فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شهریه دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت + جزئیات

  • کد خبر: ۷۶۹۴۰
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
شهریه دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت + جزئیات
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی: افزایش شهریه دانشجویان نیز بین ۲۰ تا ۲۵ درصد (سقف تعیین شده توسط وزارت علوم) خواهد بود. در کل افزایش شهریه را با مراعات انجام می‌دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی در نشست خبری که امروز به مناسبت روز خبرنگار به صورت مجازی برگزار شد، در مورد موضوع افزایش شهریه در دانشگاه آزاد اسلامی در ترم آتی اظهار کرد: در پایان دولت دوازدهم اتفاقاتی بدون پشتوانه قانونی افتاد که نظام آموزش عالی را با چالش جدی مواجه کرد. همچنین طی سه سال گذشته تورم بالای ۲۵ درصد مردم را با مشکل مواجه کرده و کارکنان مجموعه دانشگاه آزاد نباید احساس تفاوت چندان زیادی با نظام دولتی داشته باشند.

وی در این رابطه ادامه داد: سبد خانوار‌ها در تورم اخیر به شدت درگیر شده و خانواده‌ها توان پذیرش افزایش بالای شهریه را ندارند. در افزایش شهریه نیز ملاک ما سهم مجاز اعلام شده از سوی وزارت علوم است. در حال حاضر خانواده‌ها، دانشجویان و خود دانشگاه آزاد با وجود اتفاقاتی که در دولت قبل رخ داده، دچار مشکل هستند.

وی با اشاره به بحث واکسیناسیون اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما در بحث واکسیناسیون در ارتباط هماهنگ با دانشگاه علوم پزشکی هستیم و ۷۶ مرکز واکسیناسیون ایجاد کرده‌ایم. اسامی کارکنان و اساتید نیز منتقل شده است. طی ۱۰ روز آتی واکسیناسیون مرحله اول تمامی اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد انجام خواهد شد. در برخی شهر‌ها بحث عدم رغبت به واکسیناسیون وجود دارد، ولی باید واکسیناسیون به تعداد زیادی انجام شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تداوم آموزش مجازی در ترم جدید خاطرنشان کرد: بخشی از آموزش ما با توجه به واکسیناسیون حضوری خواهد بود، ولی طبیعتا قبل و بعد کرونا تجربه دانشگاه‌ها در آموزش متفاوت است و ما آموزش مکمل را خواهیم داشت. به نحوی که اگر آموزش تماما حضوری هم شود از بستر آموزش مکمل استفاده خواهیم کرد و خواه ناخواه دنیا به این سمت و سو می‌رود.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه طبق نظرسنجی انجام شده از دانشجویان ۷۵ درصد آن‌ها آموزش مجازی را ترجیح دادند ادامه داد: در طراحی نظام آموزشی جدید ما با محور یادگیری عمیق ترکیبی، از این دو شیوه آموزش را خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به انتظارات مردم از وزیر علوم دولت جدید گفت: مردم نه تنها از وزیر، بلکه نظام آموزش عالی کشور انتظار دارند که دانشگاه‌ها آینده ساز فرزندان آن‌ها باشند و اشتغال فرزندان آن‌ها را بسترسازی کنند. ما هر حرکتی در دانشگاه آزاد شروع کردیم تا نظام آموزش عالی را از این بن بست خارج کنیم. همچنین، وزیر علوم باید با نگاه تحولی نسبت به مطالبات مردم در آینده سازی فرزندان آن‌ها نقش آفرینی کند.

وی ادامه داد: وزیر علوم آتی باید نسبت به واکسیناسیون سریع دانشگاهیان اقدام کند تا آن‌ها بتوانند هر چه سریعتر مجددا در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند. وزیر باید بتواند تحول در جهت گیری صحیح دانشگاه‌ها را آغاز کند و دانشگاه باید بستر اشتغال سازی دانش بنیان باشد. البته مشکلاتی هم در مورد محیط کار کارمندان وزارت علوم وجود دارد که باید به آن‌ها نیز رسیدگی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص همسان سازی اساتید دانشگاه آزاد اظهار کرد: مربیانی که در زمان قانونی بورسیه خود در حال تحصیل هستند، مشکلی ندارند. ولی مربیان کسانی هستند که در سال‌های گذشته امکان تحصیل به آن‌ها داده شده، اگر زمان تحصیل قانونی یک مربی گذشته باشد و اعلام کند که تا بهمن فارغ التحصیل می‌شود ما به او فرصت می‌دهیم که در گروه الف باقی بماند، ولی اگر از زمان بورسیه یک مربی از زمان قانونی گذشته باشد و بلاتکلیف باقی بماند دانشگاه نمی‌تواند نسبت به او بی تفاوت باشد. بورسیه ۷ سال یا بیشتر بی‌معناست.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه سال مالی دانشگاه آزاد از شهریور آغاز می‌شود، گفت: درآمد غیر شهریه‌ای دانشگاه آزاد در دوران کرونا بسیار لطمه خورد و ما از هیچ جا حمایت نشدیم. ما ظرف یک ماه آینده عملکرد یک ساله خود را اعلام خواهیم کرد.

وی با اشاره به حواشی اخیر در مورد بحث همسان سازی اساتید دانشگاه آزاد، گفت: در بسیاری از کمپین ها، فضاسازی‌ها از بیرون دانشگاه آزاد انجام می‌شود و این تعداد بالای توئیت‌ها و ری توئیت‌هایی که در ماه خرداد شاهد بودیم غیر طبیعی بود. به طور میانگین اگر شرایط دولت سیزدهم پایدار باشد شرایط ما نیز پایدار خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با گرامیداشت خبرنگاران اظهار کرد: آنچه که امروز در خبرنگاری وجود دارد این است که دنیا با تحولات بسیار سریعی روبروست. آنچه که تحت عنوان جلوه پنجم تمدن انقلاب صنعتی غرب می‌شود به آن توجه کرد، بحث فضای مجازی و همزمانی آن با یک پاندمی جهانی است که اتفاقاتی را رقم می‌زند و سرعت انجام آن بالاتر از بحث تحولات قبلی بوده است.

وی ادامه داد: سرعت تحولات امروزی بسیار زیاد شده است، بطوریکه در گذشته روزگاری بود که خبرنگاران با پیک خبر را جابجا می‌کردند، ولی امروزه عملکرد خبرنگاران و روش آن‌ها اساسا تغییرات بسیاری کرده است و این تغییرات ادامه نیز خواهد یافت و این تحولات رویکرد‌های جدیدی را منجر شده است. آنچه که امروزه اتفاق می‌افتد سرعت انتقال و جابجایی محیط‌های نزدیک و دور است و نکته مهم فقط توان بشر در کوتاه کردن فاصله‌ها نیست، بلکه نکته مهم توان بشر در تحلیل داده‌های بزرگ است. داده‌های بزرگ جمع آوری می‌شود و خبرنگار باید بتواند بر داده‌های بزرگ سوار شود.

دکتر طهرانچی با تاکید بر اینکه حرفه خبرنگاری از بین نمی‌رود تصریح کرد: اساسا اتفاق جدیدی که در حال رخ دادن است این است که خبرنگاری دیگر تک خبری نیست. چرا که مردم خود به عنوان تک خبرنگار عمل می‌کنند. خبرنگاری حرفه‌ای است که در آینده بسیار پیچیده‌تر می‌شود و نیاز به توانایی‌های جدی دارد. آنچه که خبرنگاری را تهدید می‌کند، این است که داده‌های ما را ببرند و ارزش افزوده به آن داده و به ما بفروشند و این تهدیدی است که راجع به مرجعیت خبری و خبرنگاری وجود دارد. وقتی که مردم امروزه حتی با یک موبایل کار قبلی خبرنگاران را انجام می‌دهند خبرنگاران باید در پست‌های بالاتر بنشینند. قدرت خبرنگار قدرتی است که بر دانش گردآوری شده استوار است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->