نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی
سرخط خبرها

مورد عجیب مشهدی‌ها در لیگ باشگاه‌های دوومیدانی بانوان کشور

  • کد خبر: ۷۹۹۱۹
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
مورد عجیب مشهدی‌ها در لیگ باشگاه‌های دوومیدانی بانوان کشور
سرانجام بعد از چندین بار لغو و تعویق، دختران دوومیدانی کار راهی لیگ باشگاه‌های کشور شدند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ سرانجام بعد از چندین بار لغو و تعویق، دختران دوومیدانی کار راهی لیگ باشگاه‌های کشور شدند. در میانه این هفته نخستین مرحله از بیست وپنجمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور در ۲ روز در تهران پیگیری شد. امسال تیم‌های دانشگاه آزاد، سپاهان، پلیمر خلیج فارس خرم آباد، مقاومت همدان، مقاومت تهران و سلکتور تهران ۶ تیم شرکت‌کننده در این دوره از رقابت‌ها هستند.

یک ارتش کامل بدون حامی مالی

مشهد که در سال‌های گذشته قطب پرورش قهرمانان و ملی پوشان بوده است، همچون دوره گذشته تیمی در این مسابقات ندارد، اما این موضوع به سود دیگر تیم‌های شرکت کننده شده است؛ زیرا می‌توانند از بهترین‌های دوومیدانی کشور که از مشهد هستند در تیم هایشان استفاده کنند. تقریبا همه تیم‌ها به جز مقاومت همدان یک ورزشکار خراسانی در ترکیب دارند. بیش از ۲۰ چهره خراسانی و مشهدی در لیگ باشگاه‌های کشور حضور دارند که اگر اسپانسری در مشهد پای کار می‌آمد، قطعا این شهر می‌توانست تیم مدعی قهرمانی را راهی این مسابقات کند!

ردپای مشهدی‌ها در همه تیم‌ها

حمیده جوان، مربی مطرح مشهدی، امسال هم هدایت پلیمر خلیج فارس خرم آباد را برعهده گرفته است و چندتن از شاگردانش را به این تیم آورده است تا موفقیتش را تضمین کند؛ ورزشکارانی همچون تکتم دستاربندان، سمیرا خداترس، حدیث رئوف، سمیرا خجسته، مهلا محروقی، حمیده اسماعیل نژاد، نرگس رستگار و زینب غفاری خراسانی‌های این تیم هستند. اتفاقا در پایان دور نخست نیز جوان موفق شد با تیمش از رقبا سبقت بگیرد و در رده نخست جدول امتیازات بایستند. اما تیم‌های مطرح دیگر همچون دانشگاه آزاد و سپاهان اصفهان نیز دختران مشهدی را جذب کرده اند. فائزه نسایی، فائزه آشورپور و بهاره جهان تیغ ورزشکاران خراسانی تیم دانشگاه آزاد با هدایت قهرمان سابق کشور، سپیده توکلی، هستند.

 

جمیله سیفی، دونده مشهدی، نیز به عنوان مربی در کنار توکلی در این تیم حضور دارد، اما موضوع جالب حضور خواهر او در تیم رقیب است. الهه سیفی همراه با فائزه طباطبایی، افسانه فریدی، فاطمه سیما شادکام و ساجده فانی نیز برای تیم اصفهانی سپاهان به میدان رفته اند. عارفه نیک بین و ستایش امینی خراسانی‌هایی هستند که در تیم مقاومت تهران حضور دارند. یاسمن اصغری نیز به عضویت تیم سلکتور تهران در آمده است.

پیشتازی پلیمر با ترکیب جوان

در پایان مرحله نخست، تیم پلیمر خلیج فارس خرم آباد با ۲۸۷ امتیاز پیشتاز است و تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان اکنون با امتیاز‌های ۲۶۳ و ۱۸۷ به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند. تیم‌های مقاومت بسیج همدان و سلکتور تهران نیز به ترتیب با امتیاز‌های ۶۹ و ۴۵ فعلا صاحب عناوین چهارم و پنجم هستند.

سهم مشهدی‌ها در رکوردشکنی

در جریان این مسابقه‌ها قدیمی‌ترین رکورد دوومیدانی بانوان ایران در دو ۴ در ۱۰۰ متر امدادی شکسته شد. تیم دانشگاه آزاد با ثبت زمان ۴۶ ثانیه و ۹۱ صدم ثانیه پس از ۴۷ سال رکورد ملی این ماده را بهبود بخشید. تیم دانشگاه آزاد با ترکیب الهام کاکلی، فائزه آشورپور، فائزه نسایی و ساناز امیری پور به این موفقیت رسید که آشورپور و نسایی ۲ چهره مشهدی تیم بودند. این قدیمی‌ترین رکورد دوومیدانی زنان ایران بود که با حدنصاب ۴۷ثانیه و ۵۰صدم ثانیه در اختیار تیم ملی دوومیدانی ایرانی قرار داشت که با ترکیب زری حسینی، توران شادپور، سهیلا لمبانی و ناهید آچاک در سال۱۳۵۳ ثبت شده بود. این رکورد جدید بعد از منفی شدن آزمایش دوپینگ اعضای تیم دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نهایی خواهد شد. همچنین فاطمه زهرا قلعه نوعی از تیم دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۰ کیلومتر پیاده روی قهرمان شد و با ثبت زمان ۵۶ دقیقه و ۵۴ ثانیه رکورد ملی رده سنی جوانان را بهبود بخشید.

 

رکورد پیشین این ماده نیز با زمان ۵۶ دقیقه و ۵۸ ثانیه و ۲ صدم ثانیه در اختیار خودش بود. پریسا عرب از تیم پلیمر خلیج فارس خرم آباد با ثبت زمان ۳۶ دقیقه و ۴ ثانیه و ۱۷ صدم ثانیه موفق شد ضمن کسب عنوان قهرمانی رکورد ملی و باشگاهی دو ۱۰ هزار متر را جابه جا کند. رکورد پیشین این ماده با زمان ۳۶ دقیقه و ۸ ثانیه و ۵۴ صدم ثانیه متعلق به خودش بود. ریحانه مبینی نیز در رقابت ماده پرش طول با حدنصاب ۶ متر و ۲۴ سانتی متر ضمن کسب عنوان نخست رکورد باشگاهی این ماده را نیز که با ۶ متر و ۸ میلی متر در اختیار خودش بود، بهبود بخشید. فاطمه محیطی زاده نیز از تیم پلیمر خلیج فارس خرم آباد با ۴۶۶۳ امتیاز قهرمان شد و رکورد ملی رده سنی جوانان را در این ماده شکست. حدنصاب قبلی ماده هفت گانه رده سنی جوانان کشور در بخش بانوان با ۴۵۵۷ امتیاز در اختیار خودش بود.

بیش از ۱۵ عنوان اول تا سومی

هرکدام از ورزشکاران خراسانی توانستند برای تیم هایشان عنوانی به دست آورند. در ۱۰۰ متر بامانع، آشورپور قهرمان شد و نرگس رستگار نیز به نایب قهرمانی رسید. در همین ماده نیک بین و سیفی نیز پنجم و هفتم شدند. مهلا محروقی در پرتاب دیسک به عنوان نخست رسید و در پرتاب چکش نیز در رده پنجم ایستاد. ساجده فانی در ۴۰۰ متر ششم شد. در ۱۰۰ متر حمیده اسماعیل نژاد قهرمان شد و فائزه نسایی نیز در جایگاه دوم ایستاد.

فائزه آشورپور نیز در همین ماده ششم شد. در ۱۵۰۰ متر حدیث رئوف سوم شد و خداترس و امینی در رده‌های ۵ و ۶ قرار گرفتند. در ۴۰۰ متر بامانع زینب غفاری سوم شد. سیفی و رستگار نیز چهارم و هفتم شدند. در ۸۰۰ متر تکتم دستاربندان به قهرمانی رسید. فانی و اصغری نیز چهارم و هشتم شدند. در ماده هفت گانه فائزه طباطبایی نایب قهرمان شد و سمیرا خجسته به چهارمی رسید. در ۳۰۰۰ متر خداترس و رئوف دوم و سوم شدند و شادکام به هفتمی رسید. در ۱۰ هزار متر نیز جهان تیغ سوم شد. ترکیب ۴ در ۴۰۰ متر و ۴ در ۱۰۰ متر پلیمر با حضور دونده‌های مشهدی نیز به ترتیب اول و دوم شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->