صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نرم افزار "شهر من" گامی در جهت تحقق شهر هوشمند

  • کد خبر: ۸۴۳۳
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
در ایران هوشمندسازی شهر‌ها به ویژه در کلانشهر‌ها از اولویت هاست چرا که بنا به گفته وزیر ارتباطات تا سال ۲۰۵۰ حدود ۸۵ درصد مردم کشور شهرنشین خواهند شد و بدون هوشمندسازی امکان اداره کردن برخی کلانشهر‌ها از جمله تبریز، تهران، شیراز و مشهد وجود ندارد.
به گزارش شهرآرا نیوز، موضوع شهر هوشمند و هوشمند سازی در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد نیز دنبال می‌شود به طوری که اوایل تابستان امسال شهرداری الکترونیک در منطقه ۱۲ این کلانشهر راه اندازی و طی روز‌های اخیر نیز نرم افزار جدید "شهر من" هم برای این شهر رونمایی و غرفه‌ای نیز با همین عنوان برای معرفی این نرم افزار در نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد فعال شد.


راه اندازی نسخه آزمایشی "شهرمن"

مدیر پروژه خدمات کسب و کار و اپلیکیشن "شهر من" در خصوص این نرم افزار گفت: نرم افزار‌های مختلف شهروندی روی این نرم افزار تجمیع شده است.

محمد عین القضات افزود: این نرم افزار، بستری یکپارچه برای ارائه خدمات مختلف به شهروندان است و به‌مرور قابلیت‌های آن توسعه می‌یابد.

وی ادامه داد: در این نرم افزار، برنامه‌های مختلف نظیر نقشه شهر برای معرفی شهر مشهد و چشم شهر برای انعکاس مشکلات شهری توسط شهروندان بارگذاری شده‌است.

مدیر پروژه خدمات کسب و کار و اپلیکیشن "شهر من" گفت: این نرم افزار به مرور تکمیل خواهد شد و تمام برنامه‌های شهر هوشمند روی آن بارگذاری می‌شود.

عین القضات افزود: این نرم افزار که در راستای یکپارچه سازی خدمات طراحی شده است در نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد طی هفته گذشته به مردم معرفی شد و برای تکمیل آن از نظرات شهروندان، دانشجویان و دانش‌آموزان بهره‌مند شده ایم.

تکمیل آپ‌های شهروندی
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد نیز در خصوص این نرم افزار گفت: شهر هوشمند به معنای استفاده هوشمندانه از روش‌های درست زندگی است که برای تحقق آن باید زیرساخت‌های لازم فراهم باشد و شهروندان نیز تعامل خوبی با هوشمندسازی داشته باشند.

شهریار آل شیخ افزود: بسیاری از روش‌هایی که در شهر هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد مربوط به جمع آوری داده‌هاست و امکانات موجود در نرم افزار " شهر من " نیز با مشارکت مستقیم مردم ارتقاء پذیر خواهد بود.
وی اضافه کرد: داده‌های بسیار خوبی در اختیار شهرداری است که شرکت‌های خصوصی با استفاده از این داده‌ها می‌توانند بستر‌های کسب و کار را راه اندازی کنند.

معاون برنامه ریزی شهردار مشهد گفت: می‌کوشیم با نرم افزار‌های شهروندی بخش‌های زیادی از نیاز‌های شهروندی را برطرف کنیم و اپلیکیشن شهرمن نیز در این مسیر طراحی شده‌است.

فرماندار مشهد نیز در خصوص نرم افزار "شهر من" گفت: طراحی و تهیه نرم افزار‌های شهروندی از ضروریات جامعه امروزی است و نرم افزار "شهرمن" منجر به تسریع و تسهیل امور در شهر مشهد می‌شود.

سید محمد رضا هاشمی افزود: در شهر هوشمند همه شهروندان امکان دسترسی به موضوعات مختلف را دارند و به راحتی می‌توانند به صورت غیر حضوری کار‌های خود را انجام دهند.

پیگیر هوشمندسازی هستیم
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی نیز در این زمینه گفت: ضرورت تحقق شهر هوشمند برای کلانشهر‌ها به خصوص شهر مشهد احساس می‌شود هر چند که هوشمندسازی یک فعالیت نوپا و ایمن است و تحقق کامل آن به بارگذاری اطلاعات کامل نیاز دارد.

کوکب موسوی افزود: نیاز به نرمافزار‌های شهروندی روز به روز در شهر‌ها بیشتر احساس می‌شود و در راستای تحقق حقوق شهروندی باید به این مهم توجه کرد.

وی ادامه داد: در استانداری خراسان رضوی پیگیری هوشمند سازی در ابعاد مختلف از جمله اقتصادی، خدماتی و اجتماعی هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی گفت: نرم افزار "شهرمن" یک ایده ویژه است که با فناوری روز و وسایل ارتباط جمعی مرتبط شده است.

هم اکنون در کلانشهر مشهد اقداماتی در راستای هوشمندسازی در حوزه حمل و نقل انجام شده و بخشی از پرداخت‌ها در اتوبوس، قطارشهری و تاکسی از طریق کیف الکترونیک و کیو. آر. کد هم انجام می‌شود.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.