صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کاربران یوتیوب دیگر نمی‌توانند تعداد دیسلایک‌ ویدئوها را ببینند

  • کد خبر: ۸۷۵۷۷
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
یوتیوب به صورت رسمی اعلام کرد که دیگر آمار نمایش دیسلایک ویدیو‌ها را برای عموم کاربران نمایش نمی‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز - یوتیوب با هدف حفظ آرامش یوتیوبر‌ها و جلوگیری از آزار و اذیت آن‌ها، به صورت رسمی اعلام کرد که دیگر آمار نمایش دیسلایک ویدیو‌ها را برای عموم کاربران نمایش نمی‌دهد. البته دکمه دیسلایک همچنان دراین پلتفرم وجود خواهد داشت و کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند، اما آمار دیسلاک‌ها تنها برای ادمین کانال‌ها قابل رویت خواهد بود.

به گفته یوتیوب تغییر جدید سرویس پخش ویدیو به منظور جلوگیری از حمله یا آزار و اذیت تولیدکنندگان محتوا توسط کاربران و ترویج «تعامل‌های محترمانه بین کاربران و سازندگان» اعمال شده است.

البته این اولین‌باری نیست که اخبار مربوط به این تغییر منتشر می‌شود. در اوایل سال جاری، یوتیوب اعلام کرده بود که در حال تست حذف گزینه دیسلایک است. با این وجود عدم نمایش تعداد دیسلایکِ ویدیو‌ها می‌تواند کار را برای کاربران مشکل کند، زیرا بسیاری از کاربران ویدیو‌ها موردنظر خود را بر اساس تعداد لایک و دیسلایک‌های آن انتخاب می‌کنند.

یوتیوب در ادامه پست وبلاگ خود تایید می‌کند که با آزمایش این قابلیت، متوجه شد افراد کمتری از این دکمه برای آزار و اذیت سازندگان محتوا استفاده می‌کنند. البته این رفتار همچنان ممکن است توسط برخی بینندگان ادامه داشته باشد، زیرا سازندگان همچنان می‌توانند تعداد دیسلایک ویدیو‌های خود را مشاهده کنند.

مت کووال یکی از تولیدکنندگان محتوا یوتیوب در ویدیو کوتاه این شرکت توضیح می‌دهد که هرچند لایک و دیسلایک‌ها در ابتدا به عنوان یک راه ساده برای بینندگان در نظر گرفته می‌شود، برخی از کاربران از آن مانند یک بازی استفاده می‌کنند تا تعداد ارقام و آمار ویدیو‌ها را افزایش دهند.

برخی از شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز به کاربران خود این امکان را داده‌اند که برخی معیار‌ها را از دید عموم پنهان کنند. برای مثال اینستاگرام نیز پیشتر امکان مخفی کردن تعداد لایک‌ها را در اختیار کاربران خود قرار داده بود که این موضوع نشان‌دهنده نگرانی شبکه‌های اجتماعی نسبت به داده‌های کاربران خود را نشان می‌دهد.

همچنین بیشتر میزان دیسلایک ثبت شده به ویدیو Rewind یوتیوب در سال ۲۰۱۸ مربوط می‌شود که هم اکنون ۱۹ میلیون کاربر روی دکمه دیسلایک این ویدیو کلیک کرده‌اند. ظاهرا یوتیوب با تغییر جدید خود، علاوه بر حمایت از تولیدکنندگان محتوا، قصد دارد آمار ویدیو خود را از دید سایر کاربران پاک کند.

ظاهرا این تغییر رویه از روز گذشته برای برخی کاربران فعال شده است، اما احتمالا زمانی طول خواهد کشید که تعداد دیسلایک ویدیو‌ها برای تمام کاربران مخفی شود.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.