صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در جلسه شورای اجتماعی محله آبکوه مطرح شد

چگونگی اجرای طرح محله ما در آبکوه

  • کد خبر: ۷۷۶۰
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۸
زمانی - جلسه شورای اجتماعی محله آبکوه با دستورکار ارائه طرح‌های عملی در محله و پیگیری اجرای طرح «محله ما» در دفتر توسعه محلات آبکوه سعدآباد برگزار شد.
به گزارش شهرآرامحله، کارشناس شورا‌های اجتماعی محلات منطقه در این جلسه اظهار کرد: در راستای اعتمادسازی و ارائه راهکاری عملی در آبکوه تصمیم بر بررسی جوانب مختلف برای اجرای طرح محله ما در آبکوه گرفته شد. طرح «محله ما» کاربردی است و اگر در این محل اجرا شود می‌تواند کمک بسیاری به اهالی و اعضای شورای اجتماعی محله کند. با این حال باید شرایط وضعیت کنونی را درنظر گرفت تا قابلیت اجرا‌شدن آن در محله مشخص شود.

محمد صدر افزود: اعضای شورای اجتماعی محله باید مشکلات محل را شناسایی کنند و به جمع‌بندی مشترک با مسئولان سازمان بازآفرینی برسند سپس مسائل و نظرات را با شهردار منطقه در میان بگذارند تا با هم‌فکری یکدیگر بتوان مشکلات اهالی محل را حل کرد.
وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در محله گفت: نمایشگاه محله آبکوه برگرفته از کتاب
«روزی روزگاری آبکوه» به قلم آقای دشتبان در فرهنگ‌سرای بهشت درحال برگزاری است که با عکس‌هایی به معرفی این محله می‌پردازد. از این امکان می‌توان برای آشنایی اهالی محل استفاده کرد و بازدید علاقه‌مندان از آن را فراهم کرد. صدر ادامه داد: شورای اجتماعی محله این امکان را برای اهالی محله آبکوه می‌تواند فراهم کند تا کارگاه‌های آموزشی در حوزه اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان ۱۰ تا ۱۶ سال در مساجد و حسینیه‌ها برگزار شود؛ بنابراین اعضا می‌توانند با تعیین اولویت‌ها و همچنین مخاطبان به اجرای این طرح اقدام کنند. مدیر طرح «محله ما» در مشهد نیز در این جلسه درباره قابلیت اجراشدن طرح «محله ما» در آبکوه ابراز کرد: ورود به محله آبکوه با بافت‌هایی که دارد برای اجرای این طرح کار آسانی نیست. طرح «محله ما» در گام اول برگزار شده است و گام دوم این طرح نیز برگزار خواهد شد.
علیخانی افزود: در این طرح گروه موردنظر در مرکز محله مستقر می‌شوند و با توجه به نظرسنجی از اهالی محل مشکلات را شناسایی و اولویت‌بندی می‌کنند. سپس با توجه به بودجه و اعتبارات طرح ارائه و اجرا می‌شود، اما باید بررسی شود که این طرح با توجه به اعتبارات و بافت فرسوده آبکوه امکان اجراشدن دارد یا خیر و پس از آن مکان اجرای طرح و فعالیت‌ها مشخص شود.
وی ادامه داد: وضعیت کنونی آبکوه نسبت به چند سال گذشته بدتر شده است و اگر اهالی و اعضای شورای اجتماعی محله می‌خواهند که چنین طرحی در محله آبکوه اجرا شود، اعضا باید به شهرداری منطقه درخواست دهند و سپس بررسی‌های لازم انجام شود. علیخانی افزود: همچنین سازمان بازآفرینی می‌تواند چنین درخواستی را به شهرداری ارائه دهد. در نهایت پیشنهادات به دبیرخانه طرح محله ما اعلام می‌شود و پس از تصمیم‌گیری نهایی گروه موردنظر برای بررسی و اجرای طرح به محل مراجعه خواهند کرد.
مدیر طرح «محله ما» خاطرنشان کرد: در این طرح مشکلات مردم باید سنجیده و مراکزی که قابلیت اجراشدن طرح را دارند مشخص شود، سپس اولویت‌ها برای انجام کار باید تعیین شود. در پروژه‌های «محله ما» اگر شهرداری با ما همراه باشد اجرای طرح نیز زمان زیادی نخواهد برد.
شقایق قاسمی، مدیر دفتر توسعه محله آبکوه، نیز در این جلسه اظهار کرد: اجرای طرح «محله ما» در آبکوه را به سازمان مربوط اعلام کرده و با اعضای شورای اسلامی شهر در میان گذاشته‌ایم. ضمن اینکه این موضوع و مشکلات محله آبکوه را نیز به شهردار اطلاع داده‌ایم.
مهلا گلمکانی، کارشناس اجتماعی دفتر توسعه محله آبکوه، نیز در ادامه گفت: درباره مشکلات محل با اهالی گفتگو شده و استشهاد محلی تهیه شده است. این استشهاد را همراه با عکس به سازمان بازآفرینی فرستادیم. با توجه به شرایطی که در محله آبکوه حاکم است نیاز به بررسی و مشورت با مسئولان است.
حمید صداقت، نماینده ساکنان، در این جلسه ابراز کرد: در تصمیمات محله آبکوه هیچ‌گاه مردم درنظر گرفته نشدند. این محل مشکلات بسیاری از جمله کمبود روشنایی و همچنین پستی و بلندی‌های خیابان‌ها دارد. راه‌های اصلی باید تعیین شود، برای این‌کار نیاز است که با دیواری به اندازه ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متر مسیر مشخص شود، زیرا زمستان نزدیک است و ناهموار بودن مسیر برای مردم به ویژه کودکان خطرناک است.
صدیقه فتحی آبکوه، دیگر نماینده ساکنان، نیز با اشاره بر اهمیت روشنایی و مشخص‌شدن معابر گفت: تنها چیزی که توجه نمی‌شود خواسته‌های مردم است درحالی‌که باید کمی بیشتر به فکر رفاه مردم بود و آرامش و امنیت بیشتری برای مردم ایجاد کرد.
وی ادامه داد: برای کودکان و نوجوانان محل می‌توان مسابقات دوچرخه‌سواری برگزار کرد و مسیری بسته را برای این امر درنظر گرفت تا از این طریق تفریح سالم در محله ایجاد کنیم.
پوراحمد، نماینده کسبه، نیز در این جلسه ابراز کرد: محله آبکوه گسترده است و به وسیله تهیه و ارائه بروشوری با محتوای اطلاعات درباره محله و نقشه آن به ساکنان و کسبه می‌توان از مشکلات، پیشنهادات و نظراتشان آگاه شد و این‌گونه در رفع مشکلات محل تأثیرگذار بود.
زینب خدیوی کفاش، یکی دیگر از نمایندگان، در ادامه گفت: می‌توان در زمین‌های رهاشده محله بازارچه‌ای راه‌اندازی کرد تا مردم در آن حضور داشته باشند.
در پایان مطابق اساسنامه و موافقت اعضا احسان فرح‌بخش، نماینده تشکل‌ها، به دلیل غیبت در ۳ جلسه متوالی از شورای اجتماعی محله آبکوه حذف و محمدصادق چوبدار، عضو علی‌البدل، جایگزین وی شد.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.