صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد با حضور در دفتر شهرآرامحله منطقه ۱۰:

ارتباط دوجانبه شهرآرا محله با مردم نقطه قوت شماست

  • کد خبر: ۷۹۲۷
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲

عاطفه چوپان - چهارشنبه اول آبان‌ماه دفتر شهرآرامحله منطقه ۱۰ میزبان محمدحسین ودیعی بود. وی که افزون بر خزانه‌داری، عضویت در هیئت رئیسه شورای پنجم و ریاست کمیسیون ایثارگران، به تازگی به ریاست در کمیته نظارتی منطقه ما نیز درآمده است به دفتر شهرآرامحله منطقه ۱۰ آمد تا از نزدیک در جریان روند کار و همچنین دغدغه‌ها و مشکلات قرار گیرد.
به گزارش شهرآرامحله، در این بازدید پیام عشقی، مدیر دفتر شهرآرامحله منطقه ۱۰، توضیحاتی درباره وضعیت شهرآرا در منطقه ارائه و بیان کرد: خوشبختانه شهرآرامحله به خوبی با مردم ارتباط برقرار کرده و این ارتباط مردم‌محور از سمت شهرآرامحله منطقه ما کاملا دو طرفه بوده است، مردم اخبار و گزارش‌های روزنامه محلی خود را می‌خوانند و از اینکه موضوع‌ها برایشان کاملا عینی و ملموس است، لذت می‌برند، گزارش‌هایی که از افراد برجسته منطقه تهیه می‌شود برایشان جالب است، اخبار و اتفاقاتی که می‌افتد و در شهرآرامحله منعکس می‌شود نیز از موضوع‌های مورد پیگیری مردم است، مشکلاتشان را اعم از شهری و غیر شهری از راه‌های مختلف از جمله مراجعه به دفتر به ما منتقل می‌کنند و دوستان هم بررسی تا رفع مشکل آن را پیگیری می‌کنند. وی ادامه داد: موضوع‌ها و مشکلات زیادی در منطقه بود که شاید سازمان‌های مرتبط زیاد از آن‌ها اطلاعی نداشته‌اند، اما شهرآرامحله به دلیل نزدیکی زیاد به مردم و اعتماد دوجانبه‌ای که با بخش‌های مختلف از جمله مدارس، مساجد، ریش‌سفیدان، معتمدان محله‌ها، کاسبان و ... برقرار کرده، از آن‌ها آگاه شده و در یک گزارش آن را بررسی کرده و در اغلب موارد حل شده است.
وی با تأکید بر اعتماد مردم به شهرآرامحله اظهار کرد: این یکی از دستاورد‌های مهم ما در محله‌هاست، اینکه مردم برای مشکلات مختلفشان تلفن را برمی‌دارند و با دفتر ما تماس می‌گیرند و یا حتی بعضا به دفتر مراجعه می‌کنند و ما را در جریان دغدغه‌ها و مشکلات و مسائل مختلف می‌گذارند اتفاق بسیار مهم و ارزشمندی برای ما محسوب می‌شود. عشقی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود بخشی از مشکلات دفتر شهرآرامحله منطقه ۱۰ اشاره و بیان کرد: متأسفانه وضعیت امنیت در پارک‌ها و به‌ویژه پارک‌های دنج و محلی از جمله همین بوستان ایمان که دفتر ما در مجاورت آن قرار دارد خوب نیست، این پارک در ساعت‌های مختلف شبانه‌روز محل تجمع اراذل و اوباش و معتادان است و این موضوع امنیت دفتر منطقه را نیز با مشکل مواجه کرده است، به طوری که ما بار‌ها شاهد اتفاقات عجیب و خطرناکی برای همکارانمان در این دفتر بوده‌ایم. البته موضوع بار‌ها به شهرداری منطقه و همچنین کلانتری محله به وسیله ما و اهالی منتقل شده است، اما خب وظیفه تأمین امنیت زیاد متوجه شهرداری نیست و باید چاره دیگری اندیشید.


پیگیر دغدغه‌های مدیریت شهری باشید
در ادامه جلسه، محمدحسین ودیعی اظهار کرد: ایجاد حس اعتماد دوجانبه و ارتباطی که بین مردم با شهرآرامحله‌ها به وجود آمده، اتفاق خوبی است و این موضوع نقطه قوت شما محسوب می‌شود، در همین راستا شما باید به مباحثی که بیشتر برای شهرداری و شورای شهر مشهد مطرح است، پررنگ‌تر از قبل بپردازید، مسائل فرهنگ شهروندی، شهر بدون خودرو و هزاران موضوع دیگر را که مورد تأکید مدیریت شهری است در بعد منطقه‌ای بررسی کنید و به آن‌ها بپردازید.
وی ادامه داد: یک موضوع مهم دیگر این است که متأسفانه ذهنیت مردم به حوزه‌های مختلف ناامید و نامناسب است و یکی از این حوزه‌ها مدیریت شهری است، طی دوره‌های مختلف مردم همواره حس خوشایندی به مدیریت شهری نداشتند و البته این موضوع در ادوار مختلف متفاوت بوده، اما در اساس کار حقیقت این است که مردم به مدیریت شهری خوش‌بین نیستند، وظیفه شما شفاف‌سازی است، مردم باید بدانند عوارضی که پرداخت می‌کنند در چه راهی صرف می‌شود، باید در جریان اقدامات مدیریت شهری قرار بگیرند تا اعتماد دوجانبه حاصل شود، وقتی اعتماد مردم جلب شود ما نیز می‎‌توانیم در فضای مثبت ایجاد شده امور را به نحو مطلوب‌تری پیش ببریم و در نهایت این به نفع همه ماست.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس درباره محتوای شهرآرا محله منطقه نیز بیان کرد: معرفی چهره‌های شاخص و تأثیرگذار منطقه در شهرآرا اتفاق خوبی است و امیدوارم در کنار دیگر مواردی که بر آن‌ها تأکید شد با کیفیت بالا ادامه یابد. ودیعی گفت: درباره بحث امنیت پارک هم متأسفانه این معضل فقط برای همین منطقه یا این پارک نیست و فضای پارک‎‌های محلی آن‌طور که باید باشد نیست و خب این موضوع مستقیما به شهرداری مربوط نیست، اما قطعا در جلسه کمیته نظارتی منطقه مطرح و بررسی خواهد شد. در انتهای جلسه لوح یادبودی از طرف شهرآرا به رسم یادگاری به محمدحسین ودیعی اهدا شد.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.