به گزارش شهرآرانیوز؛ مارک زاکربرگ در کنفرانس سالانه «کانکت» در تاریخ ۶ آبان درباره این تغییر نام صحبت میکند اما رونمایی از این اسم ممکن است زودتر رقم بخورد. نام جدید فیسبوک نشان خواهد داد که این شرکت به دنبال چیزی فراتر از شبکههای اجتماعی است و دیگر نمیخواهد با دردسرهای این حوزه شناخته شود.
این برندسازی دوباره احتمالا اپلیکیشن فیسبوک را در کنار محصولاتی مثل اینستاگرام، واتساپ و آکیلس تحت مدیریت یک شرکت مادر قرار میدهد. سخنگوی فیسبوک در حال حاضر از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است. این شرکت حالا بیش از ۱۰ هزار نیرو را به ساخت محصولاتی مثل عینکهای AR مشغول کرده است.
مارک زاکربرگ معتقد است که این محصولات در نهایت جای تلفنهای هوشمند را میگیرند. او قبلا در ماه ژوئیه گفته بود مردم ظرف چند سال آینده خواهند دید که فیسبوک از شرکتی که عمدتا به عنوان یک برند شبکه اجتماعی شناخته میشد به یک شرکت متاورس تبدیل میشود.
برندینگ مجدد فیسبوک به این شرکت کمک خواهد کرد تا میان پروژههای آینده زاکربرگ و جو منفینگرانهای که در حال حاضر پیرامون این شبکه اجتماعی ایجاد شده، فاصله بیندازد. فیسبوک اولین شرکت بزرگ دنیای فناوری نیست که نام خود را تغییر میدهد. پیشتر گوگل هم در سال ۲۰۱۵ با تغییر ساختار خود کمپانی آلفابت را به عنوان والد تمام مجموعههایش معرفی کرد تا تاکید کند که دیگر فقط یک موتور جستجو نیست.
شنیدهها حاکی از آن هستند که نام شرکت والد فیسبوک بسیار محرمانه حفظ شده و حتی برخی مدیران ارشد شرکت هم از آن خبر ندارند. این نام شاید در نهایت ارتباطی به Horizon داشته باشد که اسم محصول VR جدید این شرکت با همکاری Roblox است.
فیسبوک برنامههای زیادی برای توسعه متاورس دارد و سرمایهگذاری زیادی روی آن کرده است. این شرکت اخیرا اعلام کرد میخواهد ۱۰ هزار نیرو برای کار روی متاورس در اروپا استخدام کند.
منبع: دیجیاتو