صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رسانه‌های افغانستان خبر دادند که مرتضی صمدی ‌و نوراحمد برزین خطیبی که چندی پیش توسط طالبان بازداشت شده بودند، اکنون آزاد شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ برخی رسانه‌های خبری از آزادی مرتضی صمدی ‌و نوراحمد برزین خطیبی از بازداشت طالبان خبر دادند.

روزنامه 8 صبح در کابل در این باره نوشته است: این افراد براساس میانجیگری ریاست جوانان ریاست و اطلاعات فرهنگ، با مقام‌های امنیتی کابل و هرات آزاد شدند.

روز گذشته عمرنصیر مجددی، عضو سابق پارلمان به همراه شماری از فعالان رسانه‌ای هرات، پس از دیدار با رییس اطلاعات و فرهنگ هرات، از نهایی شدن تلاش‌ها برای آزادی صمدی و خطیبی خبر داده بود.

پیش از این نیز، مولوی شیراحمد عمار مهاجر، معاون والی هرات، گفته بود این افراد تا چند روز دیگر رها خواهند شد. گفته می‌شود هم‌زمان سه نفر دیگر نیز از بازداشت رها شده‌اند.

مرتضی صمدی، عکاس هراتی، در جریان برگزاری یک تجمع اعتراضی حدود یک ماه پیش بازداشت شد و چند روز پس از گرفتاری او، نوراحمد برزین خطیبی، از فعالان سیاسی هرات، توسط طالبان بازداشت گردید.

پس از بازداشت این افراد به همراه شمار دیگری از شرکت کنندگان تجمع اعتراضی هرات، کاربران شبکه‌های اجتماعی خواهان آزادی آنان شدند.

در تجمع اعتراضی هرات که حدود یک ماه پیش مقابل ساختمان ولایت برگزار شد، دست‌کم دو‌ نفر از جمله یک معلم کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.