صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دختران خراسان رضوی در مسابقات رکوردگیری جوانان قهرمانی جهان نتوانستند رکورد مناسبی ثبت کنند و قهرمانی جهان را از دست دادند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ دختران دونده خراسانی در رقابت‌های رکوردگیری جوانان برای اعزام به مسابقات جهانی جوانان کنیا حاضر شدند، اما نتوانستند حدنصاب مورد نیاز را کسب کنند و قهرمانی جهان را از دست دادند.
در بین رقابت‌های به‌تعویق‌افتاده از گذشته، رکوردگیری رده جوانان باقی مانده بود. از آنجایی که فدراسیون به پایان مهلت قانونی کسب حدنصاب لازم برای حضور در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در کنیا نزدیک شده است، رقابت رکوردگیری جوانان به‌میزبانی خرم‌آباد برگزار شد.

 

فدراسیون فقط در چند ماده از بهترین‌های ایران در تعداد محدود دعوت کرد که رکوردشان را ثبت کنند تا تکلیف تیم اعزامی به کنیا مشخص شود. ورزشکاران باید در ماده‌های ۱۰۰متر بامانع، ۱۵۰۰متر، ۲۰۰متر، ۴۰۰متر، پرتاب چکش و ۸۰۰متر رقابت می‌کردند و البته باید همگی تست‌های منفی‌شان را پیش از مسابقه به کادرفنی ارائه می‌کردند. این سومین و آخرین مرحله از رکوردگیری جوانان و آخرین شانس دختران خراسانی برای اعزام به کنیا بود.


در ماه‌های گذشته دربین دختران فقط مهلا محروقی، ورزشکار خراسانی، موفق شده بود حدنصاب حضور در مسابقات پرتاب دیسک جوانان جهان را به‌دست بیاورد. مسابقات قهرمانی جوانان جهان ۲۶ تا ۳۱ مرداد به‌میزبانی کنیا برگزار می‌شود و رکورد ورودی رشته پرتاب دیسک ۴۹متر است که محروقی با پرتابی به‌طول ۰۱/۴۹ متر ورودی را به‌دست آورد.


رستگار تکرار نکرد

در ماده ۱۰۰ متر بامانع نرگس رستگار، دونده خراسانی، موفق شد به‌عنوان نفر اول از خط پایان عبور کند. او در این رکوردگیری، ۱۰۰ متر بامانع را در ۱۴ ثانیه و ۹۸ صدم‌ثانیه به پایان رساند. پس از او فاطمه محیطی‌زاده از یزد با زمان ۱۵ ثانیه و ۳۳ صدم‌ثانیه به خط پایان رسید. حدنصاب اعلام شده برای این ماده ۱۴ ثانیه و ۱۵ صدم ثانیه است که رستگار به آن نرسید.


یک ماه پیش در رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور و انتخابی تیم‌ملی در شهرکرد، نرگس رستگار توانست در ماده ۱۰۰متر بامانع رکورد کشور را جابه‌جا کند و زمان ۱۴ثانیه و ۶۸صدم‌ثانیه را ثبت کند. رستگار علاوه بر کسب عنوان قهرمانی این ماده، رکورد ملی این ماده ورزشی در رده سنی جوانان را که پیش از این در اختیار پردیس عبدالمحمدی بود، ۱۴صدم‌ثانیه بهبود بخشید. قرار شد بعد از اعلام نتیجه آزمایش دوپینگ، این رکورد به‌نام دونده خراسانی ثبت شود. اما رستگار در رکوردگیری انتخابی جوانان جهان موفق نشد رکوردش را تکرار کند.


حدیثه هم به کنیا نرسید

حدیثه رئوف، دیگر دونده خراسانی در ماده‌های نیمه‌استقامت، نیز در این رکوردگیری حضور داشت. رئوف در ماده ۱۵۰۰ متر دوید و رکورد ۴ دقیقه و ۵۸ ثانیه و ۶ صدم‌ثانیه را ثبت کرد و فاتح این ماده شد. او نیز اول تیر در مسابقات قهرمانی کشور جوانان رکورد بهتری ثبت کرده بود؛ رکورد او ۴ دقیقه و ۵۷ ثانیه و ۷۷ صدم‌ثانیه بود که به قهرمانی رسید، اما نتوانست در رکوردگیری روز گذشته آن را تکرار کند. حدنصاب این ماده هم ۴ دقیقه و ۲۸ صدم ثانیه است که دونده خراسانی فاصله درخور توجهی با آن دارد.

 

البته حدیثه رئوف اسفند ۹۷ نماینده تیم‌ملی نوجوانان ایران در مسابقات آسیایی بود که در ماده ۱۵۰۰متر با ثبت رکورد ۴ دقیقه و ۳۶ ثانیه و ۱۴ صدم‌ثانیه ضمن شکستن رکورد ملی این ماده در رده سنی نوجوانان که پیش از این در اختیار خودش بود، با اختلاف ناچیزی به‌عنوان چهارمی رسید. در ماده ۲۰۰ متر هم ۴ دونده رقابت کردند، اما هیچ یک به حدنصاب لازم نرسیدند. دونده‌ها برای اعزام به کنیا به رکورد ۲۴ ثانیه و ۳۵ صدم ثانیه نیاز داشتند، اما محدثه ابراهیم پور رکورد ۲۵ ثانیه و ۴ صدم ثانیه را ثبت کرد.


تعویق دوباره لیگ بانوان

قرار بود دوم و سوم مرداد اولین مرحله از بیست‌وپنجمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی کشور بانوان در تهران برگزار شود. درحالی‌که مرحله نخست این مسابقات در بخش مردان درحال برگزاری بود، باتوجه‌به تعطیلی استان تهران به‌واسطه اوج‌گیری ویروس کرونا، مرحله اول مسابقات بانوان به تعویق افتاد. به‌دنبال این خبر‌ها مجموعه آفتاب انقلاب که محل برگزاری این مسابقات نیز بود، تا روز یکشنبه ۳ مرداد تعطیل شد. فدراسیون نیز زمان جایگزین را اعلام کرد و قرار شد مرحله اول باشگاهی هفته آینده ۹ و ۱۰ مرداد برگزار شود، اما روز گذشته دومین‌بار این مسابقات لغو شد. مرحله اول لیگ باشگاه‌های جوانان دختر نیز ۱۶ و ۱۷ مرداد پیگیری می‌شود. البته به‌جز مسابقات داخلی، یک رقابت بین‌المللی نیز به تعطیلی کشیده شد. چهارمین دوره رقابت‌های قهرمانی نوجوانان قاره کهن که قرار بود مهر امسال در کویت برگزار شود، لغو و به اسفند ۱۴۰۰ موکول شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.