صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد لغو شد

  • کد خبر: ۷۷۵۹۵
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
  • ۳
قرار است دانشگاه آزاد آزمون جامع دانشجویان دکتری خود را تا پایان هفته اول شهریور ماه برگزار کند. این در حالی است که بسیاری از دانشجویان این دانشگاه خواستار لغو آزمون مذکور با توجه به شرایط حاد کرونایی هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با توجه به افزایش آمار کرونا در کشور و قرار گرفتن در پیک پنجم، برخی آزمون‌های حضوری دانشگاه‌ها از ماه گذشته به تعویق افتاد. یکی از این آزمون‌ها، آزمون جامع دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد است که ابتدا قرار بود در تیرماه و به صورت حضوری برگزار شود، اما بعدا زمان برگزاری آن به تعویق افتاد.

 

روز گذشته دانشگاه آزاد اسلامی طی دستورالعملی زمان برگزاری آزمون جامع دوره دکتری تخصصی (غیرپزشکی) نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ را اعلام کرد.

 

براساس این دستورالعمل و پیرو شیوه‌نامه اجرایی آزمون جامع دوره دکتری تخصصی (غیرپزشکی) نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ واحد‌های دانشگاهی که به دلیل وضعیت قرمز کرونا، زمان برگزاری آزمون جامع آن‌ها به تعویق افتاده است، باید حداکثر تا پایان هفته اول شهریور ماه ۱۴۰۰ نسبت به برگزاری آزمون جامع نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا اقدام کنند.

 

همچنین بخش شفاهی آزمون جامع به صورت آنلاین (مانند نیمسال‌های گذشته) و از طریق سامانه‌های آموزشی مورد تأیید دانشگاه برگزار می‌شود.

 

اصرار دانشگاه آزاد به برگزاری این آزمون در حالی است که انتقادات بسیاری از سوی دانشجویان دکتری نسبت به برگزاری آزمون در شرایط حاد کرونایی اعلام شده است و بسیاری از دانشجویان با توجه به پیک پنجم کرونا خواستار لغو آزمون جامع دکتری و جایگزینی معدل با آن شدند، اما دانشگاه آزاد می‌گوید آزمون با مجوز ستاد کرونا حضوری برگزار می‌شود.

 

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
یعنی کسی نیست جلوی این مسولین بی کفایت دانشگاه آزاد را بگیرد؟؟
YASAMAN
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
متاسفانه دانشگاه آزاد دل به عدم حضور دانشجویان (بدلیل ترس ، ابتلا به کرونا دانشجو یا خانواده ایشان) در امتحان حضوری بسته تا بدینوسیله با کثرت واحدهای دانشگاهی و دانشجویان مقطع دکتری ، شهریه زیادی در ترم های آتی اخذ کند . مجلس یا وزارت علوم می بایست برای مجازی شدن آزمون یا حذف ورود کنند که نمی کنند.
محسنی
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
وا چرا تیتر الکی میزنید؟؟ لغو که نشده! مسئولین بی منطق دانشگاه آزاد هنوز اصرار بر آزمون حضوری دارن. فکر میکنن ما بچه دبیرستانی هستیم