«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

انتشار ویدئوهای ضدواکسن کرونا در یوتیوب ممنوع شد

  • کد خبر: ۸۲۳۶۵
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
انتشار ویدئوهای ضدواکسن کرونا در یوتیوب ممنوع شد
سایت ویدیویی YouTube یوتیوب همه ویدیو‌هایی که حاوی اطلاعات نادرستی درباره واکسن‌های کرونا مورد استفاده و تایید شده از سوی مقامات پزشکی داخلی یا سازمان جهانی بهداشت است را ممنوع می‌کند

به گزارش شهرآرانیوز، یوتیوب می‌گوید کاربران نباید ویدیو‌هایی را منتشر کنند که در آن ادعا می‌شود واکسن‌ها اثرات جانبی بجز اثرات جانبی تایید شده از سوی مقامات دارند. محتوایی که ادعا می‌کند واکسن‌ها شیوع بیماری را کاهش نمی‌دهند یا باعث کمتر شدن ابتلا نمی‌شوند یا ویدیو‌هایی که حاوی اطلاعات نادرست درباره مواد واکسن هستند، مسدود خواهند شد.

شرکت ویدیوی آنلاین یوتیوب که متعلق به آلفابت است، همچنین کانال‌های متعلق به فعالان برجسته ضد واکسن نظیر رابرت اف کندی و جوزف مرکولا را ممنوع کرده است. حرکت یوتیوب و سایر غول‌های فناوری نظیر فیس بوک و توییتر علیه نشردهندگان اطلاعات نادرست درباره واکسن در پی انتقادات از عدم اقدامات کافی این شرکت‌ها برای جلوگیری از انتشار چنین محتوای در سایتهایشان انجام می‌گیرد.

اما با وجود این که یوتیوب موضع گیری سخت گیرانه‌ای در خصوص نشر اطلاعات نادرست انجام می‌دهد، با تبعاتی در جهان روبرو می‌شود. کانال‌های آلمانی زبان شبکه دولتی روسی آر تی به دلیل نقض سیاست اطلاعات نادرست کووید ۱۹ توسط یوتیوب حذف شده اند. روسیه روز چهارشنبه این اقدام را سرکوب اطلاعاتی کم سابقه خواند و تهدید کرد یوتیوب را مسدود خواهد کرد.

اقدام یوتیوب در حذف کانال‌های این شبکه روسی باعث ایجاد خط جدیدی از تنش در رویارویی دولت روسیه با غول‌های فناوری خارجی و تلاش برای کنترل بیشتر اینترنت شده است. رگولاتور ارتباطات دولتی روسیه (روس کومنادزور) به شکل مکتوب از گوگل درخواست کرد محدودیت‌های یوتیوب علیه کانال‌های آر تی رفع شوند. اگر چنین اقدامی انجام نشود روسیه ممکن است دسترسی به یوتیوب را به صورت کامل یا جزئی محدود کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: روسیه می‌تواند تدابیری را برای وادار کردن یوتیوب به تبعیت از قوانین این کشور اعمال کند. به نظر می‌رسد قانون در این مورد نقض شده است.

مسکو در یک سال گذشته فشار بر شرکت‌های فناوری خارجی را افزایش داده و شرکت‌های شبکه اجتماعی را به دلیل کوتاهی در حذف محتوایی که غیرقانونی شناخته می‌شوند جریمه کرده و حتی سرعت دسترسی به توییتر را کند کرد.

بر اساس گزارش رویترز، روسیه روز چهارشنبه گوگل را به دلیل کوتاهی در حذف محتوایی که از نظر مسکو غیرقانونی است، ۶.۵ میلیون روبل (۸۹ هزار و ۵۳۴ دلار) جریمه کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->