به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدرضا قلندرشریف اظهار داشت: بر اساس قوانین وزارت کشور که عهدهدار قانونی ساماندهی ناوگان باری درونشهری است، شهرداری مشهد با حدود ۸۰ هزار ناوگان باری که ۷۰ درصد آنها ناوگان سبک و مابقی خودروهای نیمهسنگین زیر ۶ تن و خودروهای سنگین بالای ۶ تن هستند، توانست قهرمانی ساماندهی ناوگان بار درونشهری را از آن خود کند.
او در ادامه گفت: براساس تبصره ۹ قانون توسعه حملونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، شهرداری مکلف است تا مصرف سوخت این ناوگان و شناسنامهدارکردن ناوگانی را که درون شهر فعالیت دارد، ساماندهی کند.
قلندرشریف افزود: شهرداری مشهد در این حوزه دو وظیفه مهم دارد؛ ابتدا ساماندهی ناوگان است که سازمان مدیریت حملونقل و بار درونشهری اقدام به صدور پروانه فعالیت برای خودروها میکند و دیگری ساماندهی رانندگان است.
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: همه سازمانهای تخصصی در شهرداریها مانند سازمان حملونقل بار درونشهری زیرمجموعه یک اتحادیه فعالیت میکنند که تحت نظارت وزارت کشور هستند و این اتحادیه همه سازمانهای تخصصی را رصد میکنند و براساس ارزیابیهای اتحادیه حملونقل مسافر شهری کشور، شهرداری مشهد و سازمان حملونقل و بار درونشهری شهرداری، در موضوع ساماندهی رتبه نخست را در حوزه ناوگان باری در بین شهرهای کشور کسب کرده است.
او ادامه داد: خروجیهای سامانههای ارزیابی وزارت کشور نشان میدهد که مشهد در سال گذشته، بیشترین ساماندهی ممکن را در حوزه حملونقل بار درونشهری در میان شهرهای کشور انجام داده است.
قلندرشریف گفت: یکی دیگر از زیرساختهای مهمی که در مشهد برای ناوگان بار درونشهری ایجاد شد، ایستگاههای تخلیه بار است؛ در این دوره مدیریت شهری، ایستگاههای تخلیه بار دوبرابر شده است. از این رو قانون درآمدهای پایدار، شهرداریها را ملزم کرده که سامانه محلی خودشان را برای بارنامه ایجاد کنند و این اتفاق فقط در شهر مشهد افتاده است. امروز مشهد تنها شهری است که سامانه بارنامه درونشهری خودش را طراحی کرده و تأییدیه وزارت کشور را هم برای آن اخذ کرده و در حال حاضر این سامانه در حال فعالیت است.
شهردار مشهد تأکید کرد: در مجموع، همه این اقدامات موجب شد تا سازمان حملونقل بار درونشهری در حوزه زیرساختهای حملونقل و بار هم به عنوان سازمان پیشرو در کشور انتخاب شود.