صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مهلت قانونی شکایت کارگران از کارفرما در اداره کار چند روز است؟

  • کد خبر: ۷۷۵۳۱
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
شکایت از کارفرما یکی از موضوعاتی است که در روابط بین کارگر و کارفرما پیش می‌آید و بسیاری از کارگران برایشان سوال پیش آمده که چه زمان از کارفرما شکایت کنیم؟

به گزارش شهرآرانیوز، در خصوص شکایت کارگران از کارفرمایان درباره حقوق، مزایا و حق بیمه هیچگونه محدودیت زمانی ندارد. به استناد دادنامه هیات عمومی دیوان عدالت اداری شماره ۳۹۲ هر زمانی که کارگر بخواهد اقدام کند، می‌تواند از طریق مراجع حل اختلاف وزارت کار پیگیری و مطالبه حق و حقوق خود را داشته باشد. یعنی اگر شش ماه یا پنج سال گذشت و حتی فوت کارگر بعد از چند سال، وراث قانونی این شخص می‌توانند اقدام کنند و مطالبات خود را مطرح کنند.

پس اگر حق و حقوقی نسبت به زمان اشتغال یا پایان کار کارگر، پرداختی نشده باشد، محدودیت زمانی برای ثبت شکایت و پیگیری وجود ندارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.