صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

توصیه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به حجت الاسلام والمسلمین مروی:

نسبت به مسائل دینی و فرهنگی شهر مشهد اهتمام جدّی داشته باشید

  • کد خبر: ۸۳۶۷
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی گفتند: باید از ظرفیت جهانی بارگاه ملکوتی حضرت رضا علیه السلام، در جهت احیا و نشر معارف نورانی قرآن و اهل بیت علیهم السلام استفاده کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، این مرجع تقلید شیعیان امروز در دیدار تولیت آستان قدس رضوی با تقدیر و تشکّر از فعالیت‌های انجام شده در آستان مقدس حضرت رضا علیه‌السلام، گفتند: مقام خدمتگزاری به آستان مقدّس حضرت امام رضا علیه الصلوه‌و السلام، افتخار بزرگی است که نصیب شما شده و باید شاکر این نعمت عظمی باشید و شکر آن این است که بتوانید تمام سعی و تلاش خود را در احیای امر اهل بیت علیهم السلام به کار بگیرید و به زائران آن حرم ملکوتی به بهترین نحو خدمت نمایید.
ایشان در بخشی از سخنان خود، با اشاره به جایگاه معنوی مشهد مقدّس بیان داشتند: مشهد، پایگاه بزرگ امامت و ولایت است. حرم مطهّر حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا صلوات الله و سلامه علیه، مورد احترام همه مسلمانان و حتی غیر مسلمانان است. هر زائری که وارد آنجا می‌شود، باید بتواند از فضای معنوی آن حریم امن الهی استفاده کرده و معنویت ومعارف والای رضوی را سوغاتی ببرد. باید از ظرفیت جهانی این بارگاه ملکوتی، در جهت احیا و نشر معارف نورانی قرآن و اهل بیت علیهم السلام استفاده کنیم.
آیت الله صافی گلپایگانی در قسمت دیگری از توصیه‌های خود افزودند: نسبت به مسائل دینی و فرهنگی شهر مشهد اهتمام جدّی داشته باشید تا بتوانید فضای این شهر را آکنده از معنویت و نورانیت معارف رضوی نمایید و مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر را که بر عهده همه ماست به بهترین شکل انجام دهید. همچنین نسبت به زائرانی که وضعیت مادّی خوبی ندارند و تسهیل در امر آنها، توجّه بیشتری داشته باشید که مورد رضایت آن حضرت خواهد بود.

 

منبع: شفقنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.