژن این بیمارستان هاست. خوشبختانه فعلا مشکل تجهیزات و دارو هم نداریم.


هدف واکسیناسیون بیش از ۷۰ درصد گروه‌های جمعیتی است

وی همچنین از تزریق واکسن به حدود ۵۰ درصد از جمعیت ۶۰ تا ۶۴ ساله در استان خبر داد و گفت: ۷۴ درصد از جمعیت بالای ۸۰ سال واکسن دریافت کرده اند و از جمعیت ۷۵ تا ۷۹ سال و ۷۰ تا ۷۴ سال هم ۸۰ درصدشان واکسن زده اند. ۶۱ درصد جمعیت ۶۵ تا ۶۹ سال هم که کار تزریق واکسن در بین آن‌ها به تازگی شروع شده است واکسن زده اند. البته هدف ما این است که در هر گروه جمعیتی، بیش از ۷۰ درصد واکسن کرونا را تزریق کنند و اکنون هم با توجه به سرعت خوب واکسیناسیون، به گروه سنی ۵۸ سال هم واکسن تزریق می‌شود.


جوان‌ها بیشترین آمار بستری و ابتلا را دارند

قلیان با اشاره به کاهش بستری افراد ۷۰ سال به بالا در موج اخیر، تصریح کرد: در این موج سن فوت به ۵۳ سال رسیده است و متأسفانه اکنون بیشتر بستری شده‌ها جوان هستند که این افزایش به چند دلیل است؛ یکی اینکه گونه جدید، افراد جوان‌تر را بیشتر درگیر می‌کند و دیگر اینکه میزان رعایت شیوه نامه‌ها در بین جوان‌ها به شدت پایین آمده است و میهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه در این فصل زیاد شده است. همین عامل باعث شده است آن‌ها بیشتر درگیر این بیماری شوند. آمار پایین در سنین بالا هم به دلیل واکسیناسیونی است که برای آن‌ها انجام شده است.


احتمال ابتلا به کرونا بعد از تزریق واکسن

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد احتمال ابتلای مجدد به کرونا بعد از دریافت واکسن را رد نکرد و افزود: دریافت واکسن نشانه مبتلا نشدن نیست و تا زمانی که جامعه به ایمنی ۸۰ درصد نرسد، همه باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند. کسانی که بعد از دریافت واکسن، به کرونا مبتلا می‌شوند، درگیر نوع شدید این بیماری نمی‌شوند و آمار‌ها نشان می‌دهد که مرگ و میر در میان آن‌ها بسیار کمتر است. در بین کادر درمان افرادی هستند که واکسن زده،  اما به کرونا مبتلا شده اند.


اکنون ۱۱ مرکز به عنوان مراکز ارجاع سطح ۲ تشخیص کرونا در مشهد در نظر گرفته شده است که شامل بیمارستان‌های طالقانی و امام سجاد (ع) و کلینیک ویژه سیدی و درمانگاه‌های فدک، شرکت نفت، ولیعصر، شهید شوریده، اباعبدا... الحسین (ع)، شهید چمران، طبرسی و دارالشفای امام رضا (ع) است. همچنین برای ارجاع‌های سطح ۲ به ۳ اطفال درمانگاه‌های آریان اطفال، سلامت کودک، نشاط کودک و بیمارستان کودکان اکبر در نظر گرفته شده است.
همچنین طبق اعلام وزارت بهداشت، ۲۵۹ نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند و ۱۸ هزار و ۶۳۲ نفر نیز به این بیماری مبتلا شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->