صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فصل همدلی و همیاری مدیریت شهری

  • کد خبر: ۸۱۱۳۱
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
جواد آرین‌منش - فعال سیاسی و فرهنگی

انتخابات ۱۴۰۰ با همه فرازوفرود‌ها و ضعف‌ها و قوت‌ها به‌پایان رسید. دولت سیزدهم و شورا‌های شهر وروستا کارخود را در شرایطی بسیار دشوار آغاز کردند؛ شورای جوان شهر مشهد نیز آغازبه‌کار کرد و شهرداری جوان و باانگیزه و خوش‌فکر را برای اداره کلان‌شهر مشهد برگزید. اینک فصل تازه‌ای در مسیر توسعه و آبادانی شهر مقدس مشهد آغاز شده است؛ فصل همدلی و همکاری و مشارکت برای پیشرفت و رفع چالش‌ها، فصل کنارگذاشتن اختلاف‌سلیقه‌ها و گلایه‌ها، فصل یاری شهردار جوان و شورای منتخب برای خدمت بهتر و بیشتر به شهروندان و زائران بارگاه ملکوتی امام‌رئوف (ع).

بی‌تردید اداره مطلوب مشهدالرضا (ع)، این کلان‌شهر فرهنگی و تاریخی جهان اسلام با جمعیت ۴میلیونی و میزبانی بیش از ۲۵میلیون زائر در سال، بدون مشارکت و خرد جمعی، آن هم در وضعیت سخت اقتصادی کشور و مطالبه‌های مقام معظم رهبری و مردم از مسئولان، میسر نیست.

خدمت صادقانه به مردم، توجه ویژه به مسائل فرهنگی و اجتماعی، توجه به اقشار آسیب‌پذیر، مراقبت از سلامت مالی مدیران شهری و حفظ هویت تاریخی و اسلامی شهر، ازجمله مطالبه‌ها و اولویت‌های رهبر معظم انقلاب از مدیران کلان‌شهرهاست.

دستیابی به اهداف چشم‌انداز مشهد که «شهری زیارتی و سیاحتی و مذهبی، آرامش‌دهنده و فرح‌بخش، با اقتصاد خدماتی و صنایع برتر مبتنی بر فناوری و امنیتی مناسب در تراز جهانی است» و همچنین رفع چالش‌های بزرگی، چون حاشیه‌نشینی، بافت‌های فرسوده و ده‌ها مسئله اجتماعی و محیط‌زیستی دیگر فرصتی برای طرح مسائل اختلافی و بگومگو‌های زاید باقی نمی‌گذارد.

امید است با عزم ملی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی و فراملی، هم‌بستگی اجتماعی و مشارکت عمومی و همدلی مسئولان و نخبگان از همه سلیقه‌های سیاسی و فکری، شاهد تحولی بزرگ در آینده‌ای نه‌چندان دور باشیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.