صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

متهمان ۴ نفر بودند. قصد داشتند خودشان را بی اطلاع بدانند، اما جزئیاتی در پرونده وجود داشت که نشان می‌داد آن‌ها آگاهانه به سمت مشهد در حرکت بوده اند.

محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ استرسشان چنان بالا بود که نمی‌توانستند حرف بزنند. با نگاهی عمیق می‌شد لرزش خفیف دست و پایشان را دید. کمی که گذشت و توانستند بر اوضاع مسلط شوند، خود را بی گناه می‌دانستند و قربانی. کمی بعد مدعی شدند که اصلا نمی‌دانند چه کسی بارشان را این گونه سنگین کرده است. وقتی حرف از انتقالشان به زندان به میان آمد، به هر دری زدند تا شاید یک بار دیگر بتوانند بگریزند، اما پرونده شان چنان آلوده بود که این جملات هم به کارشان نمی‌آمد. این صحنه تا زمانی ادامه داشت که دستبند دور دستان متهمان حلقه شد و پس از هماهنگی‌های لازم به سمت سرنوشت سیاهشان راهی شدند.


متهمان ۴ نفر بودند. قصد داشتند خودشان را بی اطلاع بدانند، اما جزئیاتی در پرونده وجود داشت که نشان می‌داد آن‌ها آگاهانه به سمت مشهد در حرکت بوده اند. ماجرای این پرونده که دیروز به سرانجام رسید، از روز‌ها قبل آغاز شد، درست از روزی که اطلاعاتی متقن از تحرک مشکوک قاچاقچیان موادمخدر به پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی رسید.

رمزگشایی اولیه از یک پرونده مجهول

هرچند منابع اطلاعاتی اطمینان داشتند که در پس این تحرکات مشکوک، احتمالا با یک جابه جایی گسترده موادمخدر روبه رو هستند، اما تا روز عملیات همه چیز در هاله‌ای از ابهام وجود داشت و پشت غبار برخاسته از کمبود اطلاعات مخفی بود.


اما این موضوعی نبود که بتواند افسران مبارزه با موادمخدر استان را که کوله باری از پرونده‌های مشابه رمزگشایی شده داشتند بی خیال کند. بنابر اطلاعات بعدی مبدأ احتمالی قاچاقچیان شناسایی و یکی از استان‌های شرقی به مرکز توجه افسران پلیس تبدیل شد.
تمام تلاش‌ها برای یافتن سرنخ‌هایی هرچند کوچک در دستور کار قرار گرفت. مأموران با رصد‌های اطلاعاتی شبانه روزی توانستند به سرنخ‌های بزرگی برسند که نشان می‌داد اهمیت این پرونده فراتر از آن چیزی است که در ذهن داشته اند.

سرنخ‌هایی از یک سودجویی عمیق

تیم عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی، با افزودن به توان عملیاتی و اطلاعاتی با توجه به سرنخ‌هایی که نشان می‌داد عده‌ای از سوداگران مرگ در حال هدایت محموله بزرگی از موادمخدر به سمت مشهد هستند، تحقیقاتشان را ادامه دادند.
۲ نکته مجهول همچنان در این پرونده خودنمایی می‌کرد که یافتن پاسخی برای آن‌ها می‌توانست پایانی بر ماجراجویی سوداگران مرگ باشد. یکی شناسایی خودرو یا خودرو‌های حامل موادمخدر بود و دیگری محور حرکت این کاروان شرارت. موضوعی که پلیس توان زیادی برای حل آن گذاشت.

شناسایی در بزنگاه رسیدن

هرچند این پرونده مانند کلاف سردرگمی بود و نیاز به ماه‌ها اقدام اطلاعاتی داشت، اما تجربه مردان قانون یک بار دیگر به یاری آن‌ها آمد و مأموران توانستند یک تریلی و یک خودرو سواری که در حال حمل موادمخدر بودند را در نزدیکی‌های مشهد شناسایی کنند و تحت نظر قرار دهند.
شاید شناسایی خودرو‌های حامل موادمخدر به لحاظ درجه بندی از اهمیت زیادی برخوردار باشد، اما از آن مهم‌تر راهبرد چگونگی رویارویی با هدایت کنندگان این باند است. موضوعی که موجب شد تا جان برکفان مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اجازه دهند تا این سوداگران به ورودی مشهد هم برسند.

یک غافل گیری بزرگ

مأموران با حضور در یکی از محور‌هایی که به لحاظ جغرافیایی ورودی به شهر محسوب می‌شود، بدون هیچ گونه جلب توجهی اقدام به متوقف کردن خودرو تریلی کردند. عملیاتی دیگر نیز به موازات این عملیات در جریان بود که گروهی دیگر از مأموران موفق به نگه داشتن خودرو سواری شدند.
قاچاقچیان که توانسته بودند بدون هیچ مشکلی به یک قدمی مشهد برسند، متوقف شدن از سوی پلیس را بسان دیگر توقف‌ها تنها یک بررسی ساده  دانستند، اما رفتار مأموران که آن‌ها را از خودرو‌ها بیرون کشیدند، تمام توهمات آن‌ها را به هم زد و با کشف موادمخدر از درون خودروها، کاخ آرزو‌ها بر سرشان خراب شد.

کشف ۱۳۴۵ کیلو مواد مخدر

دیروز فرمانده انتظامی خراسان رضوی که خود شخصا برای بازدید در حاشیه این عملیات به خبرنگار ما گفت: افسران مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با توقیف ۲ خودرو موفق به کشف ۱۳۴۵ کیلو مواد مخدر شدند.
به گفته سردار محمدکاظم تقوی، در بازرسی از خودرو تریلی یک تن مواد مخدر و در بازرسی از خودرو سواری ۳۴۵ کیلو تریاک کشف شد. در این عملیات ضربتی ۴ متهم نیز دستگیر شدند که تحقیقات تخصصی با دستور مقام قضایی درباره این پرونده ادامه دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.