صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

امام جمعه مشهدمقدس:

امام رضا(ع) جریان امامت را مقابل توطئه مامون تثبیت کردند

  • کد خبر: ۷۸۵۹
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
به گزارش شهرآرا نیوز،  آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در مراسم شهادت نامه خوانی امام رضا (ع) در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) برای دو نفر از واژه بضعه استفاده می‌کنند که یکی حضرت زهرا (س) است و دیگری حضرت رضا (ع).

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه واژه بضعه دارای راز و رمز خاص خود است تصریح کرد: این واژه بیانگر خصوصیتی مشترک میان امام رضا (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) است.

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) مانع انحراف امت از خط ولایت شدند بیان کرد: ایشان عامل اصلی تثبیت مسئله امامت بودند و به همین دلیل است که پیامبر بزرگوار اسلام از ایشان با عنوان بضعه یاد می‌کنند.

وی ادامه داد: بضعه که از سوی پیامبر اسلام به کار گرفته می‌شود به معنای پاره‌ای از وجود است و این تعبیر میان حضرت زهرا (س) و امام رضا (ع) مشترک است و دلیل اصلی آن نیز به دلیل جایگاهی است که آن حضرت در تثبیت مسئله امامت داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام رضا (ع) نیز دارای چنین نقشی بودند، زیرا در برابر نقشه مامون برای براندازی ریشه امامت ایستادند و تمام تلاش مامون این بود که جریان امامت را از میان ببرد و هیچ جریانی در برابر خلافت وجود نداشته باشد.

علم‌الهدی تاکید کرد: در واقع امام رضا (ع) سبب شدند تا جریان امامت در مقابل توطئه مامون پایدار باقی بماند و به همین دلیل است که از ایشان به عنوان بضعه از سوی رسول اسلام یاد شده است.
 
منبع: تسنیم
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.