صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آزادسازی حاشیه آزادی

  • کد خبر: ۷۵۴۸
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۶
مدیر پروژه سامان‌دهی بزرگراه آزادی خبر داد

چوپان - مدیر پروژه سامان‌دهی بزرگراه آزادی گفت: با اجرای صلح‌نامه‌های سردخانه صحت، شرکت بتن توس و دانشکده دامپزشکی حاشیه بزرگراه آزادی آزادسازی شد.
به گزارش شهرآرامحله، محمد ناصر خطیب از بازگشایی امتداد ۳۵ متری شهید امام دوست خبر داد و گفت: با اجرای صلح‌نامه‌های سردخانه صحت، شرکت بتن توس و دانشکده دامپزشکی در حدود ۶۰۰۰ مترمربع از مسیر اجرای کندروی حاشیه بزرگراه آزادی آزادسازی شد.


دسترسی راحت آتش نشانی
وی تصریح کرد: همچنین امسال حدود ۳۰۰۰ مترمربع از مسیر امتداد خیابان ۳۵ متری شهید امام دوست (حدفاصل خیابان رازی تا کارخانجات آستان قدس رضوی) به ارزش ۹ میلیارد تومان بازگشایی و اجرای پروژه به زودی آغاز خواهد شد.
مدیر پروژه سامان‌دهی بزرگراه آزادی گفت: با اجرای پروژه خیابان شهید امام دوست به طول ۲۵۰ متر، افزون بر ایجاد دسترسی مناسب برای خدمات‌رسانی ایستگاه آتش‌نشانی در حال احداث، موجب بهبود و تسهیل عبور و مرور اهالی شهرک انصار و خیابان رازی می‌شود.
خطیب افزود: این اقدامات با همکاری شهرداری منطقه ۱۰ و با تهاتر حقوقات شهرداری مشهد برای سرانه‌های خدماتی و مزایای ورود به محدوده و نیز صدور مجوزات شهرسازی (پروانه و پایانکار) انجام شده است.

هماهنگی با آستان قدس
خطیب با اشاره به اینکه تملک، بهسازی و بازگشایی مسیر‌های کندروی بزرگراه آزادی با جدیت پیگیری می‌شود، گفت: هماهنگی‌های لازم با آستان قدس رضوی در راستای سامان‌دهی اراضی رها شده این سازمان در منطقه انجام شده است، امیدوارم ضوابط اجرایی پرونده‌هایی که در مبحث حریم قرار می‌گیرند، در اسرع وقت پیش‌بینی شود.
مدیر سامان‌دهی بزرگراه آزادی درباره اولویت‌بندی این طرح تصریح کرد: محدوده طرح از میدان قائم آغاز می‌شود و تا سه‌راه فردوسی به طول ۱۲.۵ کیلومتر ادامه دارد که ۸.۵ کیلومتر آن در محدوده شهری و ۴ کیلومتر دیگر خارج از محدوده شهری است.
وی ادامه داد: طرح بزرگراه آزادی از میدان قائم تا میثاق در ضلع جنوب جزو محدوده شهرداری منطقه ۱۰ و از میثاق تا مهدیه جزو محدوده شهرداری منطقه ۱۲ است.
خطیب با بیان اینکه این محور به ۳ اولویت تقسیم‌بندی شده است، گفت: اولویت اول حد فاصل میدان قائم تا بزرگراه میثاق است و محور دوم از بزرگراه میثاق تا کال زرکش و در نهایت اولویت سوم نیز از کال زرکش تا سه‌راه فردوسی است.

افزایش فضای سبز
مدیر سامان‌دهی بزرگراه آزادی خاطرنشان کرد: در سامان‌دهی این بزرگراه پوسته ۱۰۰ متری در نظر گرفته شده است که در ابتدا پیاده‌رو با عرض ۵ متر، فضای سبز به عرض ۳ متر، باند کندرو به عرض ۱۰ متر، فضای سبز به عنوان بوستان خطی به عرض ۱۵ متر، باند تندرو و بعد آیلند و فضای سبز در نظر گرفته شده است و دقیقا قرینه آن در سمت دیگر محور ایجاد می‌شود البته یکی دیگر از اقدامات ما توجه ویژه به آب‌های سطحی است.

دغدغه مدیریت شهری
خطیب گفت: بزرگراه آزادی یکی از شریان‌های اصلی شهر مشهد است که با توسعه شهر بخشی نیز در محدوده شهری قرار گرفته است.
وی افزود: با توجه به اینکه این مسیر یکی از ورودی‌های زائران به شهر مشهد محسوب می‌شود، یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری سامان‌دهی این بزرگراه بود و شاخص‌هایی برای سامان‌دهی مدیریت این بزرگراه تعریف شد.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.