ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

مزایای استفاده از پارکینگ‌های هوشمند

  • کد خبر: ۹۱۴۸
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۳
مزایای استفاده از پارکینگ‌های هوشمند
سیستم‌های مدیریت هوشمند جای پارک چگونه به ایجاد شهر‌های هوشمند کمک می‌کنند؟
حامد سرادار | در سرتاسر جهان پارکینگ‌های هوشمند بسیار محبوب هستند و از جمله سریع‌ترین راه حل‌ها برای هوشمند شدن شهر‌ها به شمار می‌آیند. فرودگاه ها، مراکز خرید، پارکینگ‌های عمومی شهری، دانشگاه ها، پارکینگ‌های مسکونی و دیگر پارکینگ‌های تجاری، از مزایای فراوان فناوری پارکینگ‌های خودکار بهره‌مند شده‌اند. درواقع به کمک اینترنت اشیا می‌توان از دستگاه‌های متصل به یکدیگر اطلاعات دریافت و تحلیل کرد و همین موضوع راه اندازی پارکینگ‌های هوشمند را ساده‌تر کرده است. سیستم پارکینگ‌های هوشمند شامل داده‌های در لحظه، نرم افزار‌ها و حسگر‌های ارزان قیمتی است که به کاربران یا همان رانندگان کمک می‌کند فضا‌های خالی پارک را به راحتی جست وجو و پیدا کنند. هدف اصلی از اجرای این سیستم، خودکار کردن امور و صرفه جویی در زمان برای یافتن فضای پارک است. در استفاده از این سیستم ها، برخی راهکار‌های کامل تری ارائه می‌دهند که شامل مدت پارک، پرداخت آنلاین حق پارک، رزرو جای پارک و جست وجوی ساده‌تر در پارکینگ‌های بزرگ است. مزایای استفاده از پارکینگ هوشمند شامل رانندگان و نیز صاحبان پارکینگ می‌شود که در ادامه به برخی از مزایای مهم استفاده از آن در سطح شهر‌ها می‌پردازیم.

ترافیک کمتر
خودرو‌ها هنگام جست وجو برای یافتن جای پارک موجب ایجاد ترافیک در سطح خیابان‌ها می‌شوند. یک سیستم پارکینگ هوشمند به افراد این امکان را می‌دهد نزدیک‌ترین جای پارک را به راحتی پیدا کنند که همین موضوع موجب کاهش ترافیک می‌شود.

بهینه سازی پارکینگ‌ها
به کمک سیستم‌های هوشمند در پارکینگ‌های غیرحاشیه‌ای و بزرگ، رانندگان با صرف کمترین زمان، جای پارک خود را پیدا می‌کنند. در همین راستا پارکینگ‌ها به صورت کارآمدتری پر می‌شوند و از فضا و ظرفیت موجود حداکثر استفاده صورت می‌پذیرد.

آلودگی کمتر
بررسی‌ها نشان داده است تقریبا یک میلیون بشکه بنزین در روز توسط وسایل نقلیه‌ای که در جست وجوی جای پارک هستند، سوزانده می‌شود؛ بنابراین استفاده از پارکینگ‌های هوشمند موجب کاهش زمان رانندگی و در نتیجه کاهش مصرف روزانه سوخت و کاهش انتشار گاز‌های مضر می‌شود که همین موضوع به حفظ محیط زیست می‌انجامد.

جریان‌های درآمدی جدید
فناوری پارکینگ هوشمند ممکن است انواع مختلفی از درآمد‌های جدید به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، دارندگان پارکینگ می‌توانند از روش‌های مختلف پرداخت حق پارک استفاده کنند. یا می‌توانند به کمک این سیستم‌ها برنامه‌های تشویقی برای کاربرانی که مکرر از پارکینگ آن‌ها استفاده می‌کنند، در نظر بگیرند و موجب استفاده بیشتر از پارکینگ شوند.

افزایش ایمنی
به کمک سیستم‌های هوشمند پارکینگ‌ها این امکان وجود دارد که با تحلیل داده‌ها در لحظه هرنوع فعالیت مشکوک یا تخلفات پارکینگی در فضای پارکینگ‌ها رصد شود. همچنین به کمک فناوری تشخیص پلاک می‌توان فیلم‌های مربوط به یک پلاک خاص و اتفاقات مرتبط با آن را بازبینی کرد. علاوه بر این کاهش ترافیک ناشی از پیداکردن جای پارک موجب کاهش تصادفات راننده‌هایی می‌شود که به دنبال پیدا کردن جای پارک، تمرکز کمتری روی رانندگی خود می‌گذارند.

سیستم پرداخت یکپارچه
رانندگان به جای اینکه روزانه به صورت نقدی صورت حساب پارکینگ خود را پرداخت کنند، می‌توانند به کمک تلفن هوشمند خود، هزینه‌ها را اینترنتی و یک جا بپردازند. این موضوع در ایجاد وفاداری در مشترکان پارکینگ‌ها بسیار می‌تواند نتیجه بخش باشد.

افزایش رضایت راننده‌ها
هنگام استفاده از یک پارکینگ هوشمند، همه مراحل پرداخت توسط راننده، جست وجوی محل پارک، نمایش مکان خالی، مطلع شدن از زمان رسیدن به محل پارک و موارد دیگر، همگی به صورت یکپارچه و در کمترین زمان طراحی شده است. همچنین در این پارکینگ‌ها خودرو‌ها به دلیل کنترل‌های سیستمی با سرعت بیشتری می‌توانند حرکت کنند. همه این موارد تجربه بهتری نسبت به پارکینگ‌های غیرهوشمند دراختیار کاربران می‌گذارد.

تجزیه و تحلیل داده در لحظه
سیستم پارکینگ‌های هوشمند به کمک تحلیل‌های نرم افزاری از داده‌های در لحظه‌ای که از تعداد زیادی خودرو ثبت می‌کنند، می‌توانند راهکار‌های فراوانی برای حل مشکلات پارکینگ ارائه کنند. این داده‌ها برای صاحبان پارکینگ بسیار ارزشمند خواهد بود.

برندسازی و تقویت خدمات
مردم همیشه شیفته استفاده از فناوری و تسهیل امور هستند. همین موضوع درباره تجارت هم صادق است و فروشگاه ها، فرودگاه ها، مراکز خرید و تجاری که از سیستم پارکینگ‌های هوشمند استفاده می‌کنند، قطعا مورد توجه بیشتر مشتریان قرار خواهند گرفت.

صرفه جویی در هزینه‌ها
سیستم مدیریت پیشرفته پارکینگ مزایای متنوعی دارد و یکی از آن‌ها صرفه جویی در هزینه است. ازآنجاکه بسیاری از امور در این پارکینگ‌ها به صورت خودکار انجام می‌شود، هزینه نیروی انسانی کاهش می‌یابد. همچنین استهلاک و مصرف منابع و انرژی نیز کمتر می‌شود که این خود کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد.

این ۱۰ نکته می‌تواند مزیت اصلی راه اندازی پارکینگ‌های هوشمند و کارآمد باشد و آن را به یک فرصت سرمایه گذاری مناسب در هر فضای تجاری تبدیل کند. استفاده از این پارکینگ‌های هوشمند در مشهد را می‌توان با این تصور سودآور درنظر گرفت که در سطح شهر ترافیک زیادی را شاهد هستیم، درحالی که فضا‌های خالی و جای پارک زیادی در سطح شهر موجود است که به درستی مدیریت نمی‌شوند. برای نمونه یکی از مهم‌ترین پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر، یعنی پارکینگ‌های حرم مطهر امام رضا به دلیل هوشمند نبودن موجب سردرگمی راننده‌ها در پیداکردن جای پارک و ایجاد آلودگی هوا در محیط خاص خود می‌شود. با افزایش جمعیت شهر‌ها و به دنبال آن افزایش آلودگی هوا، استفاده از سیستم‌های هوشمند مدیریت پارکینگ برای شهر‌ها یک ضرورت است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->