صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عضو شورای شهر مشهد در همایش سه‌شنبه‌های بدون خودرو مطرح کرد:

کمبود مسیر دوچرخه در منطقه ۱۰

  • کد خبر: ۷۹۲۸
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲

چوپان - چهارمین همایش دوچرخه‌سواری سال ۹۸ شهرداری منطقه ۱۰ مشهد در راستای پویش مردمی سه‌شنبه‌های بدون خودرو و استفاده از حمل و نقل پاک با حضور مدیران شهری برگزار شد. به گزارش شهرآرامحله، در این همایش مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد، علیرضا شهریاری نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر، سمیعی دبیر کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر، جعفری مدیر پروژه مسیر‌های دوچرخه شهر سازمان ترافیک، احمد حافظ شهردار منطقه ۱۰، علی خان محمدی معاون فنی و اجرایی به همراه رؤسای ادارات و همکاران منطقه حضور داشتند.
مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد پس از رکاب‌زنی حدفاصل ابتدای بولوار امامیه تا ساختمان شهرداری منطقه ۱۰، اظهارکرد: طول معابر این منطقه در حدود ۱۰ کیلومتر است که تنها ۱۷ کیلومتر مسیر دوچرخه احداث شده است، بنابراین در این‌باره با کمبود جدی روبه‌رو هستیم.
بهاروند با بیان اینکه منطقه ۱۰ یکی از مناطق جدید شهر مشهد محسوب می‌شود، گفت: متأسفانه دوچرخه‌سواری از نگاه شهرسازان ما مورد توجه قرار نگرفته است و هم‌زمان با ساخت خیابان‌ها باید ساخت مسیر‌های دوچرخه نیز در دستورکار قرار می‌گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در این محدوده شاهد تعدد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هستیم و همین موضوع سبب شده است منطقه ۱۰ بسیار دانشجوخیز تلقی شود؛ این قشر یکی از بهترین جامعه‌های هدف دوچرخه‌سواری در شهر مشهد می‌تواند باشد.
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد در ادامه افزود: امیدواریم با همت شهردار جوان منطقه مسیر‌های دوچرخه بیشتری داشته باشیم؛ شورای شهر هم با نگاه حمایتی به این مقوله نگاه خواهد کرد. وی گفت: توسعه و شناسایی اتصالات منفک شده مسیر‌های دوچرخه در معابر از ضروریات است که باید با اولویت اجرا در دستور کار قرار گیرد.
بهاروند افزود: لازم است مطالعات احداث مسیر ویژه دوچرخه برای بوستان‌ها و پارک‌های در حال اجرا، انجام و طراحی شود.
وی ادامه داد: در مکان‌های ایستگاه‌های دوچرخه، برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای استفاده از حمل و نقل پاک، محلی برای پارک دوچرخه‌های شخصی شهروندان نیز پیش‌بینی شود.
دکتر بهاروند یادآور شد: برای سهولت در اجرای عملیات مناسب‌سازی و ایجاد مسیر‌های دوچرخه و دستیابی به نتایج مطلوب نیاز است تا کارگروه ویژه‌ای با هماهنگی و همکاری نهاد‌های مرتبط تشکیل شود.
همچنین علیرضا شهریاری، نایب‌رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر گفت: طراحی مسیر‌های دوچرخه و ایجاد فضایی مناسب تأثیر خوبی در نهادینه شدن و گسترش فرهنگ استفاده از دوچرخه به‌جای خودرو دارد. وی افزود: در همین راستا برای دستیابی به موفقیت در طراحی، بررسی و امکان‌سنجی اجرای این مسیر‌ها در شهر مشهد به ویژه در نقاط مرکزی و هسته‌های قدیمی از ضروریات است.
احمد حافظ، شهردار منطقه نیز در این همایش با اشاره به اینکه منطقه ۱۰ مشهد در برگزاری همایش‌های دوچرخه‌سواری پیشگام است، بیان کرد: از ابتدای امسال چند همایش با همکاری هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی و انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد برگزار شد که با استقبال بی‌نظیر شهروندان همراه بوده است.
وی افزود: در این همایش دوچرخه‌سواران مسیر تقاطع امامیه را به سمت بولوار شریعتی تا تقاطع بولوار استاد یوسفی و بولوار اندیشه رکاب زدند.
وی خاطرنشان کرد: این همایش با شعار «ورزش بیشتر، جسم سالم‌تر» و با رویکرد توجه به هوای پاک و استفاده از دوچرخه و حمل و نقل عمومی برگزار شد.
حافظ با اعلام آمادگی درباره ایجاد مسیر‌های ویژه دوچرخه، اظهار کرد: در منطقه ۱۰، ۴ مسیر ویژه دوچرخه به طول ۹۰۰۰ متر احداث شده است که شهروندان می‌توانند برای سفر‌های درون شهری خود از آن‌ها استفاده کنند.
وی تصریح کرد: بازسازی و احداث مسیر‌های جدید با هدف ایجاد اتصال مسیر‌ها در منطقه از دیگر اقدامات منطقه ۱۰ در راستای توسعه دوچرخه‌سواری و کاهش مشکلات ترافیکی است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.